וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת מור מודיעה על פירעון מוקדם של אגרות חוב בהיקף של כ-46 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 17:16

רבות דובר על חברות שלקחו סיכון גבוה במכרזי מינהל במחירי שיא. קבוצת מור נערכת לתקופה החדשה עם העלאת הריבית וצינון השוק. החברה בוחנת פירעון סדרות נוספות עוד השנה

חריש. צילום - מור שקיפי לאטי, אתר רשמי
תנופה משמעותית בחריש/אתר רשמי, צילום - מור שקיפי לאטי

קבוצת מור ממשיכה בהיערכות לשינויים בסביבה העסקית - לאחר קידום פרויקטים, השלמת מכירת מלאי הדירות ויצירת עודפים בחשבונות הליווי - מודיעה החברה על פירעון מוקדם של אגרות חוב בהיקף של כ-46 מיליון שקל.

לאחרונה הודיעה החברה על מכירות של כ-40 יח"ד בחריש בהיקף כולל של כ-66 מיליון שקל. בנוסף, לאור מיצוי ההשבחה בהן, החברה צפויה למכור את שדרת החנויות בעיר בתמורה לשווי של כ-90 מיליון שקל - כפול מהשווי בספרים, זאת על רקע קפיצה במחירי השכירות בעיר.

כמו כן, החברה מקדמת השלמת כל מלאי הדירות באור ים וחריש ותפתח בקרוב את הפרויקט בחיפה עם כ-839 יח"ד, הכנסות צפויות של כ-1.4 מיליארד שקל ורווח גולמי של 321 מיליון שקל.

פירעון האג"ח הוא מהלך משלים למכירת שיא בחריש, ומכירת שדרת החנויות בעיר, אשר יחד עם התוצאות הכספיות תומכים בהמשך עליה בהון העצמי והגעה ליחס הון למאזן של כ-25%. כמו כן, החברה תבחן פירעון מוקדם של סדרות נוספות במהלך שנת הכספים הנוכחית.

תנופה משמעותית בחריש

לאחרונה, הודיעה החברה על תנופה משמעותית גם בעיר חריש עם מכירתן של כ-40 יח"ד במגרש האחרון שיצא להשקה - שכונת הפרחים. הביקוש הגובר של תושבים חדשים לחריש והמלאי הנמוך בעיר הביאו לעליות מחירים של כ-50% תוך פחות משנה. כמו כן, בעיר ממשיכים להיפתח גני ילדים ומוסדות חינוך, כאשר רק בשנה האחרונה נפתחו יותר מ-20 אשכולי גנים המונים יחד מעל ל-144 כיתות גן וכן נפתחו 19 בתי ספר חדשים.

נהירה של תושבים חדשים וצמיחה מהירה באוכלוסיית העיר מובילה לביקוש חזק גם למסחר הרחוב בעיר ולעליית מחירי השכירות - על רקע זה החברה פועלת למכירת שדרת החנויות, שם מצפה למחירי מכירה של כ-30-35 אלף שקל למ"ר, בהשוואה למחירי מכירה של כ-15 אלף שקל למ"ר בתוכנית העסקית. סך היקף החנויות שיימכר הוא כ-2,700 מ"ר חנויות קטנות, והחברה מצפה לקבל תמורתו כ-80 - 90 מיליון שקל, כפול משווי החנויות כפי שמופיע בספרי החברה.

חנן מור, יו"ר הקבוצה: "פירעון מוקדם של אגרות החוב הוא תוצאה של היערכות שלנו, קידום מהיר של הפרויקטים, מכירות ועלייה בהיקפי הביצוע אשר תומכים בתזרים המזומנים בפרויקטים. אין לקבוצה צורך במחזור חוב והפירעון המוקדם נועד להגיע ליעד של יחס הון למאזן של לפחות 25%.הפעילות העסקית החזקה של הקבוצה צפויה להימשך גם ברבעונים הקרובים ולתוך 2023 ואנו צפויים להמשך הכרה בהכנסות וברווח גולמי משמעותיים שיביאו אותנו ליעד זה. אנו משוכנעים כי האסטרטגיה של יזמות משולבת מוכיחה את עצמה כיוון שלקבוצה יש היום יכולות יזמיות, קבלניות, הנדסיות, זרוע נכסים מניבים שמתעצמת ומעניקה לנו יכולות טובות להתמודד עם הסביבה העסקית המשתנה".

חנן מור. אייל טואג,
חנן מור, יו"ר קבוצת מור/אייל טואג
  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully