וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' דורש: תיק האוצר - ואחריות על רמ"י

עודכן לאחרונה: 7.11.2022 / 12:36

בלעדי: במהלך המו"מ בין נתניהו לסמוטריץ', דורש האחרון לקבל את האוצר, להשיב את רשות מקרקעי ישראל לחזקתו ולהתמנות כיו"ר מועצת רמ"י. במידה והמהלך יאושר - סמוטריץ' ייאלץ לוותר על תפקיד שר נוסף לחברי סיעתו

בצלאל סמוטריץ ,יו"ר הציונות הדתית בכנס התאחדות התעשיינים של ישראל.

19 באוקטובר 2022. ראובן קסטרו
בצלאל סמוטריץ' - שר האוצר הבא?/ראובן קסטרו

רמ"י, בנק הקרקעות הגדול של מדינת ישראל המחזיק 93% מקרקעות המדינה, הייתה מאז ותמיד מושא קנאותם של שרי הממשלה, ונעה לאורך השנים בין משרדי רוה"מ, האוצר והשיכון, כמשחק שח פוליטי רב עצמה.

במהלך המו"מ הקואליציוני המתנהל בימים אלו בין ראש הממשלה המסתמן בנימין נתניהו לבין בצלאל סמוטריץ' - דורש האחרון לקבל את תיק האוצר, להשיב את רשות מקרקעי ישראל לאחריות האוצר ולהתמנות כיו"ר מועצת רמ"י. בתמורה, ייאלץ סמוטריץ' ככל הנראה לוותר על תפקיד שר נוסף לחברי סיעתו ולהסתפק בסגני שרים.

רמ"י נמצאת בימים אלו בחזקת משרד השיכון והבינוי באחריות השר היוצא זאב אלקין - כאשר הועברה לאחריות המשרד בימיו של השר לשעבר, ליצמן.

שר האוצר האחרון שדרש - וקיבל תחת ידיו את רשות מקרקעי ישראל, היה משה כחלון. בנוסף, כחלון אף קיבל את מינהל התכנון ממשרד הפנים, מה שכנראה לא יקרה בממשלה הנוכחית, כיוון שהמועמד המוביל למשרד הפנים הוא השר לשעבר, אריה דרעי הוותיק, שסביר להניח כי לא יוותר על מינהל התכנון.

משה כחלון. אתר רשמי, פלאש 90
משה כחלון: שר האוצר האחרון שדרש וקיבל את האחריות על רמ"י/פלאש 90, אתר רשמי

במאי 20 רשות מקרקעי ישראל, מטה הדיור וחברת דירה להשכיר עברו לידי משרד הבינוי והשיכון מהאוצר.

בהודעה שנמסרה ממשרד הבינוי והשיכון באותה תקופה נכתב כי "בהחלטה זו ממשלת ישראל מבקשת להעניק סמכויות וכלים לשר הבינוי והשיכון, על מנת לייעל את סדרי העבודה בניהול שוק הדיור בישראל".

נזכיר כי עם השבעתה של הממשלה דאז, ה-35 במספרה, נכנס לתפקיד שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן, שהחליף בתפקיד את ד"ר יפעת שאשא-ביטון מינואר 2019.

בעקבות ההחלטה להעביר את רמ"י לאחריות משרד הבינוי והשיכון, ליצמן כיהן כיו"ר מועצת רשות מקרקעי ישראל וקיבל תחתיו סמכויות שהוקנו לו בהתאם לחוק רשות מקרקעי ישראל - סמכויות אותן מבקש סמוטריץ' לקבל בימים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully