וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חקירה: הוטל עיצום כספי בגין עבירות על חוק המכר באשדוד

עודכן לאחרונה: 10.11.2022 / 15:17

משרד הבינוי והשיכון הטיל עיצום כספי בסך 228 אלף שקל על חברת ישפה התחדשות עירונית בע"מ בגין עבירות על חוק המכר בפרויקט ברחוב גומא באשדוד

עבירות על חוק המכר באשדוד. יח"צ,
עבירות על חוק המכר באשדוד/יח"צ

בסופה של חקירה שקיים בתקופה האחרונה הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון - נמצא כי חברת ישפה התחדשות עירונית בע"מ גבתה 200 אלף שקל מרוכש דירה - מבלי לספק בטוחה לכספים בניגוד להוראות חוק המכר. עיצום כספי בסך 228 אלף שקל הוטל על החברה, שנדרשת להחזיר את הכספים לרוכש.

הוראות חוק המכר קובעות כי לא ניתן לגבות מרוכש דירה כספים העולים על 7% משווי הדירה, מבלי לספק לו אחת מסוגי הבטוחות הקבועות בחוק - ערבות בנקאית, פוליסת ביטוח, הערת אזהרה או בעלות בקרקע.

בהליך מנהלי אשר נוהל במשרד הבינוי והשיכון נמצא כי החברה מכרה דירה בפרויקט ברחוב גומא 8 באשדוד. במסגרת ההתקשרות, נגבו מרוכש הדירה כספים המגיעים לסך של כ200 אלף שקל, המהווים כ-15.4% ממחיר הדירה, מבלי שניתנה לו בטוחה.

במהלך ההליך המנהלי נדרשה החברה להגיב לחשדות ולהחזיר את הכספים לרוכש או לספק לו בטוחה. מאחר והחברה לא ענתה על הדרישה שהוטלה עליה בתום ההליך, הוטל על החברה העיצום הכספי כאמור, על סך של 228 אלף שקל.

אביעד פרידמן מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון - 28.06.22. יונתן זינדל, פלאש 90
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: אפס סבלנות כלפי מי שפוגע ברוכשי דירות/פלאש 90, יונתן זינדל

על פי הוראות חוק המכר - מוכר שלגביו נקבע כי ביצע הפרה של הוראות החוק, והוטל עליו עיצום כספי, יידרש לתקן את ההפרה. כל עוד לא תוקנה - יגדל העיצום הכספי ב-2% ליום, עד לתיקון ההפרה. בדרך זו, לא יכול המוכר לשלם את העיצום ולחמוק מתיקון הפרת החוק.

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "במהלך השנה האחרונה הגברנו את מאמצי האכיפה בכל הקשור להגנה על רוכשי דירות. חשוב להדגיש שיש לנו אפס סבלנות כלפי מי שפוגע ברוכשי דירות תוך הפרה של הוראות חוק המכר. כל הפרה כזו תיענה באכיפה משמעותית תוך הגנה על האינטרס הציבורי."

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully