וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשקלון מתחדשת: היכן יוקמו כ-1,000 דירות חדשות?

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 11:46

זה קורה: התחדשות עירונית באשקלון יוצאת לדרך. 136 דירות במבני שיכון יפנו את מקומם לכ-1000 דירות בבניינים של עד 27 קומות

הדמיה פרויקט פינוי בינוי אשקלון. משרד HQ אדריכלים.,
הדמיה פרויקט פינוי בינוי אשקלון/משרד HQ אדריכלים.

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) אישרה אתמול (ד') את הפקדת תוכנית פינוי-בינוי למתחם בנימין, ששטחו 56 דונם, בשכונת גבעת ציון הוותיקה בדרום מזרח אשקלון.

על פי התכנון, תתבצע הריסת 132 דירות במבני שיכון בני 4 קומות לטובת 927 דירות במבני מגורים בגובה של 9 ועד 27 קומות.

התכנית במימון של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, ובתכנון משותף עם עיריית אשקלון.

זוהי התכנית השנייה להתחדשות מתחם שלם שאושרה בעיר, והיא קודמה על ידי צוות מתכננים מטעם עיריית אשקלון ובמימונה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עם השקעה בליווי חברתי של הקהילה השכונתית.

במסגרת הסכם הגג בין המדינה לעירייה, תקצה המדינה למתחם תקציב השלמה כלכלית המבוסס על קרקע משלימה.

הדמיה פרויקט פינוי בינוי אשקלון. משרד HQ אדריכלים,
הדמיה פרויקט פינוי בינוי אשקלון/משרד HQ אדריכלים

מתחם בנימין ממוקם בשכונת גבעת ציון בדרום מזרח אשקלון ותחום התכנית משתרע על פני 56 דונם וכולל כיום 132 יחידות דיור במבני שיכון בני 4 קומות.

התכנית מציעה הריסה של יחידות הדיור הקיימות לטובת בנייתן של 927 יחידות דיור חדשות, מתוכן 558 בבנייה חדשה, ומתייחסת לכלל המרחב השכונתי. שטחי הציבור המשותפים לשכונה ימוקמו במרכז בין הבניה החדשה לאזור המתחדש.

הבנייה בשכונה תהיה בתבניות בנייה מגוונות, המשלבות בנייה נמוכה עם בנייה מגדלית. כמו כן, התכנית מקצה שטח לצורכי ציבור, שטחים ירוקים, מציעה רשת רחובות חדשה, שבילי אופניים, שטחי מסחר ועירוב שימושים לנוחות התושבים.

התכנית מחלקת את המתחם לשלושה תתי מתחמים עצמאיים, אשר יכולים להתממש בנפרד ולהקל על ביצוע הפרויקט הגדול.

ימים אחרונים

הזדמנות אחרונה למבצע מאי בתמי4: חודשיים ראשונים חינם

לכתבה המלאה

אשקלון עולה על מפת ההתחדשות העירונית

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "אשקלון עולה על מפת ההתחדשות העירונית. אישור התכנית במתחם בנימין באשקלון הוא עדות נוספת למגמה המשתנה בשוק הנדל"ן בארץ, אשר במסגרתה פעילות ההתחדשות העירונית מתפרשת לאזורים שלא ראינו בהם עד לפני זמן קצר פעילות כזו. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך ליזום, לתכנן ולקדם בכל הכלים התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ ובהתאם לדרישה הציבורית לכך".

תומר גלאם, ראש עיריית אשקלון: "מדובר בתוכנית היסטורית, שנייה במספר, של התחדשות עירונית שמובאת לאישור בתוך חודשים ספורים הודות לפעילות המאומצת שלנו בתחום. התוכנית תשנה לבלי היכר את אחד המתחמים הוותיקים בשכונת גבעת ציון, מהשכונות הראשונות באשקלון, תאפשר לתושבות ולתושבי השכונה סביבת מגורים חדשה, מתקדמת ומטופחת, ובעיקר - ממוגנת. תחום ההתחדשות העירונית הוא מנוף כלכלי חשוב, אך אף יותר מכך הוא נוף לצדק חברתי ומיגוני. מוטלת עלינו החובה לעשות את הצדק הזה עם תושבי השכונות הוותיקות בעיר".

מתכננת הותמ"ל, אדריכלית סיגי בארי: "מדובר בתוכנית אחת מתוך 7 תוכניות שמקמת הותמ"ל בעיר, ובכך מוכיחה כי אשקלון יודעת לייצר בינוי חדש לצד התחדשות עירונית של המרקם הבנוי הקיים. התוכנית מאפשרת התחדשות אמיתית לרחוב בנימין וסביבתו ושמה את התושב במרכז. המתחם החדש הוא איכותי ביותר הכולל כיכר עירונית עם מסחר וגינות למשחק ופנאי שתהווה מקום מפגש קהילתי לתושבי אשקלון הוותיקים והחדשים כאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully