וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן מפתיע: ממוצע גיל רוכשי הדירות בתל אביב ירד ל-44

עודכן לאחרונה: 6.11.2022 / 15:39

תל אביב היא אולי העיר היקרה בעולם, אך באופן מפתיע נתונים עדכניים מראים כי ממוצע גיל רוכשי הדירות בירידה. "אנו רואים שבאזורים היקרים יותר, בעיקר במרכז וצפון העיר, יש מעבר של משפחות צעירות, 'המתעשרים החדשים', לרוב אנשי היי-טק צעירים"

יזמים צעירים. ShutterStock
יזמים צעירים/ShutterStock

ממחקר שערכו בחברת אלדר שיווק עולה כי ישנה מגמת ירידה בממוצע גיל רוכשי הדירות בתל אביב - שירד מ-47 לפני עשור ל-44. נתונים אלו מציירים מגמה הפוכה לתפישה כי מחירי הנדל"ן הגבוהים בתל אביב, הנחשבת לעיר היקרה בעולם, יובילו להזדקנותה של העיר ולחוסר יכולת של צעירים לרכוש דירות.

המחקר התמקד במחירי עסקאות מקרקעין של 400 דירות חדשות שנרכשו בשלוש השנים האחרונות בתל-אביב, החל מפרויקטי יוקרה ועד לפרויקטים סטנדרטים ששווקו לקהל הרחב.

על פי המחקר, במרכז תל אביב באזורים כמו לב העיר, מתחם דיזינגוף, העיר הלבנה ומתחם השוק הסיטונאי הגיל הממוצע עומד על 44.7, בשכונות הדרומיות של העיר ובמזרח תל אביב מדובר על ממוצע של 42, בשכונות הצפוניות של תל אביב הגיל עולה ל-45 ועל שפת הים וברוטשילד הגיל הממוצע של רוכשי הדירות עומד כבר על 55-60.

פרופיל רוכשי הדירות כולל בעיקר משפחות צעירות, חלקן רוכשות את הדירות להשקעה ורובן כדי להתגורר בהן.

המתעשרים החדשים

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "אנו רואים שבאזורים היקרים יותר, בעיקר במרכז וצפון העיר ישנם משפחות צעירות של "המתעשרים החדשים", כלומר אנשים מתעשיות הטכנולוגיה, ובדרום העיר ישנן משפחות שרוצות להתגורר בתל אביב ומוכנות "להתפשר" ולרכוש בשכונות כמו יד אליהו, פארק דרום ועוד. חלק מרוכשי הדירות בדרום העיר רוכשים במטרה להשכיר ולשכור במרכז העיר".

עוד אומר כהן כי הניצנים לכך היו גלויים כבר לפני יותר מעשור: "לפני 12 שנה שיווקנו את השלבים הראשונים בפרויקט השוק הסיטונאי בתל אביב, פרויקט שאוכלס לפני כ-5 שנים. כבר אז היו המון זוגות צעירים ומשפחות צעירות שרכשו את הדירות הללו. חלקם להשכרה, אבל רבים רכשו כדי להתגורר בהן. אנחנו רואים היום כיצד המתחם מאכלס הרבה מאוד משפחות צעירות".

4 בתי ספר חדשים ועשרות גנים; עלייה של כ-20% בתלמידי ביה"ס יסודי

הנתונים של עיריית תל אביב מצביעים על עלייה של כ-20% אחוז בשנתיים במספר תלמידי בתי ספר יסודיים בעיר - כ-40 אלף כיום לעומת 33 אלף תלמידים בשנת 2020.

כמו כן, בשנים האחרונות, עיריית תל אביב, אשר כ-45% מתקציבה מופנה לחינוך, פתחה בתי ספר וגני ילדים נוספים בעיר. לדוגמא, בינואר 2020 נחנך תיכון למדעים בנווה עופר, בנוסף ל-2 בתי ספר יסודיים שנפתחו בדרום בעיר. לפני כשנה נפתחו שני בתי ספר יסודיים ברמת אביב ובפארק צמרת ובית ספר נוסף בתל ברוך.

בנוסף לכל אלו, בקרוב, ייפתחו עוד 3 בתי ספר יסודיים חדשים. בחלק מבתי הספר הקיימים נוספו כיתות. בעיקר במרכז העיר שם הוקם לפני מספר שנים קומפלקס חינוך במתחם השוק הסיטונאי.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק. אלדר שיווק,
רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק/אלדר שיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully