וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניין משרדים יוקם בסמוך למנזר בירושלים - נדחתה תביעה לפגיעה בפסטורליות

עודכן לאחרונה: 20.11.2022 / 13:38

נדחתה דרישת מנזר בשכונת אמריקן קולוני לפיצוי בגין פגיעה בפסטורליות במקום. ועדת הערר לתכנון ובניה קיבלה את טענות הוועדה המקומית וקבעה שאין שום פגיעה בבית הנזירות ובאופיו של המקום

מלון אמריקן קולוני בירושלים כריסמס. מיקלה בורסטו-עוזיאל, מערכת וואלה! NEWS
מלון אמריקן קולוני בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, מיקלה בורסטו-עוזיאל

ועדת הערר לתכנון ובניה מחוז ירושלים קבעה לאחרונה כי הקמת בניין המשרדים בסמוך למנזר בשכונת אמריקן קולוני בירושלים אינה מהווה פגיעה בסביבה הפסטורלית של המקום, וכי המנזר לא הוכיח שקיימת ירידת ערך בשל הבנייה.

מדובר בערר שהוגש על החלטת הוועדה המקומית ירושלים, שדחתה תביעה לירידת ערך שהגיש בית הנזירות ע"ס 1.12 מיליון שקל, בעקבות תוכנית שנכנסה לתוקף ב-2016 לפיה ייבנה בניין משרדים בן 6 קומות מעל קומת מסחר ולצד שטח ציבורי פתוח.

מלון אמריקן קולוני בירושלים,  אדריכלות מייק שוורץ, עיצוב גינה ברוך מור. אלעד שריג, בנין ודיור
מלון אמריקן קולוני בירושלים, אדריכלות מייק שוורץ, עיצוב גינה ברוך מור/בנין ודיור, אלעד שריג

בתביעה, בית הנזירות טען כי הבניין שיוקם הינו בניגוד גמור לסביבה הפסטורלית של המקום ואף תוכנית ישנה יותר, משנת 1984, שמרה על המרקם הקיים ולא אפשרה להרחיב זכויות. עוד נטען, כי בהתחשב בכך שמדובר בבית נזירות, הרי שאין כל הצדקה להצמיד אליו שטח למסחר ותעסוקה.

הוועדה המקומית, באמצעות עו"ד אמיר בירנבוים ממשרד עפר שפיר ושות', טענה כי מדובר בתוכנית המהווה חלק מהפיתוח האורבני של האזור כולו וכי הטענה שהמבנה מנוגד לאופי הסביבה אינה נכונה, כיוון שהסביבה מאופיינת כבר במבנים מסחריים, בתי מלון ושטחי ציבור.

ועדת הערר לתכנון ובניה קיבלה את טענות הוועדה המקומית וקבעה כי אכן אין שום פגיעה בבית הנזירות וגם לא באופיו הפסטורלי שם המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully