וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה עסקת מימון של מאות מיליוני שקלים לפרויקט פינוי בינוי בירושלים

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 18.11.2022 / 12:23

כ-600 מיליון שקל לפרויקט פינוי בינוי בירושלים: 73 דירות בשכונת תלפיות יפונו - ובמקומן ייבנו 243 דירות חדשות בארבעה מבנים, 2 מגדלים בני 30 קומות ו-2 בניינים נוספים בני 12 קומות כל אחד

גשר המיתרים, ירושלים. ShutterStock
גשר המיתרים, ירושלים/ShutterStock

בימים האחרונים נחתמה אחת העסקאות המשמעותיות בעולם הנדל"ן והפיננסים, כאשר חברת 'רובי קפיטל', המתמחה במימון פרויקטים לנדל"ן, והפניקס חברה לביטוח, אישרו מתן מימון בהיקף כולל של כ-600 מיליון שקל לפרויקט פינוי בינוי בירושלים.

מדובר בפרויקט משמעותי לעיר ירושלים ושכונת תלפיות הישנה בפרט, הכולל פינוי ארבעה מבני שיכון ברחוב בית לחם 125, עם 73 יחידות דיור ובניית 243 דירות חדשות בארבעה מבנים - שני מגדלים בני 30 קומות ושני בניינים נוספים בני 12 קומות. הפרויקט כולל עוד הקמת מבנה מסחרי, ארבעה גני ילדים, בית כנסת וחניון תת קרקעי.

את הפרויקט יוזמת חברת עמים טאוורס, המוחזקת בשרשור על ידי נתנאל שטרן, טארק דיסי ואהרון מרצבך. בשנים האחרונות עובר כל אזור התעשייה הסמוך בשכונה מהפך וזוכה להשקעה יוצאת דופן, במטרה להפוך אותו למרכז ההייטק של העיר ומוקד תעסוקה, לצד הר חוצבים. הפרויקט שייבנה סמוך לשכונת היוקרה 'בקעה' ובמרחק הליכה קצרה לתחנות הקו כחול והקו הירוק של הרכבת הקלה.

העסקה היא עדות נוספת לתחרות שמכניסים הגופים החוץ בנקאיים לשוק האשראי לנדל"ן. מחנק האשראי בו מצויים מרבית הבנקים בישראל, לצד עליות הריבית, האינפלציה, והמפקח על הבנקים שהורה להם להמשיך לצמצם את החשיפה לנדל"ן - יצר בשנה האחרונה גל התעוררות של חברות מימון חוץ בנקאי שתפסו נתח ניכר במימון פרויקטים נדל"ניים, וחברות נדל"ן רבות תפסו את ההזדמנות "בשתי ידיים" ופנו לקבלת הלוואות להשלמת הון עצמי מאותם מוסדות.

תחילה, ניתנו הלוואות בעיקר לקבוצות רכישה ויזמים קטנים שקידמו פרויקטים להתחדשות עירונית, אך בהמשך היקף המימון התרחב לפרויקטים משמעותיים, וחברות גדולות התעניינו גם הן במתן אשראי, כאשר החברות ריבוע כחול ושיכון ובינוי פנו לרשות שוק ההון לקבל רישיון למתן אשראי.

יעקב ניצן, מנכ"ל רובי קפיטל. ראובן קפוצינסקי,
יעקב ניצן, מנכ"ל רובי קפיטל/ראובן קפוצינסקי

"רובי קפיטל ממשיכה לפרוץ, לקדם ולבסס את מעמדה כמובילה בתחום מימון וליווי עסקאות התחדשות עירונית", אמר בתגובה יעקב ניצן, מנכ"ל רובי קפיטל, "השיח הפתוח שיש בין כל הצדדים הוא נדיר לעסקאות מסוג זה ותורם למציאת פתרונות לסוגיות ואתגרים שצצים בכל רגע נתון. אם עד לא מזמן ירושלים פיגרה מאחור בכל מה שקשור לפרויקטים של התחדשות עירונית, היום היא אחת הערים שמספקות ליזמים את רמת הוודאות הגבוהה ביותר".

גלית וינדר טפר, סמנכ"ל ליווי פרויקטים וערבויות בחברה הפניקס, בירכה על העסקה והוסיפה: "אנו שמחים לממן, ללוות ולהנפיק ערבויות ופוליסות חוק מכר לפרויקט פינוי בינוי לחברת עמים טאוורס, ולקחת חלק בחידוש העיר ירושלים, יחד עם פרויקטים נוספים הממומנים על ידנו בעיר".

את העסקה ליוו עו"ד דין יוסף ארבוב ואורי סגיב משרד עו"ד אנגלרד ושות' מצד המממנים, ועו"ד אדם שפרוך ממשרד יגאל ארנון-תדמור לוי, מצד היזם.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully