וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי הרצח: הפשרה הדרמטית בפרויקט של אלדד פרי

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 15:59

בלעדי: הסכם פשרה מפתיע מפצה את לקוחות פרויקט הדגל של חברת פרי נדל"ן, שכזכור נקלעה לחדלות פירעון לפני מספר שנים, ובעליה, אלדד פרי ז"ל, נרצח באכזריות לפני כשנה

פרשת רצח אלדד פרי | החשודים במהלך הארכת מעצרם 7 בנובמבר 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
אלדד פרי ז"ל, נרצח באכזריות לפני כשנה/מערכת וואלה!, אתר רשמי

בשורה מפתיעה לרוכשי הדירות בפרויקט 'פרי פלייס' ברחובות - למרות שלא נהנו מבטוחות, יזכו הרוכשים ב-70% מערך השקעתם.

לאחר שנים מורטות עצבים, נראה כי רוכשי הדירות והמשרדים בפרויקט הדגל של חברת 'פרי נדל"ן' הגיעו לסוף טוב ולחוף מבטחים. כזכור, חברת 'פרי נדל"ן' נקלעה לחדלות פירעון לפני מספר שנים, ובעליה, אלדד פרי ז"ל, נרצח באכזריות לפני כשנה.

על פי הסכם הפשרה, חברת נדל"ן מובילה תרכוש את קרקע הפרויקט בכ-370 מיליון שקל, רכישה שתממן החזר כספי משמעותי לכ-800 רוכשי הדירות והמשרדים שנותרו בידיים ריקות.

בלטו בהובלת המהלך: הנאמנים של חברת 'פרי נדל"ן', עורכי הדין אהוד גינדס וגונן קסטנבאום, משרד עו"ד המבורגר-עברון ועוה"ד גיא סרוסי ואוריאל זעירא המייצגים עשרות רוכשים בפרויקט.

הפשרה המפתיעה

בימים אלה אישרה כבוד השופטת עירית וינברג-נוטוביץ', מבית המשפט המחוזי מחוז מרכז בלוד, את ההסדר אליו הגיעו נאמני החברה עם חברת נדל"ן מוכרת, לפיו חברת הנדל"ן תרכוש את הקרקע עליה אמור היה להיבנות הפרויקט, בכ-370 מיליון שקל.

על פי ההסדר שאושר, כספי הרכישה יחולקו כך ש-170 מיליון שקל מהם יועברו לפיצוי 800 רוכשי הדירות במתחם - החזר המהווה כ-70% מעלות השקעתם.

יתרת הכספים תועבר לקרן אקספו, שהייתה שותפה של חברת 'פרי נדל"ן' בפרויקט, ולהוצאות המכר הגבוהות של העסקה.

עו"ד גיא סרוסי ועו"ד אוריאל זעירא, המייצגים עשרות רוכשי דירות בפרויקט, טוענים כי מדובר בהסדר מיטיב ומפתיע, משום שרוב רוכשי הדירות אמנם העבירו בזמנו לחברת 'פרי נדל"ן' מאות אלפי שקלים, אך לא ניתנה בידם כל בטוחה להשקעתם, ולטובת איש מהם לא נרשמה הערת אזהרה בטאבו, או כל בטוחה אחרת עבור השקעתו.

לדבריהם, קריסת 'פרי נדל"ן' טרפה את הקלפים, ורוכשי הדירות חששו בצדק, כי כל השקעתם, בסך מאות אלפי שקלים, ירדה לטמיון: "הפרויקט עצמו, שהיווה את פרויקט הדגל של חברת 'פרי נדל"ן', לא החל להיבנות מעולם, ולמרות ההבטחות הרבות שהמטירו בעלי החברה על רוכשי הדירות, אותם רוכשים הפכו למעשה למנוע המזומנים של 'פרי נדל"ן', וזאת במסגרת התנהלות חסרת אחריות ופורעת חוק של מנהלי החברה".

עוד אומרים עוה"ד סרוסי וזעירא, כי פרויקט 'פרי פלייס' אמור היה לקום בכניסה הצפונית לעיר רחובות בסמוך לתחנת הרכבת, לפקולטה לחקלאות ולמכון ויצמן - מיקום אטרקטיבי ביותר, שהפך את הקרקע, שנותרה מיותמת עם קריסת החברה, לנכס מבוקש ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully