וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון הממשלה למשבר הדיור נמצא אצל עובדי הבניין הפלסטינים?

עודכן לאחרונה: 11.10.2022 / 20:10

ביוזמת שקד, הוקם צוות מיוחד לבחינת העסקת עובדי בניין פלסטינים דרך תאגידי כ"א בישראל. התאגידים מעריכים: אם יאושר, מעל 100 אלף יח"ד ייבנו בשנה הקרובה

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
שרת הפנים איילת שקד/ראובן קסטרו

בימים אלו מונה צוות בינמשרדי ביוזמת שרת הפנים, איילת שקד, בשיתוף רשות האוכלוסין וההגירה, לבחינת שינוי שיטת העסקת עובדי הבניין הפלסטינים בענף הבניה - תוך ראיה כי תאגידי כ"א המורשים בישראל הם הגורם המקצועי והיעיל ביותר להעסקתם.

בישראל ישנם כיום כ-49 תאגידים מורשים להעסקת כ"א זר בענף הבנייה, המטפלים כיום בהעסקתם של כ-20 אלף עובדים זרים מאירופה ומסין.

שינוי שיטת העסקתם של העובדים הפלסטינים, להעסקה באמצעות תאגידי כ"א, תביא להקטנת כמות המעסיקים של העובדים, הגדלת הפיקוח והבקרה על העסקתם, ובכך שיפור יעילות העסקתם בכלל המובנים, לרבות הבירוקרטיים.

אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כ''א זר בענף הבניה בלשכת המסחר: "ריכוז העסקתם של העובדים הפלסטינים תחת התאגידים המורשים יביא בשנה הקרובה לבניה של למעלה מ-100 אלף יחידות דיור, ולראשונה זה שנים להורדת מחירי הדירות בשוק בין 3%-7%".

אלדד ניצן. יח"צ,
אלדד ניצן, יו"ר תאגידי כ''א זר בענף הבניה בלשכת המסחר/יח"צ

אלדד ניצן מציין שכיום מועסקים בענף הבניה כ-50,000 עובדים פלסטינים, ויש לעבור לשיטת העסקה היברידית, שתשלב בין העסקת העובדים הפלסטינים בתאגידי כ''א מורשים, לבין שיטת ההעסקה הקיימת - באמצעות אפליקציית אלמונסק ובאופן שירחיב את אפשרויות הפיקוח והאכיפה, ישפר את זכויות העובדים הפלסטינים, את איכות ויעילות כלל הגורמים בענף הבניין, יגביר ויעמיק את בטיחות העובדים, סביבת עבודתם, מקצועיותם וכדאיות העסקתם.

כמו כן, ממשיך ניצן, שיטה זו גם תקדם עבודה דרך מערכת שכר שתאפשר עריכת תלושי שכר כדין עבור העובדים הפלסטינים ותשלום מלוא שכרם וזכויותיהם הסוציאליות - בשונה ממה שקורה כיום בשיטת ההעסקה הנוכחית.

ניצן מסכם ואומר כי שינוי שיטת העובדים הפלסטינים, באופן בו העסקתם תיעשה על ידי תאגידי כ"א מורשים, תביא בהכרח להגדלת הפיקוח, השליטה והבקרה על העסקת העובדים הפלסטינים בישראל, הן בכל הנוגע לחוקיות העסקתם ושהייתם בארץ והן בכל הנוגע לקיום חובות המעסיק כלפי העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully