וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת תל אביב? בבחירות האחרונות - ניכר יותר מתמיד

עודכן לאחרונה: 4.11.2022 / 18:06

בלעדי: לא פעם מתייחסים למחוז תל אביב כמחוז נבדל כלכלית, תרבותית ובעיקר פוליטית מחמשת המחוזות האחרים של מדינת ישראל. האם השוני הזה אכן היה מהותי בבחירות לכנסת ה-25? תתפלאו לשמוע כמה

יו"ר מרצ, זהבה גאלון במהלך הצבעתה בבחירות 1 בנובמבר 2022. רועי עלימה, פלאש 90
במדינת תל אביב גלאון הייתה עוברת את אחוז החסימה ובגדול/פלאש 90, רועי עלימה

אם הבחירות היו נקבעות לפי הצבעת מחוז תל אביב בלבד - יש עתיד הייתה המפלגה הגדולה בכנסת, אחריה הליכוד. מרצ הייתה עוברת את אחוז החסימה בגדול, הציונות הדתית קטנה באופן ניכר ואילו ישראל ביתנו על הקשקש.

אתר madlan בדק את דפוסי ההצבעה במחוז תל אביב אל מול דפוסי ההצבעה אל מול כל יתר המחוזות, ומצא כמה הבדלים, חלקם מפתיעים במיוחד.

תוצאות הבחירות במחוז תל אביב מציעות תמונה שונה כמעט לחלוטין מתוצאות האמת: יש עתיד הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם תמיכה של כ-26.58% מצביעים - פער של כמעט 10% מתוצאות האמת, בהן יש עתיד קיבלה תמיכה של 17.78%.

הליכוד היא המפלגה השנייה בגודלה עם 21% תמיכה, פער לא גדול מתוצאות האמת, העומדות על אחוז תמיכה של 23.41%.

המחנה הממלכתי הייתה המפלגה השלישית בגודלה עם אחוזי תמיכה של 10.58%, פער לא גדול מאחוזי התמיכה בפועל אשר עומדים על 9.08%. יחד עם זאת, בתוצאות האמת המפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית שקיבלה 10.83% תמיכה, אלא שבמחוז תל אביב, הציונות הדתית זכתה לתמיכה של 6.29% בלבד.

הפער בדפוסי ההצבעה בין אחוזי התמיכה הגבוהים מאוד להם זכתה יש עתיד במחוז תל אביב, לעומת אחוזי התמיכה הנמוכים להם זכתה הציונות הדתית - הוא הדרמטי ביותר בישראל.

המפלגות החרדיות מפתיעות - ומה עם מרץ?

כמו כן, יכול להיות שזה יפתיע אתכם, אך שתי המפלגות החרדיות, יהדות התורה וש"ס, קיבלו אחוזי תמיכה גבוהים יותר במחוז תל אביב לעומת תוצאות האמת. יהדות התורה קיבלה 7.56% תמיכה, לעומת 5.88% בתוצאות האמת, וש"ס קיבלה 8.59% תמיכה, לעומת 8.24% בתוצאות האמת.

גם שתי מפלגות השמאל, העבודה ומרצ, זכו לאחוזי תמיכה גבוהים יותר במחוז תל אביב - וכאן זה היה באופן די ניכר. במחוז תל אביב העבודה זכתה ל-5.91% תמיכה, לעומת 3.69% בתוצאות האמת. אחוזי התמיכה במרצ הם דרמטיים אפילו יותר, כאשר ככל הנראה במחוז תל אביב מרצ הייתה עוברת את אחוז החסימה: לעומת תוצאות האמת בהן זכתה ל-3.16% בלבד, במחוז תל אביב מרצ הייתה זוכה ב-6.01% תמיכה.

זאת, לעומת ישראל ביתנו, שהייתה זוכה ל-3.79% תמיכה בלבד במחוז תל אביב, לעומת 4.49% בתוצאות האמת. עובדה זו הייתה מציבה את ישראל ביתנו קרוב לאחוז החסימה.

ככלל, נראה כי דפוסי ההצבעה של מחוז תל אביב נוטים יותר אל עבר מפלגות השמאל-מרכז, ובסך הכל, בניקוי המפלגות הערביות, הפער שבין דפוסי ההצבעה במחוז תל אביב אל מול תוצאות האמת עומד על כ-1.19% עם נטייה למפלגות שמאל-מרכז והמפלגות החרדיות, ואילו דפוסי ההצבעה ביתר המחוזות דומים יותר אל תוצאות האמת, עם פער של כ-0.26% בלבד לטובת מפלגות הימין: הליכוד, הציונות הדתית, הבית היהודי, וגם ליברמן - שאמנם אינו חלק מגוש נתניהו, אך נחשב ככלל למפלגת ימין.

ומה עם יתר מחוזות ישראל?

בבחינת יתר מחוזות ישראל, נקבל תוצאות קרובות יותר לתוצאות האמת: הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר, עם אחוז תמיכה של 23.95%, הזהה למדי לתוצאות בפועל. אחרי הליכוד, מובילה יש עתיד עם אחוז תמיכה של 16.03%, ולאחריה הציונות הדתית עם אחוז תמיכה של 10.83%.

הפער בין תוצאות האמת לבין דפוסי ההצבעה של יתר מחוזות ישראל אינו דרמטי, ולרוב עומד על כ-0.5% בלבד, מלבד יש עתיד - בה אחוזי התמיכה ביתר מחוזות ישראל נמוכים ב-1.75% מתוצאות האמת.

טל קופל, מנכ"ל madlan: "מאחר ואנו שואפים לספק את כל המידע האפשרי על הנכסים בלוח הנדל"ן שלנו ועל סביבתם, אנשי המקצוע שלנו המירו את האזורים הסטטיסטיים שעל פיהם מפרסם הלמ"ס מידע - לשכונות. לכך התווספה שכבת המידע של הקלפיות השונות והתוצאות בהן, כפי שפורסמו על ידי ועדת הבחירות המרכזית. אנחנו עוקבים אחר הנתונים האלו כבר שנים, וכיום אנחנו מסוגלים לספק פילוח מאד מדויק של דפוס ההצבעה בכל שכונה ועיר בישראל - מידע שאנחנו שמחים להנגיש לציבור הגולשים בפשטות ובחינם באתר שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
טל קופל, מנכ"ל אתר madlan. יח"צ,
טל קופל, מנכ"ל אתר madlan/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully