וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם משכנתה? תשלמו 566 שקל יותר בכל חודש

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 17:00

הריבית ממשיכה לטפס: מבדיקה שערכה רשת ארצית לייעוץ משכנתאות, עולה כי ההחזר החודשי של משכנתה ממוצעת התייקר מתחילת השנה בכ-566 שקל. מנכ"ל הרשת: "העלאת הריבית מהירה מדי"

גרף הריבית עולה. shutterstock, עיבוד תמונה
הריבית ממשיכה לטפס: הפעם ב-0.5%/עיבוד תמונה, shutterstock

העלאת הריבית היום על ידי בנק ישראל בשיעור של 0.5%, כאשר הריבית בישראל כבר עומדת על שיעור של 2.75% וריבית הפריים על 4.25% - צפויה לפגוע קשות בבעלי המשכנתאות הנוכחיים ובנוטלי המשכנתאות החדשים.

על פי נתונים שעלו מבדיקה שביצעו ב-"דרכנו", רשת ארצית לייעוץ משכנתאות, העלאת הריבית הקרובה ב-0.5% נוספים, תעלה את הריבית הבסיסית לשיעור של 3.15% ואת ריבית הפריים ל-4.75%, דהיינו פי שלושה לערך מריבית הפריים באפריל, ובכ-566 שקל לחודש יותר בהחזרים החודשיים למשכנתה.

זאת, בהשוואה למשכנתאות שניטלו בתחילת השנה טרם רצף העלאות הריבית, ובגין משכנתה ממוצעת של מיליון שקל ל-30 שנה. כמו כן, בהשוואה לחודש קודם, החזרי משכנתה ממוצעת יעלו בכ-98 שקל לחודש.

"העלאת הריבית מהירה מדי"

נתונים אלו מתייחסים למשכנתא ממוצעת המורכבת משליש ריבית פריים, שליש ריבית קבועה לא צמודה ושליש ריבית משתנה צמודה. עוד עולה כי ההחזרים החודשיים למשכנתה כמו זו עלו מממוצע של כ-4,440 שקל בתחילת השנה לכ-5,006 שקל בחודש, כך שמי שלוקח הלוואה של מיליון שקל היום ישלם עלות כוללת של 2.147 מיליון שקל.

מאור אוחנה, מנכ"ל רשת "דרכנו" לייעוץ משכנתאות, מציין כי "הפגיעה בנוטלי המשכנתאות היא קשה, העלאת הריבית היא מהירה מדי ובשיעורים גבוהים והשוק לא מספיק להסתגל לשינויים, יש לזכור כי הליך רכישת הדירה הוא לא מיידי ויש היום זוגות שהתחייבו לרכישת דירה או שזכו בדירות במסגרת תוכניות הדיור הממשלתיות והתחייבו ליזמים והפגיעה בהם היא קשה בעיקר לנוכח העובדה שרובם נטלו משכנתאות בשיעורי מימון גבוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully