וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבוא מוכנים: מה צריך לדעת לפני שמשפצים דירת קבלן?

עודכן לאחרונה: 16.11.2022 / 12:25

דירה משלנו היא הפרויקט הגדול והיקר ביותר שנשקיע בו ככל הנראה במהלך חיינו. רכשתם דירת קבלן והחלטתם להפוך אותה לדירת חלומותיכם? הטיפים הבאים יכולים לחסוך לכם הרבה כסף וכאבי ראש

כיצד נהפוך דירת קבלן לבית חלומותינו? עיצוב: אלה מורגן. שירן כרמל,
כיצד נהפוך דירת קבלן לבית חלומותינו? עיצוב: אלה מורגן/שירן כרמל

רכשתם דירת קבלן? בשעה טובה. לרוב האנשים, ובטח גם לכם, ישנם חלומות רבים אותם תרצו להגשים בתהליך השיפוץ, כדי להתאים את הדירה לצרכים ולרצונות שלכם. כיצד ניתן לעשות זאת ביעילות? מתי וכיצד להתנהל מול אנשי המקצוע והספקים השונים בתהליך? מתי הזמן הטוב ביותר לבצע שינויים בדירה?

מעצבת הפנים אלה מורגן מסבירה: "כאשר רוכשים דירה על הנייר, לקונה לא ניתנת האפשרות לבצע שינויים לאחר שהקבלן מתחיל לבנות. לכן, מומלץ לקחת ליווי מקצועי עבור דירת הקבלן כבר בשלב התכנון. אדריכל או מעצב פנים אמור להוציא את השימוש במילה סטנדרט מהלקסיקון. ישנם צדדים רבים להתנהלות מול הקבלן. מעצב פנים יקבל את התוכניות, ישוחח עם בעלי הדירה ויבין מהם לעומק את רצונם, תוך כוונה להתאים ולהתחשב באילוצים שהקבלן לא יוותר עליהם, למשל קונסטרוקציה מבנית אותה לא ניתן להזיז, חיבורים לאינסטלציה ואלמנטים של ביוב בנייני אשר לא יכולים לזוז במיקומם מעבר לכמה ס"מ. נושא נוסף הוא ספרינקלרים, אשר הזזתם מחייבת יועץ מיוחד ואישור מהנדס וקבלן".

מעצבת הפנים, אלה מורגן. שירן כרמל,
מעצבת הפנים, אלה מורגן/שירן כרמל

את השינויים עדיף לבצע כמה שיותר מוקדם ולא להגיע למצב קיים, ואז יהיה קשה יותר לשנות. אם שוכרים מראש בעלי מקצוע ומגיעים עמם להחלטות, ניתן להזיז חדרים, להקטין ולהגדיל, לשבור קירות ועוד. הקבלן נותן לקונה אפשרות לסטנדרט, ומיד לאחר חתימת חוזה הוא מתקדם עם הבנייה.

כשהדירה כבר בנויה, נוצר מצב בו שולחים לקבלן את כל השינויים הרצויים בתוכניות ובמצב זה בעצם משלמים פעמיים - גם לקבלן וגם לספק קרמיקות. עדיף להימנע ממצב זה ולבצע את השינויים מראש בעזרת בעל מקצוע המלווה את התהליך.

כאשר מדובר בהחלפת המטבח הסטנדרטי שהקבלן מציע - ניתן לקבל זיכוי מהקבלן ולבצע ע"י נגר או חברת מטבחים גם אחרי טופס 4. הדבר שונה כאשר מדובר בקרמיקה. לרוב הקבלן יתן 2-3 אופציות לחברות מהן ניתן לרכוש, ולא ימשיך בתהליך הבנייה ללא בחירה מחברות אלו.

רק לאחר שהקבלן יוצא מהתמונה, ניתן להביא קבלן שיפוצים לטובת ביצועים דקורטיביים בדירה החדשה, כמו צביעת קירות בצבעים מעניינים, פיתוחים בגבס, פסי ניתוק לתאורה, ניתוקים לווילונות ועוד. לקבלן אין זמן לכל ניתוק וכל גוף תאורה עבור כל דירה ודירה בבניין.

זה הזמן לייפות את הדירה לטובת עיצוב מיוחד. זהו השלב בו המעצב מייפה את הדירה וכעת ניתן להניח רצפת דק במרפסת, לשלב אלמנטים וכו'. בשלב זה, הנגר מאבזר את הדירה בנגרות, על פי תכנית האדריכל או המעצב, ומרהטים אותה לטובת דירה מוגמרת.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מעצב הפנים יודע להתמודד מול הקבלן וכל התהליך הופך לנח וקל יותר. עיצוב: אלה מורגן. שירן כרמל,
מעצב הפנים יודע להתמודד מול הקבלן וכל התהליך הופך לנח וקל יותר. עיצוב: אלה מורגן/שירן כרמל

ישנן דירות הנקנות בשלב מאוחר יותר כאשר הקבלן סיים את עבודתו. "גם בשלב כמו זה", מוסיפה מעצבת הפנים אלה מורגן, "תהיה אפשרות לסדר את הדירה כרצונכם, אך הדבר תלוי עלויות. במקרה כזה ניתן לשבור קירות, ולהדביק למשל אריחים מדוקקים או פרקט. עם זאת, כאשר נקנית דירת קבלן ניתן לדמות זאת לשעון חול. ככל שתתחילו מוקדם יותר בתהליך כך זה מבורך".

מורגן עוד אומרת כי "גם אם אתה איש עסקים ממולח, קשה לשרוד את זה לבד וללא ליווי מקצועי. מעצב יודע להתמודד מול הקבלן וכל התהליך הופך לנח וקל יותר".

המטבח והסלון הם הלב של הבית. עיצוב: דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
המטבח והסלון הם הלב של הבית. עיצוב: דניאל מיכאלי/שרון צרפתי

דניאל מיכאלי, מעצב פנים, טוען כי לא תמיד עדיף לבצע את השינויים דרך הקבלן: "שיפוץ בדירות קבלן הינו תלוי שלב - מתי בעצם רוכשים את הדירה. אם קונים דירה על הנייר, כאשר היא עדיין לא קיימת פיזית, את מרבית השינויים אכן עדיף לבצע דרך הקבלן. אך ישנם שינויים שדווקא דרכו יעלו פי שניים ולעיתים פי שלושה. לרוב, כאשר קונים דירה מקבלן, ישנה רשימת ספקים אשר את חלקה ניתן לשנות, וחלקם כלל לא ניתנים לשינוי. בבואנו לחברות הקרמיקה למשל, נתבקש להציג מטריצה של הקבלן. לרוב איש המכירות יציג את מה שהקבלן נותן, ובמידה ורוצים לשדרג - ישנה עלות נוספת של שדרוג שעולה פי 5. כנ"ל לגבי אריחים וחיפויים שגודלם מעבר לסטנדרט, לדוגמה, שעליהם תתבקשו לשלם עלות נוספת. זוגות רבים מגיעים לתהליך השיפוץ עם תמונות השראה של אריחים מדוקקים, ואז מגלים שהקבלן לא יבצע זאת עבורם כי אריחים אלו לא נמצאים במפרט וכי העלויות הן גבוהות. במקרה כזה ניתן לבקש מהקבלן לחפות עם הסטנדרט ועליו ניתן לבצע הדבקה. ניתן גם לבקש ממנו להשאיר קיר חלק ולבקש לא ליישם את החיפוי, ואז לבצע זאת בעצמכם בשלב מאוחר יותר. ישנם קבלנים שנותנים שווי עבורו שווה לרוכש לשדרג, ומצד שני ישנם קבלנים שנותנים כזיכוי שווי נמוך ולא את העלות בפועל, ולכן מבחינה כלכלית קשה לשדרג".

מעצב הפנים, דניאל מיכאלי. יח"צ,
מעצב הפנים, דניאל מיכאלי/יח"צ

עוד מוסיף מיכאלי: "במקצועי אני מעניק תשומת לב לתשתיות הנבנות מראש. למשל, אם מתכננים תקרת גבס לטובת סאונד ותאורה, התכנון המקדים פותח לנו אפשרויות רבות. במערכת סאונד, לדוגמה, רוב ההכנות הן של הצנרת והחוטים שיעברו בתקרה. דבר זה יקר יותר לביצוע דרך הקבלן ממנו רכשנו את הדירה. לעיתים רמת הגימור של קבלן מבצע לתקרה כזו הינה פחות טובה מרמת גימור של אנשי מקצוע ייעודיים, אותם אפשר לשכור לאחר קבלת מפתח. הכנות לתאורה הן לא רלוונטיות עבור הקבלן מבחינת כמה גופי תאורה יהיו. שינויים והשלמות אלו עדיף לעשות לאחר קבלת מפתח וניתן לחסוך כך הרבה כסף מעלויות הכנת החשמל בדירה החדשה. לעיתים, ניתן להשתמש בקיים, או להוסיף נקודות נוספות עם אדריכל מעצב ובעלי מקצוע".

"המטבח הוא לב הבית", ממשיך מיכאלי, "לרוב קבלן יאפשר לשדרג מטבח ע"י חברה אחת או שתיים של מטבחים בלבד. בכל מקרה, כדאי לקבל הצעות מחיר מחברות נוספות. לפעמים דווקא חברה אשר הקבלן לא הפנה אליה תהיה זולה יותר, ובנוסף נקבל זיכוי מהקבלן על המטבח. לכן, כדאי בכל מקרה לבדוק עלויות. כמו כן, בתהליך של שינויי דיירים מומלץ לבדוק סכומים. לעיתים מתגלות אי התאמות במטראז' של החדרים השונים, מה שגורר גם אי התאמות בסכומים. כאשר מלווים באדריכל או מעצב פנים המתמחה בשינויי דיירים, הוא מפקח ושומר על הלקוח בתהליך".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully