וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות מקומות חניה יופקעו ברחוב של משפחת לפיד בתל אביב לטובת אבטחה

רנית נחום-הלוי

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 21:22

בלעדי לוואלה נדל"ן: אילו מתקנים ביטחוניים יוקמו ובאיזו עלות? מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "שום מבנה לא יוקם ושום מקום חנייה לא יופקע. יש הנחייה ברורה בנושא של ראש הממשלה"

יאיר לפיד במהלך ישיבת יש עתיד 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
רה"מ יאיר לפיד/ראובן קסטרו

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה תל אביב, ביושבה כוועדת המשנה למתקנים ביטחוניים (ולמ"ב), התכנסה היום (6.10) בישיבת זום לדון בנושא הקמת מתקנים ביטחוניים על שטחים ציבוריים הסמוכים לביתו הפרטי של ראש הממשלה המכהן, יאיר לפיד, ברחוב פיינשטיין בתל אביב.

ביתו של ראש הממשלה לפיד כולל קוטג' טורי בן שישה חדרים בהיקף של כ-226 מ"ר, הבנוי על מגרש בשטח של כ-300 מ"ר. המתקנים הביטחוניים עתידים לקום על מתחם חניה שכונתי המספק עשרות מקומות חניה לתושבי המקום.

הוועדה התכנסה לבקשת השב"כ, שהגיש תכנית להקמת המתקנים על שטחים ציבוריים, ובהם שטח חניה המספק כיום כ-50 מקומות חניה לתושבי הבניינים הסמוכים. כמו-כן, מבקש השב"כ להשמיש דרך קיימת לצורך ביטחון.

לוואלה נדל"ן נודע, כי הוועדה שמעה היום נציגים של שני ועדי בתים ברחוב פיינשטיין 2-6. בעקבות הדברים שהושמעו, נבחנת אפשרות למציאת פתרון חניה חלופי לתושבים, הסובלים גם כך ממצוקת חניה קשה בסביבה.

בדיון השתתפו עוד מהנדס עיריית תל אביב, אודי כרמלי, ומנהל אגף נכסים בעיריית תל אביב, אלי לוי.

ביקורת חריפה של בג"צ על התנהלות הממשלה בתקופת בנט

העבודות נועדו כאמור לצרכי ביטחון ועל-כן היתר הבנייה נידון בולמ"ב, כוועדה מיוחדת שתפקידה לזרז את ההליך מצד אחד, ולהטיל סיווג על פירוט התוכניות העתידיות בנושא זה מצד שני. מדובר בעיקר במבנים יבילים זמניים שיוקמו אד-הוק בשטחים ציבוריים סמוכים, ויפורקו בסיום כהונת רה"מ.

ההערכות הן כי העבודות שיצאו לפועל בהיקף מצומצם יותר מאלו שהתבצעו בבית ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט, ברעננה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "שום מבנה לא יוקם ושום מקום חנייה לא יופקע. יש הנחייה ברורה בנושא של ראש הממשלה". לפיד אמר כי "לא אסכים ולא אישרתי בניית מתקנים בטחוניים ברחוב שלי מעבר לקיים".

בחודש מרס השנה מתח בג"צ ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה בנוגע לעבודות שהתבצעו בביתו של בנט ובמעון ראש הממשלה בירושלים. בפסיקה נכתב, "התקבלה תמונה עגומה של התנהלות בלתי תקין בעליל".

בית המשפט מתח ביקורת קשה על כך שהממשלה קידמה עבודות ללא הליך תכנוני נדרש באופן שמנע מבעלי עניין, כגון שכנים, להגיש התנגדות כראוי קודם לביצוע העבודות. הפסיקה ניתנה בעקבות עתירות שהוגשו על-ידי עיריית רעננה ושכניו של בנט שדרשו כי בית המשפט יורה על הפסקת הבינוי והגבלות התנועה בסביבת ביתו.

נפתלי בנט בטקס חניכת בית תנועת פנימה, לוד, 14 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
רה"מ היוצא נפתלי בנט/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully