וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תכנית התחדשות עירונית בשכונה הוותיקה בפתח תקוה

עודכן לאחרונה: 23.11.2022 / 14:14

התכנית כוללת הריסת שלושה בניינים ישנים עם 56 יח"ד - ובמקומם יקומו שני מגדלי מגורים בני 24 קומות כל אחד ו-227 יחידות דיור סה"כ

הדמיה התחדשות עירונית פתח תקווה. גולדוסר אדריכלים,
הדמיה: במסגרת התכנית יקומו שני מגדלים בני 24 קומות/גולדוסר אדריכלים

קבוצת אלמוג מדווחת היום (ג') על אישור תוכנית פינוי-בינוי משמעותית בשכונת אחדות שבפתח תקוה. הוועדה המחוזית מרכז, בראשותו של מר מיכה גדרון, אישרה למתן תוקף את התכנית, ובכך סללה את הדרך להמשך קידומה המהיר.

במסגרת הפרויקט, המקודם על ידי קבוצת אלמוג, יהרסו שלושה בניינים הכוללים 56 דירות במפגש הרחובות יוספסברג, מיכל כץ ובן-צבי, ובמקומם יוקמו שני מגדלי מגורים המתנשאים לגובה של 24 קומות שיכללו 227 יח"ד.

עוד יוקם במסגרת הפרויקט שטח מסחרי בהיקף של כ-400 מ"ר בקומת הקרקע, ויוקצו משטח התוכנית שני מגרשים בשטח כולל של כדונם לטובת בניית מבני ציבור.

פתח תקווה. ShutterStock
קידום תכניות התחדשות עירונית בפתח תקוה/ShutterStock

התוכנית עוצבה ותוכננה על ידי האדריכל דורון גולדווסר וקודמה בתיאום עם עיריית פתח תקווה ומנהלת כרמים של העירייה. הפרויקט יכלול בנוסף שטח ציבורי פתוח, חזית מסחרית הפונה לרחוב, כיכר גדולה וירוקה ושביל מעבר בין הרחובות. את הפרויקט ליוו עו"ד אדם צסוואן ועו"ד יוני שורץ ממשרד גינדי כספי ושות'.

קבוצת אלמוג מדווחת כי מיד עם פרסום התכנית ברשומות, החברה תפעל להוצאת היתרי בניה בהקדם האפשרי.

שכונת "אחדות" נחשבת לשכונה ותיקה הנמצאת בסמיכות לשכונות שעריה וכפר גנים ב', השכונה ממוקמת בחלקה הדרום מערבי של העיר, בקרבה לכביש 471 המחבר אותה לעורקי תחבורה ראשיים נוספים ביניהם כביש 4 וכביש 6.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"הפרויקט ימשוך תושבים חדשים לשכונה הוותיקה"

הוועדה המקומית בפתח תקוה, בשיתוף עם הרשות להתחדשות עירונית, מקדמות תכניות להתחדשות עירונית לשכונת "אחדות", וביניהן נמצאת תוכנית יוספסברג. בתוך כך, יינתן מענה בנושאי תחבורה, שטחי ציבור ומוסדות ציבור. על פי תכנית "אחדות" חלק מהמבנים בשכונה מיועדים לפינוי-בינוי וחלקם מיועדים להתחדשות במסגרת תמ"א 38.

הוועדה מציינת כי "מדובר בתוכנית חשובה המציעה במתחם פינוי בינוי והתחדשות התואמים את מדיניות התכנון הארצית והמחוזית. הוועדה רואה חשיבות גדולה בקידום יעד זה. להתחדשות עירונית חשיבות לאומית בעיבוי המרקם העירוני, חיזוק העיר הן בהיבט של מתן פתרונות דיור איכותי לתושבים ובמקביל חיזוק התשתיות העירוניות כגון: תחבורה ציבורית יעילה ומתן מענה למבני ציבור נוספים. מנגד מאפשרת ההתחדשות במרקם הקיים, שמירה על השטחים הפתוחים העוטפים את העיר ומספקים אפשרויות לבילוי ופנאי לתושבים".

משנה למנכ"ל קבוצת אלמוג, אמיר הלר: "ראשית, אני מברך את הדיירים שלנו, שעבורם אישור התכנית הוא צעד גדול ומשמעותי לקראת דירתם החדשה, אשר תהא גדולה בטוחה ואיכותית, צעד שיבטיח להם ביטחון אישי וסביבת חיים מתקדמת ומודרנית. אנו מברכים על החלטת הוועדה המחוזית, לאשר תכנית פינוי בינוי חשובה במתחם יוספסברג, שמהווה נדבך אחד מתוך תכנית כוללת להתחדשות עירונית בשכונת אחדות שמובילה עיריית פתח תקווה. פרויקט פינוי בינוי זה כולל הפרשת שטחים למוסדות ציבור אשר ישמשו את דיירי המתחם והשכונה, במסגרתו תוקם כיכר עירונית, יוקצו שטחים ירוקים וכן רצועת מסחר שכל כך נדרשת במקום. הפרויקט ימשוך ללא ספק תושבים חדשים לשכונה מהעיר ומהסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully