וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הדרום: עשרות אלפי תושבים חדשים בדרך לבאר שבע

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 11:15

משרד הבינוי והשיכון, משרד האוצר ועיריית באר שבע חתמו על הסכם גג שכולל בנייה של שכונות מגורים חדשות בעיר, 9,000 יח"ד, מוסדות ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה

חתימה על הסכם הגג בבאר שבע. משרד הבינוי והשיכון,
זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון, ורוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע במעמד החתימה על ההסכם/משרד הבינוי והשיכון

אתמול (רביעי, 19.10) התקיים בעיר באר שבע טקס חתימה על הרחבת הסכם הגג לבנייה ופיתוח העיר. הרחבת הסכם הגג תהווה כר פורה לבניה וההקמה של 9,000 יחידות דיור בקרקע המדינה, מוסדות ציבור ושטחי מסחר ותעסוקה בהליך מואץ.

הטקס התקיים במעמד שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, ראש עיריית באר-שבע רוביק דנילוביץ, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אביעד פרידמן, סגן החשב הכללי ישי בן אלי ונכבדים נוספים.

מדובר בצעד נוסף של הממשלה במטרה לתרום לפריחת הנגב בכלל ולשגשוג העיר באר שבע בפרט, לצד בנייה מחודשת והרחבת המרחב העירוני בדרום הארץ.

יוקמו שכונות חדשות בעיר

במסגרת הסכם הגג, יוקמו שכונות חדשות בעיר באר שבע, יתאפשר עיבוי המרקם הקיים לצד גיוון עירוני, שיפור התשתיות הקיימות בעיר, הבטחת מבני ציבור לצד הבטחת רווחת חיים גבוהה לתושבים, בקצב שיווק ובניה מהירים שיבוצע על ידי העירייה.

ההתגייסות המלאה של משרדי הממשלה, הן משרד הבינוי והשיכון והן משרד האוצר, להוביל תהליך שיווק מהיר ומרוכז, יחד עם העמדת התכנית בראש סדר העדיפויות - מקדמים יצירת רמת ודאות גבוהה בקרב ציבור היזמים והרוכשים הפוטנציאליים. לצד זה, על פי ההסכם, יוקצו לרשות עיריית באר שבע כלל המשאבים הנדרשים לקידום הבנייה וקליטת התושבים החדשים, שצפויים להגיע, בצורה המיטבית ביותר.

במקביל, תתחייב עיריית באר שבע להוביל תהליך תכנון יעיל המלווה בצמצום בירוקרטיה ומתן היתרי בניה בפרק זמן קצוב.

היסטוריה לא כותבים - היסטוריה עושים

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון: "היסטוריה לא כותבים - היסטוריה עושים" כך אמר דוד בן גוריון וכך אנחנו ממשיכים לעשות בחתימת הרחבת הסכם הגג בעיר באר שבע. הסכם שיכלול תוספת בנייה של כ-9,000 יחידות דיור חדשות בעיר, הקמת מוסדות ציבור, ושטחי מסחר ותעסוקה. מדובר בהשקעה עצומה בעיר ובתושביה שתתרום לפיתוח פני העיר ולהמשך תנופת הבנייה שמתחוללת בה. בחתימה על הסכם זה אנו מוסיפים נדבך מרכזי וחשוב להפיכת באר שבע לעיר משמעותית ומשגשגת כיאה לבירת הנגב".

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע: "הסכם הגג של באר שבע הכולל שיווק שכונות מגורים חדשות לצד התחדשות השכונות הוותיקות, מחזק את באר שבע כמטרופולין איכותי ומוביל במדינת ישראל.
באר שבע היא הפתרון למצוקת הדיור במדינת ישראל, לעומס ולצפיפות של גוש דן. ההסכם ומימושו מקדמים את באר שבע כאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל. טוב עשתה מדינת ישראל שסייעה לנו לשדרג את ההסכם ולהוסיף משאבים לטובת פיתוח תשתיות איכותיות לרווחת תושבי העיר והמטרופולין".

עוד אומר דנילוביץ': "כדי להשלים את המשימה - להשאיר בעיר זוגות צעירים ומשפחות צעירות, ולמשוך לעיר אוכלוסיות חדשות נוספות מאזור גוש דן, על המדינה להחזיר את הטבות המס לתושבי העיר באר שבע, כפי שהיה בחוקי הנגב המקוריים. מהלך זה יניע את גלגלי הכלכלה ויביא לשגשוג מטרופולין הנגב. אני מבקש להודות לשרי האוצר והשיכון ולצוותים המקצועיים במשרדיהם, שפעלו במקצועיות ונחישות בשנה האחרונה בגיבוש ההסכם יחד עם נציגי עיריית באר שבע".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "חתימה על הרחבת הסכם גג בעיר באר שבע הינה תוצאה של עבודה מאומצת ומשותפת לצד עיריית באר שבע. אני גאה להיות חלק ביישום החזון הלאומי- פיתוח העיר באר שבע, בירת הנגב. הסכם הגג שנחתם, עתיד לשדרג את חיי התושבים החדשים והוותיקים, לתרום לחיזוק הכלכלה המקומית ולהבטיח הגדלת היצע הדיור. במסגרת הסכמי הגג, משרדנו ימשיך לעבוד בכל הכוח על מנת לספק פתרונות דיור ולהבטיח את כלל המשאבים הנחוצים לשותפינו ברשויות המקומיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חתימה על הסכם הגג בבאר שבע. משרד השיכון והבינוי,
חתימה על הסכם הגג בבאר שבע/משרד השיכון והבינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully