וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושבו בנים? אחרי 20 שנה - אושרה תכנית הרחבת הישוב נטף

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 11:09

מאז ראשית שנות האלפיים מבקשים תושבי הישוב הקהילתי נטף, הממוקם בהרי ירושלים, להגדיל את מספר יח"ד בישוב - כדי לאפשר קליטת משפחות צעירות

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
דירה בנטף. הישוב עבר תהליך הזדקנות/נועם מושקוביץ

כעבור שנים רבות של ניסיונות והליכים - יוכלו תושבי הישוב הקהילתי נטף, הממוקם בהרי ירושלים, לקבל היתרי בניה להוספת יחידות דיור בישוב, לאחר שאושרה בקשת התושבים לבטל את השלביות במתן היתרי בנייה בשל מחסור במט"ש וכביש גישה.

הישוב, שהוקם בראשית שנות השמונים, עובר תהליך "הזדקנות" - דור הילדים הראשון עזב, ותושבי הישוב ביקשו להרחיבו כדי לאפשר קליטת משפחות צעירות.

הרחבה זאת מתאפשרת במסגרת תכנית מי/500/ה, שתושבי הישוב עמלו עליה במשך שנים. הליכי אישורה היו ארוכים ומורכבים וכללו את אישור הולנת"ע ואישור המועצה לגנים לאומיים. רק כעבור 16 שנה של תכנון ומילוי תנאים - התכנית פורסמה למתן תוקף ברשומות ביוני 2016.

עם זאת, התכנית קבעה תנאים למתן היתרי בנייה, בניהם, תחילת ביצוע מט"ש (מכון לטיהור שופכין) וביצוע בפועל של הסדרת צומת כביש הגישה לנטף עם כביש 425. מאז, פעלו תושבי הישוב בתיאום מוחלט עם המועצה האזורית מטה יהודה והועדה המקומית, למילוי התנאים הדרושים להוצאת היתרי הבניה המיוחלים ללא הצלחה.

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
דירה בנטף. כעת תתאפשר קליטתן של משפחות צעירות בנטף/נועם מושקוביץ

באוגוסט 2018 הוגשה לוועדה המחוזית בקשה משותפת לשינוי השלביות בתוכנית על ידי המועצה האזורית מטה יהודה, הוועד המקומי נטף ותושבי הישוב, כך שתאפשר הוצאת היתרי בניה מכח התוכנית.

בקשה זאת נתמכה בהמלצה של הועדה המקצועית למים וביוב לשקול בחיוב את אישור הבקשה לשינוי השלביות, מתוך הבנה שמבקשי התרי הבניה בנטף יתחייבו להתקין מיכלי איסוף ביוב אטומים זמניים עד אשר יושלם פתרון ביוב לישוב.

כמו כן, הגישו תושבי הישוב חוות דעת של יועצת תנועה מטעמם, שקבעה כי אין כל בעיה בטיחותית בצומת וניתן לאשר את שינוי השלביות המבוקש, וכי בכל מקום העיכוב בביצוע העבודות נובע מסוגיות תקציביות, לרבות אישור תקציב המדינה, שאין לתושבים כל יכולות להשפיע עליהן.

למרות זאת, בדיון שנערך בוועדה המחוזית הוחלט לא לקבל את הבקשה לשינוי שלביות שהוגשה, אלא קיבלה החלטה אחרת בדבר מתווה השלביות בתכנית.

התושבים הבינו כי החלטת הועדה המחוזית פירושה הקפאה תכנונית בישוב והיא מסרבלת עוד יותר את האפשרות להוציא היתרי בניה בישוב. לכן, הם הגישו באמצעות עו"ד ורד מאירוביץ סייג, התנגדות לשינוי השלביות המוצע בהחלטת הועדה המחוזית וביקשו לאשר את הבקשה לשינוי שלביות שהוגשה על ידי המועצה האזורית מטה יהודה, הוועד המקומי ותושבי הישוב - כך שניתן יהיה להוציא היתר בניה מכוח התכנית גם ללא קיומם של התנאים הקבועים לקבלת ההיתר.

בהחלטה של ועדת משנה להתנגדויות מאפריל השנה התקבלו חלק מטענות המתנגדים.

בנושא התחבורתי מצאה הועדה כי "בהתאם לנתונים שנמסרו ממשרד התחבורה, המטרה שעניינה הבטחת בטיחות תושבי הישוב והאזור צפויה להתקיים בתוך פרק זמן של עד שלוש שנים, ובסמוך למועד האכלוס של יחידות הדיור הנוספות בישוב".

בנושא הביוב, הועדה טענה כי נוכח ההתקדמות המסוימת בקידום פתרון הביוב, ועל מנת להבטיח את ביצועו, הוועדה שוקלת לקבל באופן חלקי את הבקשה לשנות את שלבי ביצוע של התכנית.

לדברי עו"ד ורד מאירוביץ סייג, החלטה זו מבטלת למעשה את השלביות וכעת התושבים יוכלו לפעול לקבלת היתרי בנייה ליחידות בישוב - יחידות דיור אליהן משוועים שנים ארוכות מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully