וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לענייני הבדואים בנגב, בקרוב?

עודכן לאחרונה: 9.11.2022 / 8:30

"אי קידום החברה הבדואית היא חסם לפיתוח הנגב כולו" - מסמך מחקר שהופץ לראשי מפלגות השלטון המיועדות מפרט הצעת מדיניות לניהול נושא החברה הבדואית בנגב ונוגע בכלים מרתקים מעולם השיכון

נדל"ן בפזורה הבדואית 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
נדל"ן בפזורה הבדואית 8 ביולי 2020/ראובן קסטרו

ועדת תכנון מיוחדת ועצמאית, רשות רישוי להיתרים זמניים לצד הגברת אכיפה, לקיחת אחריות מוניציפאלית והקמת רשות חינוך ייעודית לתושבי הפזורה - מכון ריפמן מציג, על בסיס מחקר מקיף, הצעת מדיניות לניהול נושא החברה הבדואית בנגב ערב הקמת הממשלה ונוגע בכלים מרתקים מעולם השיכון.

מכון ריפמן לפיתוח משותף בנגב, שהוקם על ידי יהודים ובדואים, דוגל בהבנה שאי קידום החברה הבדואית בנגב הוא חסם לפיתוח הנגב כולו, ולכן מקיים זרוע יישומית של חיזוק מנגנונים מקומיים, עסקיים וחברה אזרחית, לצד זרוע מחקר שמגבשת מדיניות במגוון תחומים - ביטחון אישי, חינוך, מעורבות בחברה הישראלית, תשתית תעסוקתית, כמו גם הצעות למדיניות כוללת.

עם עיניים נשואות להקמת ממשלה, ערך המכון עבודת חקר ממושכת, שאת עיקר מסקנותיה בדבר ניהול האתגר של החברה הבדואית בנגב, שלח במסמך מפורט לראשי מפלגות השלטון המיועדות, בבקשה לשלבם בעבודת הממשלה.

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד השיכון לשעבר. צילום:  ששון תירם, אתר רשמי
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן ומנכ"ל משרד השיכון לשעבר/אתר רשמי, צילום: ששון תירם

במסמך שנשלח, משרטט המכון לממשלה המיועדת קווים מרכזיים - הקמת ועדת שרים לנושא הבדואי, עם שר ייעודי העומד בראשה, ומטה מקצועי מתכלל, בדגם של מהלכים לאומיים מגוונים להם נדרש תכלול רב מערכתי. הגופים הקיימים שמטפלים היום בבדואים יוכללו תחת מטה זה כמו גם יתר פעולות הממשלה, במודל דומה לקבינט ומטה הדיור שפעל במשרד האוצר בין השנים 2015- 2019, ובדומה לשורה של מהלכים לאומיים שהובילה ממשלת ישראל לדורותיה, כדוגמת פינוי סיני והקמת תל מלחתה, טיפול במפוני גוש קטיף וכו'.

עוד מציע המכון לקחת אחריות מוניציפאלית בשירותים ארעיים דרך אשכולות אזוריים על הפזורה, שמונה מעל רבע מהאוכלוסייה הבדואית ואינה שייכת לשום רשות מקומית. בנושא הניהול המקומי, מוצע לא לשנות את מבנה הבחירה ברשות המקומית אלא להצמיד לראש הרשות הנבחר, ובהסכמתו, מנכ"ל ממונה שיקבל גם סמכויות וכוח מהמדינה למילוי מדיניות הרשות הנבחרת. המסמך אף קובע יעדים לגביית ארנונה והשלמת הקמת רשות חינוך ייעודית.

לנושא התכנון והפיתוח מוצע להקים ועדת תכנון עצמאית שתהיה לה שליטה כוללת בתוקף חוק ועל השטח כולו, ולנושא המשילות והשיטור מוצע תגבור של כוח אדם, לצד פיצול הכוח לשיטור מקומי ומרחב ייעודי כדוגמת שיטור פדארלי ומקומי במדינות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

חסם לפיתוח הנגב כולו

חגי רזניק, ראש מכון ריפמן מסר: "הנגב הוא אחד האתגרים המרכזיים של מדינת ישראל. צוות המכון מברך את הממשלה נבחרת וישמח לשרת אותה בידע מגובה מחקר כיצד להפוך את הנגב למקום טוב יותר לחיות בו. אי קידום החברה הבדואית היא חסם לפיתוח הנגב כולו. ולכן יחד בדואים ויהודים התגייסנו לאתגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully