וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלב של ירושלים: האקדמיה לאמנות בצלאל חוזרת למרכז העיר

עודכן לאחרונה: 2.11.2022 / 14:52

האקדמיה ללימודי אמנות ועיצוב תפתח בקרוב את משכנה החדש בלב ירושלים - במתחם מגרש הרוסים. הקמפוס תוכנן על ידי משרד אדריכלים יפני וישתרע על פני 42 אלף מ"ר בנוי

הקמפוס החדש בלב העיר - האקדמיה לאמנות בצלאל ירושלים. דור קדמי,
הקמפוס החדש בלב העיר - האקדמיה לאמנות בצלאל ירושלים/דור קדמי

הקמפוס החדש, על שם ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, שעתיד להיפתח בשנת הלימודים הקרובה - ממוקם בלב לבה של העיר: במתחם מגרש הרוסים, סמוך לעיריית ירושלים וכיכר ספרא, על גבעה המשקיפה אל העיר העתיקה.

הבניין, המתייחד באדריכלות יוצאת דופן, תוכנן בידי משרד האדריכלים היפני SANAA, זוכה פרס פריצקר, וממשרדי האדריכלים המובילים בעולם, בשיתוף משרד HQ הישראלי וחברת סולל בונה כקבלן המבצע.

הבניין משתרע על פני 42 אלף מ"ר ומתוכנן כמערך של משטחים מרחפים המוצבים בהסטה זה מעל זה, מה שיוצר מערך נופי חדש ודינמי המשתפל במורד הגבעה. החללים המרובדים והשקופים ממלאים את פנים המבנה באור טבעי, מושכים את המבט אל עומקו של הבניין תוך טשטוש הגבולות בין הפנים והחוץ.

שקיפותו של המבנה חושפת את הנעשה באקדמיה בפני הקהילה ובה בעת מחייבת את הסטודנטים והסטודנטיות להביט החוצה, אל העיר שבה הם חיים ויוצרים.

יצירת קמפוס עירוני שוקק

פרופ' עדי שטרן, נשיא בצלאל: "חלמנו ליצור עבור בצלאל תשתית יוצאת דופן שתצעיד אותה אל עבר השלב הבא בקורותיה. הקמפוס החדש יאפשר את המשך מימושו של חזון בצלאל לעצב את עתידו של החינוך לאמנות, עיצוב וארכיטקטורה, ויתרום תרומה משמעותית לפיתוחה של ירושלים. בצלאל שואפת להכשיר יוצרים ויוצרות החותרים למצוינות, מבינים את הסביבה אשר בה הם פועלים ומכירים הן בכוח הנתון בידיהם והן באחריות המוטלת על כתפיהם. אזרחים ואזרחיות ביקורתיים ופעילים הרוצים ויכולים להנהיג ולהשפיע על התרבות, החברה והכלכלה בישראל ובעולם. למסע החינוכי הזה נכון וראוי לצאת מטבורה של העיר, ומתוך קמפוס עירוני שאין דומה לו".

על פי שטרן, חזרתה ההיסטורית של בצלאל אל מרכז העיר ירושלים תיצור קמפוס עירוני שוקק, שיכלול את הבניין ההיסטורי ברחוב בצלאל, את הקמפוס החדש ואת מעונות הסטודנטים ברחוב אגרון - כולם במרחק הליכה קצר זה מזה.

עוד אומר שטרן כי החיבור בין האקדמיה לקהילה והמיקום הייחודי יאפשרו עיסוק בסוגיות המרכזיות ובקונפליקטים היסודיים של החברה בישראל. זאת, תוך שאיבת השראה מההיסטוריה, מהמורשת היצירתית ומהמגוון התרבותי והחברתי של ירושלים.

פרופ' יהודה ריינהרץ, נשיא קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל: "קרן מנדל גאה בשותפות ארוכת הימים שלה עם האקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל. הקרן מברכת את בצלאל על פתיחת הקמפוס החדש ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל בלב ירושלים. הקרן מתברכת בכך שבתרומתה להקמת הקמפוס החדש היא תורמת לחיזוק האקדמיה בצלאל ולחיזוק השפעתה בישראל מצד אחד ולחיזוק ירושלים ולפיתוח משמעותי של מרכז עיר הבירה מצד שני. הקרן רואה בתרומה זו צעד משמעותי ומשפיע הן בחיזוק ההשכלה הגבוהה בכלל ובירושלים בפרט והן בקידום תחום מדעי הרוח, התרבות והאמנות בישראל. אני בטוח שהקמפוס החדש של בצלאל יהיה מקור גאווה, סיפוק ושמחה לכלל תושבי המדינה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully