וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 2 תושבים: קצרין תהפוך לעיר מרכזית ברמת הגולן

עודכן לאחרונה: 30.10.2022 / 13:37

הוכרזו הזוכות במכרז הענק לבניית 1,560 דירות שצפוי להכפיל את גודלה של קצרין - ואת כמות התושבים בה. כמחצית מהדירות ישווקו במסגרת תכנית "מחיר מטרה"

פרויקט בנייה בעיר תל אביב. ShutterStock
השכונה החדשה שצפויה לקום בקצרין צפויה להכפיל את גודלה וכמות תושביה/ShutterStock

גל אריאל בנייה והשקעות בע"מ, וי"ד ברזאני בע"מ - הן שתי החברות שזכו במשותף במכרז הענק בקצרין לבניית 1,560 יח"ד ברובע 12 בקצרין בשיטת 'תכנן ובנה'.

המכרז צפוי להכפיל את גודלה של העיר קצרין ובמהלך השנים הקרובות גם את כמות התושבים המתגוררים בה.

בנוסף, קבוצת ברזאני ואבני דרך זכו במכרז של משרד השיכון להקמת 702 יח"ד בקצרין שיוגרלו במסגרת תכנית "מחיר מטרה" - וזאת כחלק מ-1,560 יחידות הדיור שצפויות להיבנות.

מדובר במכרז הנרחב והגדול ביותר שפורסם על ידי משרד השיכון באזור.

קצרין - יעד מבוקש

השכונה החדשה, שתכלול בנייה רוויה וצמודת קרקע, מתוכננת על פי מתוכנת 'שכונה מחכה לתושב', לפיה היזם בונה את כלל יחידות הדיור, מתחמי התיירות, המסחר והתעסוקה.

הבנייה בשיטת "תכנן ובנה" עבור הקמת רובע 12 בקצרין, קובעת כי חברה אחת תהיה אחראית על תכלול התכנון, עבודות הפיתוח והבנייה ל-1,560 יחידות דיור, מוסדות החינוך, מוסדות הציבור, שטחי התיירות והמסחר במתחם אחד.

בהמשך להחלטת הממשלה לעידוד הצמיחה הדמוגרפית בגולן ובקצרין, במהלך השנים הקרובות צפויה קצרין להכפיל את כמות התושבים המתגוררים ביישוב ולהפוך בעתיד הקרוב לעיר המרכזית באשכול גליל מזרחי.

המכרז מיישם הלכה למעשה את החלטת הממשלה 864 מחודש דצמבר בשנה שעברה שקבעה יעד להכפיל בשנים הקרובות את קצרין ויישובי רמת הגולן. בשנים האחרונות קצרין הפכה ליעד מבוקש על ידי תושבים מבחוץ. על פי נתוני הלמ"ס, ב-3 השנים האחרונות נוספו לעיר כ-600 תושבים חדשים המהווים 7.2% בגידול הצמיחה הדמוגרפית של היישוב.

יום חג היסטורי לקצרין

דמיטרי אָפַּרצֶב, ראש מועצה מקומית קצרין: "יום חג היסטורי לקצרין, לגולן ולגליל המזרחי. היום אנחנו עם הפנים קדימה לעשורים הקרובים עם ההכרזה על הזוכה במכרז לבניית רובע הנחלים (12) במהלך אשר יכפיל את האוכלוסייה ביישוב. אני מודה לממשלת ישראל על האמון בקצרין ומימוש החלטת ממשלה 864 בתוך חודשים ספורים, ולכל העוסקים במלאכה שהופכים את החזון והזרעים שזרענו כאן במשך 8 השנים האחרונות למציאות פורצת דרך ומאחל הצלחה לחברות הזוכות".

דיין ברזאני מנכ"ל י.ד. ברזאני ויאיר כהן, מנכ"ל ובעלים קבוצת אבני דרך: "מדינת ישראל שמה לה כמשימה לאומית להכפיל את מספר התושבים ביישוב. אנו בטוחים שקצרין תהיה אבן שואבת לזוגות צעירים ומשפחות עם ילדים הבוחרים להחליף את אורח החיים המואץ ביישוב קהילתי איכותי, המשלב חדשנות מודרנית ואלמנטים מתקדמים של תכנון לצד מרחבים ירוקים המשקיפים לנופי רמת הגולן המוריקים. בשנים האחרונות נרשם גידול עצום בביקושים מצד תושבים מכל רחבי הארץ אשר רוצים להפוך את היישוב לביתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully