וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש ביקוש עצום לדיור בצפון" - באיזו עיר יושקעו 2.3 מיליארד שקל?

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 20:26

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, בטקס חתימת ההסכם שיביא לעליה של 40% בכמות תושבי העיר הצפונית, השקעה של כ-2.3 מיליארד שקל בפיתוח ובניה של כ-7,000 דירות חדשות

זאב אלקין. הדס פרוש, פלאש 90
השר אלקין: "זהו הסכם עשירי שנחתם תוך שנה - שיא שלא היה כמותו במדינת ישראל"/פלאש 90, הדס פרוש

הסכם גג שנחתם היום (ב') צפוי להביא לעיר הצפונית, נוף הגליל, תוספת של כ-7,000 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה בשנים הקרובות.

הבוקר התקיים בעיר נוף הגליל טקס חתימת הסכם הגג לעיר במעמד שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט, ונכבדים נוספים.

בשיחה עם ליאת רון שהתקיימה היום בתחנת הרדיו 104.5FM, הסביר אלקין על חשיבות ההסכם: "אנחנו לא עוצרים לרגע, בלי שום קשר לבחירות. זה הוא הסכם עשירי שנחתם תוך שנה - שיא שלא היה כמותו במדינת ישראל. הגידול של נוף הגליל הוא כמעט ב־40%, השקעה של 2.3 מיליארד שקל, סכומים דמיוניים שלעולם לא הושקעו בנוף הגליל. יש ביקוש גדול לדיור בצפון הארץ. התוכנית היא תוך 3 שנים למצות את כל 9,000 יחידות הדיור שהסכם הגג מדבר עליהן. מעבר להסכם הגג, העברנו גם כל מיני החלטות על סיוע נוסף לעיריות".

על המצב בחיפה, סיכום הקדנציה ומינוי מנכ"ל עמידר

על המצב בעיר חיפה, בה נראה כי שום דבר לא זז, אמר השר אלקין כי "יש ראשי עיר שלא אוהבים לגדול ונאבקים נגד הגדילה, זה לא המקרה היחידי. לצערי, בחיפה עיקר הפוטנציאל הוא בחידוש העירוני ולכן תפקידה של העירייה עוד יותר משמועתי. היא הגורם המוביל, אנו רק נותנים סיוע כפסי. אני מקווה שהמצב עוד ישתנה בעתיד".

כשנשאל איך הוא מסכם את הקדנציה שלו במשרד הבנוי והשיכון, השיב: "אני חושב שעדיף שהמספרים ידברו במקומי. אנו נמצאים בשוק הדיור והנדל"ן, שזה שוק שתמיד מגיב אחורה. אנחנו משלמים את המחיר של ירידה דרמטית בשיווקיים שהייתה במשך שנתיים. סיימנו את השיווקיים ב־100 אלף. זה שיא ישראל מכל הזמנים ופי שניים ממה שהיה. מחירי הנדל"ן עוד מגיבים למה שהיה בשנתיים שאחרי כחלון. בשנה הבאה, עליית המחירים תיבלם".

על המינוי לתפקיד מנכ"ל עמידר, אמר: "אני מקווה ומעריך שהוא ימונה עד תום תפקידי. היום אנו אמורים להיפגש עם המועמד - בגלל שמדובר בנושא שהוא בעל חשיבות עליונה. עמידר זו לא חברה שצריכה להרוויח, אלא חברה שצריכה לתת שירות. הלקוחות של עמידר הם האזרחים הכי החלשים בחברה ולכן מי שבא לנהל צריך להבין שהוא צריך לראות דווקא את האנשים הפשוטים".

הסכם גג נוף הגליל - אוכלוסיית העיר תגדל ב-40%. משרד הבינוי והשיכון, אתר רשמי
הסכם גג נוף הגליל - אוכלוסיית העיר תגדל ב-40%/אתר רשמי, משרד הבינוי והשיכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully