וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשנה האחרונה: אזור יהודה ושומרון - יעד אטרקטיבי בקרב רוכשי הדירות

עודכן לאחרונה: 31.10.2022 / 17:17

מניתוח נתוני הלמ"ס עולה: זינוק של 75% בהתחלות הבניה ביו"ש ב-12 חודשים, הבנייה הרוויה מתרחבת והמחירים עולים בהתאם

בנייה במעלה אדומים. ShutterStock
אזור יהודה ושומרון - צמיחה דמוגרפית עקבית משנה לשנה/ShutterStock

אזור יהודה ושומרון הופך לגיטימי יותר ויותר בקרב רוכשי הדירות והיקפי הבנייה בו גדלים בהתאם.

מניתוח נתוני הלמ"ס שבוצע בחברת שיווק הנדל"ן דרא, עולה כי ב-12 החודשים בין יולי 2021 עד יוני 2022 החלו להיבנות 3,117 דירות חדשות - זינוק של 75% לעומת התחלות הבנייה באזור יו"ש באותו טווח החודשים בשנה הקודמת.

מבדיקת מספר הדירות שבנייתן הסתיימה ב-12 החודשים הנ"ל עולה כי ביו"ש היו כ-1,800 דירות בגמר בנייה. כמו כן, מניתוח נתוני היתרי הבנייה של הלמ"ס, עולה כי ביו"ש ניתנו בתקופה זו היתרים ל-3,715 דירות חדשות, לעומת היתרים ל-1,808 דירות ב-12 חודשים שקדמו להם.

עוד, הנתונים מראים כי יישובי יו"ש מציגים צמיחה דמוגרפית עקבית משנה לשנה, בעיקר בגלל המחירים הגבוהים בין גדרה לחדרה והיעדר היצע מספיק של דירות באזורי הביקוש. ציבור הרוכשים מבינים את הקרבה של יישובים אלה למרכז ולאזורי התעסוקה המובילים, את איכות החיים והקהילתיות שהם מקנים, הפסטורליות והקרבה לטבע - וזה מתבטא במספרים.

כבר לא רק צמודי קרקע

אם בעבר הבנייה ביהודה ושומרון התמקדה בעיקר בצמודי קרקע, בשנים האחרונות החלו להיבנות יותר ויותר דירות בבנייה רוויה. ביו"ש ישנן יחידות דיור מגוונות המשתנות מבחינת מחירים ואיכות בהתאם למיקום היישוב ביחס לקו הירוק. ביישובים הקרובים לקו הנגישות גבוהה, האיכות גבוהה והמחירים יקרים יותר. ככל שמתרחקים יותר פנימה לתוך הקו, כך יורדים המחירים והאטרקטיביות בקרב הרוכשים.

לדברי דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלי חברת שיווק הנדל"ן דרא, המשווקת ביו"ש 6 פרויקטים ובהם כ-500 יחידות דיור, "פערי המחירים כיום בין יישובים הקרובים לקו לערים הגדולות הסמוכות, יכולים להגיע עד ל-30%. כך, לדוגמה: דירת 5 חדרים בניל"י נמכרת ב-2.5 מיליון שקל, לעומת 3.5 מיליון שקל במודיעין הסמוכה. ביישובים מרוחקים יותר מהקו, הפערים עולים ל-50% ויותר, דירת 5 חדרים בבית אל נמכרת ב-1.8 מיליון שקל, חצי מהמחיר בערים הגדולות הקרובות".

בנייה רוויה באזור יהודה ושומרון. יח"צ, צילום מסך
בנייה רוויה באזור יהודה ושומרון/צילום מסך, יח"צ

עוד, אומר אוהב ציון: "בשנים האחרונות נפרצו גבולות מחיר חדשים באזור יו"ש ונשברו תקרות זכוכית מבחינת מחירי מכירה של דירות ובתים. הביקוש מתרכז בעיקר בישובים הממוקמים בחלק המערבי של יו"ש, בקרבת ערים גדולות ובעלי נגישות תחבורתית. בחלק מהישובים ניתן למצוא כיום גם בתים פרטיים וגם דירות בבניה רוויה. הרכישה בישובים אלו היא רכישה על בסיס כלכלי של משפחות המחפשות איכות חיים ומחיר נוח. אנחנו נתקלים יותר ויותר במשפחות אשר פעם לא חשבו על יו"ש כאלטרנטיבה והיום רואות ביו"ש מקום לגיטימי לרכישה".

נתי כרמי, משנה למנכ"ל חברת תצפית נדל"ן הבונה ביו"ש, מחזק את דברי אוהב ציון ואומר כי "אזור יהודה ושומרון הפך ל'גוש דן המזרחי' של מדינת ישראל".

על פי אוהב ציון וכרמי, כל התנאים צופים המשך התפתחות ובנייה ביהודה ושומרון: מחירי הדירות המאמירים במרכז והמחסור החמור בדירות שם, כמו גם הודות לפיתוח תשתיות ביו"ש כמו כבישים, מים, חשמל, התפתחות הקהילה ועוד. "מי שירצה לגור במחיר שפוי ובדירה אטרקטיבית מבחינת תמהיל, מפרט ואיכות, ובצפיפות נמוכה לדונם, יוכל לקבל את זה ביהודה ושומרון. המצב הביטחוני לא ירתיע, כי עובדה בשטח - האוכלוסיה ביו"ש רק גדלה, זה קורה כיום ויקרה בעתיד, ולא רק מטעמי אידאולוגיה", לדבריהם.

דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת שיווק הנדלן דרא. דנה תמרי,
דרור אוהב ציון, מנכ"ל ובעלים של חברת שיווק הנדלן דרא/דנה תמרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully