וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף התנגדות העירייה - פרויקט ענק עם מאות דירות יוקם בצומת מורשה

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 15:50

בניגוד להמלצת עיריית רמת השרון: על שטח מפעל אלקו בתחומה יוקמו מאות דירות ומגדלי תעסוקה. הוועדה המחוזית תל אביב החליטה להיעתר בחיוב לבקשת חברת קנדה-ישראל ולאשר הקמת פרויקט מגדלים ענק בצומת מורשה

הדמיה של תכנית הענק בצומת מורשה. ישר אדריכלים,
הדמיה של תכנית הענק בצומת מורשה/ישר אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב, בראשות ערן ניצן, החליטה היום (ג') להפקיד את תכנית הענק של מתחם 'אלקו' ברמת השרון, הכוללת הקמת 600 דירות לצד מבני תעסוקה ומסחר בצומת מורשה - למרות דרישתה של עיריית רמת השרון להקים שם אזור תעסוקה ומסחר - ללא מגורים.

התוכנית, שביוזמת בעלת הקרקע קנדה-ישראל, ושנערכה על ידי אבנר ישר אדריכלים, ממוקמת על שטח של כ-56 דונם ומציעה הקמת מתחם שישלב מגורים, מסחר ותעסוקה ומבני ציבור, על מתחם מפעל 'אלקו' שלא פעיל שנים רבות. התכנית צפויה להוות שער כניסה מזרחי לעיר רמת השרון, בצמוד למחלף מורשה.

ראוי לציין כי בקשתה המקורית של בעלת השטח, חברת קנדה-ישראל, הייתה להקים על השטח שכונת מגורים עם כ-1,500 דירות.

4 מגדלי ענק - עם 600 דירות קטנות

התוכנית כוללת בינוי של ארבעה מגדלים של עד 20 קומות לאורך כביש 4, שיחוברו בקומות התחתונות בהן יוקצו שימושי מסחר, פנאי ותעסוקה.

על השטח שבין מתחם התעסוקה החדש לעיר, יוקמו 6-8 מבני מגורים בני 10 קומות ובהם 600 יחידות דיור קטנות (עד 80 מ"ר), מתוכן 120 יוקצו עבור דירות בהישג יד.

בנוסף, התוכנית מקצה שטח לטובת הקמת בית ספר ושטח לטובת מבנה ציבורי נוסף לרווחת כלל תושבי השכונה, וכן שטח משמעותי של כ-7 דונם לטובת חניון אוטובוסים ושטח ציבורי עירוני לאחסנה עירוניים.

מענה משמעותי למצוקת הדיור

מחברת קנדה-ישראל נמסר כי "החברה מברכת על ההחלטה להפקיד תכנית משמעותית זו, שתהווה את שער הכניסה המזרחי לעיר רמת השרון. החברה עמלה מזה מספר שנים, בשיתוף עם מיטב היועצים, כדי להביא בשורה חדשה לעיר ולהקים פרויקט משמעותי שיפיח חיים באזור התעשייה. נמשיך לייצר פרויקטים פורצי דרך המשלבים צרכים עירוניים ואנושיים. ניכר כי הועדה המחוזית, בראשות היו"ר ערן ניצן, ומתכנן המחוז, ארז בן אליעזר, שמה לה למטרה לתת מענה למצוקת הדיור ולקדם תוכניות המאזנות בין הצרכים הציבוריים והיזמיים וזאת בפרקי זמן מהירים".

מתכנן מחוז תל אביב במינהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "הפרויקט בצומת מורשה מהווה כניסה חדשה ואורבנית לעיר, ונותן מענה משמעותי של דירות קטנות בהישג יד בעיר בה רוב הדירות גדולות".

עורך התוכנית, אדריכל אבנר ישר, מסר: "לאחר 7 שנים של עבודה מאומצת ורצון להתאים את התוכנית לצרכי העיר והיזמים, אני מאד שמח על אישור התוכנית להפקדה ובטוח שקנדה-ישראל תקים פרויקט נהדר לשביעות הרצון של כולם".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully