וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת זכרון יעקב מזהירה: אל תשתתפו במכרזי רמ"י ביישוב

עודכן לאחרונה: 21.10.2022 / 12:16

בהודעת אזהרה חריגה שהוציאה אתמול מועצת זכרון יעקב נכתב כי המכרזים בשכונה זכרונה החדשה פורסמו ללא הסכמתה, "ועל אף התנגדותה הנחרצת", ולכן לא יקודמו

מודעת האזהרה החריגה של זכרון יעקב. זכרון יעקב, אתר רשמי
מודעת האזהרה החריגה של זכרון יעקב/אתר רשמי, זכרון יעקב

אחרי שעיריית הרצליה כבר הודיעה ליזמים כי מכרזים מבוטלים בעקבות התנהלות רשות מקרקעי ישראל, הגיעה תורה של מועצת זיכרון יעקב.

במהלך חגי תשרי שחררה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לזכרון יעקב שני מכרזים לשיווק - אחד ל-650 יחידות מגורים והשני לעוד 250 יחידות דיור מוגן, סנוניות ראשונות לשכונת "זכרונה החדשה", המחכה עשרות שנים להקמתה.

יזמים שצפויים לגשת למכרז מצאו עצמם אתמול מול הודעה חד צדדית של מועצת זכרון יעקב לאזהרת השתתפות במכרזי המינהל. "המועצה לא תקדם את פיתוח המתחם".

בהודעת האזהרה שפורסמה אתמול, מצוין כי המכרזים פורסמו ללא תאום עם המועצה, ללא הסכמתה ובהתנגדות נמרצת. המכרז פורסם למרות שהמועצה הוציאה עתירה נגדו וטרם נתקבלה פסיקה. עוד בהודעה, המועצה מזהירה מפני כשלים תשתיתיים ותחבורתיים, חוסר בשטחי מסחר ופגיעה באופי היישוב.

תגובת רשות מקרקעי ישראל

כאמור, המועצה פנתה לקבלנים והזהירה אותם מפני גישה למכרז. יש רק בעיה קטנה. חלקם כבר נגשו בהתלהבות למכרז על אחד השטחים החמים במדינה.

ביום ראשון הקרוב (23.10) צריך להגיש הצעות למכרז שפורסם ע"י רמ"י בזכרון יעקב. "המנהל משווק קרקעות שהתוכנית שלהן נמצאת בעתירה מנהלית בבית המשפט העליון ובנוסף לא מצרף למכרז את 3 העתירות שהוגשו וגם לא מתכוון להחזיר לזוכים את התמורה במידה והתוכנית תבוטל", טוענים הקבלנים שכבר השקיעו במכרז לקראת הגשה.

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "המדובר בתוכנית בנין עיר מאושרת של למעלה מ-1,000 יחידות דיור, התוכנית קיבלה את כל האישורים הדרושים במוסדות התכנון. בעתירות שהוגשו לא ניתן צו שיפוטי המונע את קידום המכרז וכחלק ממסמכי המכרז קיים גילוי מלא, הן ביחס לעתירות התלויות ועומדות והן ביחס להתנגדות העירייה לשיווק".

תכנון שכונת זכרונה החדשה. מינהל התכנון- אתוס בעמ, אתר רשמי
תכנון שכונת זכרונה החדשה/אתר רשמי, מינהל התכנון- אתוס בעמ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully