וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בתנופת פיתוח, שימור והתחדשות": אושרו 2 תכניות לחידוש מבנים במרכז ירושלים

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 8:46

עיריית ירושלים החליטה להמליץ על הפקדת שתי תכניות לחידוש מבנים במרכז העיר: מלון הרברט סמואל ובניין הפעמון ברחוב המלך ג'ורג'. משה לאון: "מרכז העיר ירושלים שינה את פניו בשנים האחרונות, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב הקלאסי ביניהם"

מלון הרברט סמואל בירושלים. אסף פינצ'וק, מערכת וואלה! NEWS
מלון הרברט סמואל במרכז ירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אסף פינצ'וק

עיריית ירושלים, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובניה, החליטה להמליץ בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובניה על הפקדת שתי תכניות לחידוש המבנים הבאים: תכנית לתוספת שתי קומות עבור מלון הרברט סמואל במרכז העיר, ותכנית להוספת קומות והרחבת בניין הפעמון ברחוב המלך ג'ורג' 3.

התכנית להרחבת מלון הרברט סמואל

המלון ממוקם בדופן הדרומית של כיכר ציון במרכז העיר, ומוקף ברחובות יואל משה סלומון, שמאי והרברט סמואל.

התכנית מציעה תוספת של שתי קומות, על גבי 11 קומות קיימות, עבור שטחים לשימוש מלונאי, בכפוף לשיפור משמעותי לממשק בין המבנה למרחב הציבורי של כיכר ציון ושכונת נחלת שבעה. כמו כן, התכנית מציעה שיפוץ ושדרוג של כל המלון, תוספת קומות, שינוי החזיתות ויצירת דופן פעילה של הבניין לכיוון כיכר ציון.

בנוסף, על פי התכנון, תיצור התכנית דופן פעילה למרחב הציבורי, תוך הריסת הבמה המוגבהת הקיימת בחזית המבנה, הנמכת הקרקע ויצירת בינוי לשימוש מסחרי אשר יהיה נגיש ממפלס כיכר ציון.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, על חידוש מלון הרברט סמואל: "מרכז העיר ירושלים בתנופת פיתוח, שימור והתחדשות. הקמה והרחבת בתי מלון במרכז העיר היא תוצר ישיר לעדנה בעיר ולביקוש ללינות בה. ירושלים הופכת למשגשגת שבערים, ונמשיך לקדם, לפתח ולהרחיב את התיירות בבירה".

מגישת התכנית: שותפות מוגבלת מלון מגדלות תל אביב.
אדריכלי התכנית: אלון שיקאר ועמיר פרבר.

הדמיה: התכנית להרחבת מלון הרברט סמואל. קרדיט משרד נישה שיקה,
הדמיה: התכנית להרחבת מלון הרברט סמואל/קרדיט משרד נישה שיקה

התכנית להרחבת בניין הפעמון במרכז העיר

בניין הפעמון הינו מבנה אייקוני ישן הממוקם במרכז העיר.

שטח התכנית הינו כ-1.160 דונם. העירייה מציעה לחדשו באמצעות תוספת קומות על הבניין הקיים, עד לגובה 10 קומות, המיועדות למגורים, מסחר ותיירות.

הרחבתו תעשה תוך שיפור חזותו כלפי רחוב המלך ג'ורג' ותוספת של 52 יח"ד בתמהיל מגוון, כחלק מהמדיניות העירונית לציפוף לאורך צירי רכבת קלה ועידוד עירוב שימושים.

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, על התכנית להרחבת בניין הפעמון: "מרכז העיר ירושלים שינה את פניו בשנים האחרונות, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב הקלאסי ביניהם. התכנית המוצעת לבניין הפעמון יוצרת אינטנסיביות ושימושים מעורבים על ציר הרכבת הקלה, ותהפוך אותו למודרני ועכשווי".

עורך התכנית אדר' זאב ארד מגיש התכנית מרכז הפעמון בע"מ.

הדמיה: תכנית הרחבת מגדל הפעמון במרכז ירושלים. משרד אדריכלים זאב ארד,
הדמיה: תכנית הרחבת מגדל הפעמון במרכז ירושלים/משרד אדריכלים זאב ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully