וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית 'נס ציונה צפון-מזרח' יוצאת לדרך: כ-3000 יח"ד

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 10:31

כ-3,000 יח"ד ו-60 אלף מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה בשכונה החדשה. התכנית קודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ואושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה

הדמיות תכנית נס ציונה צפון מזרח. דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים,
הדמיות תכנית נס ציונה צפון מזרח/דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים

התכנית שיזמה רשות מקרקעי ישראל, ממוקמת בצפון נס ציונה בסמיכות לשטח נופש מטרופוליני "אנ"מ האירוס", שכונת יד אליעזר מדרום וכביש 423 ממזרח. השכונה תכלול 2,783 יח"ד בעירוב שימושים, וכוללת מגורים במבנים הנעים בין 6 ל-15 קומות בצפיפות ממוצעת של כ-25 יח"ד לדונם, ושטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של 60,650 מ"ר.

התכנית משתרעת על שטח כולל של 383 דונם, מתוכם כ-635,400 מ"ר שטחי בניה ברוטו לטובת מגורים, כ-376,000 מ"ר ברוטו למבנים ומוסדות ציבור, כ-77.5 דונם שטחים פתוחים (מתוכם כ-56 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים), כ-60,650 מ"ר ברוטו למסחר ותעסוקה, ועוד 86 דונם עבור זכות דרך.

שטח דירה ממוצע בשכונה (כולל יחידות דיור קטנות) יהיה 110 מ"ר ליח"ד, עם מגוון סגנונות: דירות גן ודירות גג. למען ניצול שטח אפקטיבי, תותר בניית מוסדות ציבור ושטחי מסחר בקומות הקרקע של בנייני מגורים. לאורך הרחוב המסחרי תיבנה קולונדה אשר תהווה חזית מסחרית ותהיה פתוחה למעבר ציבור הולכי הרגל בכל עת.

"פתרון מגורים איכותי לצעירים שרוצים לגור במרכז הארץ"

השכונה שמה דגש על הקצאת שטחים לצורכי ציבור בראיה שכונתית ואזורית גם יחד, במרכזה תוקם שדרה ירוקה המהווה את עמוד השדרה של השכונה, ותחבר בין מוקדי ציבור מרכזיים לבין אזור המגורים, שלא דרך מערכת הכבישים. הגבעה בצפון השכונה תשומר כחלק משימור הטבע העירוני הקיים ותיועד להיות פארק עירוני רחב ידיים עם טיילת ושבילי אופניים.

על מנת לתת פתרון כולל לכל שכבות האוכלוסייה, יוקצו שטחים בשכונה לבניית בתי ספר ומועדוני יום, וכן שטח ייעודי לדיור מוגן או מעונות סטודנטים.

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, מברך על ההחלטה לאשר את התכנית: "מדובר בתכנית אשר מייעדת שטח נרחב לפיתוח והקמת שכונת מגורים חדשה באזור אסטרטגי במרכז הארץ בתכנון ייחודי ומרווח. התכנית צפויה לחזק את נס ציונה ולהוות פתרון מגורים איכותי ונוסף למשפחות וצעירים המבקשים להקים את ביתם במרכז הארץ".

התכנית תוכננה על ידי אדריאנה דביר ממשרד "דביר יחיעם אדריכלים ובוני ערים" וניהול הפרויקט בוצע ע"י מירב לוי ממשרד "מנעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully