וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בעדה הדרוזית: נחרים את הבחירות הקרובות

עודכן לאחרונה: 13.10.2022 / 19:28

בלעדי: עצרת מחאה בעדה הדרוזית קוראת להחרים את הבחירות עד למציאת פתרון גורף לבעיית היתרי הבניה רבת השנים - "המדינה מפקירה אותנו"

פריפריה -  דלית אל כרמל. ראובן קסטרו
הישוב הדרוזי דלית אל כרמל/ראובן קסטרו

קריאה לעדה הדרוזית בישראל להחרים את הבחירות הקרובות. ביום שבת הקרובה (15.10) תתקיים עצרת מחאה בעוספיה תוך קריאה ברורה לנבחרי הציבור לא להפקיר את בני העדה הדרוזית בישראל ולמנוע את הפיכתם לעבריינים.

יש לציין כי מדובר בקריאה יוצאת דופן, שכן העדה הדרוזית בישראל מוכרת בזכות נאמנותה הבלתי מתפשרת למדינת ישראל. מארגני המחאה טוענים כי התכנון בכפרים הדרוזים בכלל, ובעוספיה ודלית אל כרמל בפרט, הביא למצוקת דיור אמיתית, דבר אשר אילץ את התושבים שמרביתם דרוזים לבנות בעל כורכם באופן בלתי חוקי ללא שום אלטרנטיבה אחרת, כל זאת, כדי שיוכלו להישאר קרובים למשפחות ולעדה.

משנות ה 70 משרדי הממשלה השונים והמועצות המקומיות לא הצליחו להפקיד תוכניות בניה או להביא אופק תכנוני בכפרים. כך, יוצא כי כל בניה חדשה על אדמות פרטיות או חריגה מהמצב הקיים נחשבת לעבירה פלילית - והמפר עשוי לעמוד לדין ולהיענש בהתאם לעונשים הקבועים בחוק לרבות קנסות כבדים, עונשי מאסר וכו'.

"אין סיבה שאל"מ בצה"ל יהיה עבריין בגלל הפקר של נבחרי הציבור"

על פי מארגני המחאה, הקולות בקרב בכירי העדה מתארים מצב של שבר ואי אמון במדינה, במיוחד לאחר חוק הלאום שנתפס בעיניהם כלא הוגן ומשפיל. בכירי העדה הדרוזית פועלים מזה עשרות שנים באופן של הידברות וגישור לחתירה לפתרון, אך נראה שהם מאסו בניסיונות אלו והחליטו לצאת למחאה שונה, שאינה מורגלת בקרב הדרוזים בישראל. לדבריהם, אין להם ברירה, והמחאה תימשך מעבר לעצרת, עד למציאת פתרון גורף, קבוע ורחב, שייתן מענה הולם לבעיה.

ראיק שרוף, מארגן העצרת: "אנחנו אזרחי ישראל, אזרחים גאים, נאמנים, משרתים את המדינה יחסית לגודלנו באחוזים הכי גבוהים, אני לא עבריין, ואנחנו לא רוצים להיות עבריינים. אנחנו מבקשים מהמדינה לא לגרום לנו להיות כאלו כי זה לא האופי שלנו ולא כך אנו מחנכים את ילדנו. הגיעו מים עד נפש, והגיע הזמן להפסיק את הניצול הציני של העדה בישראל. אנחנו דורשים מהמדינה וממוסדותיה למצוא פתרון למצוקת הדיור ולאפשר לנו לבנות באדמותינו הפרטיות באופן חוקי ומוסדר, אין סיבה להיעדר תוכניות למשך כל כך הרבה שנים ואין סיבה שאל"מ בצה"ל יהיה עבריין בגלל רשלנות והפקר של הממונים ונבחרי הציבור".

עצרת מחאה בעדה הדרוזית. יח"צ,
עצרת המחאה בעדה בדרוזית - "נחרים את הבחירות עד שהמדינה תפסיק להפקיר אותנו"/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully