וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה הייתם משלמים על דירת 14 מ"ר ללא היתר בתל אביב?

עודכן לאחרונה: 5.11.2022 / 19:57

שובר כל שיא: חוזה שכירות שהגיע היום לידי מערכת וואלה נדל"ן חושף את מצוקת שוכרי הדירות וטירוף המחירים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

וואלה נדל"ן חושפת: דירת 14 מ"ר ברחוב סירקין בתל אביב מוצעת לשוכרים בסכום של 3,300 שקל לחודש - למרות שמדובר בדירה ללא היתר בנייה שנמצאת בהליך של התחדשות עירונית.

אם לא די במחיר השערורייתי, הרי שגם סעיפי החוזה מקוממים - כך לדוגמה השוכר נדרש לחתום על סעיף בו הוא נוטל את כל האחריות לנזקים של צד שלישי בדירה, ובנוסף עליו להצהיר כי הובא לידיעתו שהדירה היא ללא היתר, ועל כן לא ניתן לבטח אותה בכל ביטוח שהוא עפ"י חוק.

בהצהרה זו השוכר בעצם מתחייב בחוזה לקחת על עצמו את כל הסיכונים הכרוכים בכך.

לכל חוזה יש שני צדדים

עו"ד דורון טל, ממשרד מוסרי טל עורכי דין, מציין כי אין מדובר במקרה נדיר: "לצערי החוזה אינו יוצא דופן מחוזים אחרים של בעלי דירות בתל אביב, המטילים את מירב הסיכונים על המשכיר. מה שחשוב לזכור שלכל חוזה יש שני צדדים, וכל אחד מהצדדים רשאי להחליט אם להתקשר בחוזה או לא".

עוד אומר עו"ד טל בנושא השכרת דירה ללא היתר: "גם כאן לא מדובר במצב יוצא דופן, שכן היום בתל אביב, וגם בערים אחרות בהן מצוקת הדיור גדולה, משכירים ומוכרים גם מחסנים וחדרי הסקה בתור דירות. באופן מפתיע, או שלא, יש לזה ביקוש ולא מעט הסכמים נחתמים".

עו"ד טל מוסיף ומתריע בנושא זה: "חשוב להבין כי שכירת מבנה ללא היתר חושפת את השוכר, עקרונית, לאפשרות שיוטל נגדו קנס מנהלי או הליכים פליליים בגין שימוש במבנה כמו כן, השוכר גם צריך להיות מוכן לאפשרות כי תידרש הפסקת השימוש או פינוי הנכס המושכר, ומכאן קיצור משמעותי בתקופת השכירות. כשוכר, חשוב להיות מודע לכל הסיכונים ולשקול אותם היטב לפני החתימה על החוזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully