וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבטיח שזה מה שיפתור את משבר הדיור - והבטיח לעשות זאת כבר ביום הראשון לכהונתו

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 15:20

בין שלל ההבטחות שנתניהו השליך לאוויר בזמן בחירות - התחייב להקים קבינט דיור ביום הראשון לכהונתו, כשהוא בעצמו יעמוד בראשו, ולשחרר 300 אלף דירות לשוק. עופר פטרסבורג, עורך הנדל"ן של וואלה, קורא לנתניהו - אנחנו מחכים

יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו במהלך נואמו במטה מפלגתו לאחר תוצאות המדגם 2 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
בנימין נתניהו מבטיח: "אעמוד בעצמי בראש קבינט הדיור"/ראובן קסטרו

כהצעה לפתרון משבר הדיור, פחות משבוע לפני הבחירות, הכריז נתניהו כי ישנן 300 אלף יחידות דיור שאמורות להיבנות עבור 1.2 מיליון תושבים, אך הדבר נתקע בגלל מו"מ בין הרשויות ובין אגף התקציבים.

כשיקים ממשלה, התחייב, יקים קבינט דיור שהוא עצמו יעמוד בראשו, וההחלטה הראשונה שתתקבל תהיה מתן הוראה לאגף התקציבים לתקצב את התשתיות עבור הרשויות, כדי לשחרר את אותן מאות אלפי יחידות. הוא תיאר זאת כ-"פתרון אדיר ופשוט".

אם כך, פרק ההבטחות תם - ובתוך זמן קצר, כפי שזה נראה, מה שנותר לנתניהו לעשות זה לקיים את המהלך שהתחייב אליו החל מהיום הראשון לכהונתו.

נתניהו הבטיח לשחרר את הפלונטר

נתניהו עצמו מודה שהבעיה העיקרית היא ראשי הרשויות, הנתקלים בבעיות תשתית, ועל כן לא ממהרים לאשר את הדירות.

המלחמה, כפי שנתניהו הציג מניסיונו, היא סירובו של אגף התקציבים באוצר לממן תשתיות במיליארדים לשכונות החדשות, החל מבתי כנסת דרך כבישים ועד מוסדות ציבור. מדובר בהשקעה של מיליארדים בודדים, מבטיח נתניהו, כסף קטן שישחרר כמות אדירה של דירות לשוק.

לנתניהו, שכיהן מספר קדנציות כראש ממשלה ואף כיהן כשר אוצר - המלחמה הזו ממש לא חדשה. אלא, שהפעם, נתניהו הבטיח לשחרר את הפלונטר.

"מהיום הראשון לתפקידי", התחייב נתניהו, "אמנה עצמי ליו"ר קבינט הדיור". כעת נגמרו הבטחות הבחירות. הגיע זמן יישום. נתניהו - אנחנו מחכים.

ראול סרוגו. כפיר סיון,
ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ/כפיר סיון

תכניתו של נתניהו משתלבת למעשה עם תוכנית התאחדות הקבלנים בוני הארץ באמצעות הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבניה, אותה הכינו בחצי השנה האחרונה לשיתוף הממשלה, העיריות והקבלנים. התכנית מציעה לשפוך את ההיצע של הדירות שתוכננו - ובתמורה יתחייבו הקבלנים להקפיא מחירים ואף להוזילם.

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, אמר בנושא: "המשימה הראשונה של בנימין נתניהו היא לכלול בהסכמים הקואליציוניים החלטה על הליכה לעסקת החבילה בענף הבנייה והתשתיות שהצגנו לראשי המפלגות. במסגרת זו המדינה תתחייב למכור את כל הקרקע לבניה שיש לה, להקפיא את מחיר הקרקע ולתקצב סיוע לרשויות המקומיות על כל דירה שתקבל היתר בנייה. הרשויות המקומיות יתחייבו לעמוד בלוח זמנים קצר של הוצאת היתרי הבנייה, והקבלנים יתחייבו להקפיא את מחירי הדירות. התוכנית הזו צריכה להיות למשך שלוש שנים לפחות, ובסופה נשלים את הפער בדירות שקיים בשוק ומוביל את הזינוק במחירי הדיור והשכירות כבר מעל עשור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully