וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה על התקציבים, יוגב גרדוס: תומך בביטול מס רכישה על קרקע ופיתוח בקדנציה הקרובה

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 17:03

מצפים לבשורה בשוק הנדל"ן? התאחדות הקבלנים בוני הארץ מברכים: "מס הרכישה מנוגד לכל היגיון ודינו להתבטל מוקדם ככל הניתן"

יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר. דוברות האוצר,
יוגב גרדוס, הממונה על התקציבים במשרד האוצר/דוברות האוצר

בהתאם לתקנות מיסוי מקרקעין - כיום מוטל מס של 6% על קרקע והיטלי פיתוח בכל עסקת קרקע. כלומר, בכל ענפי המשק יש משטר מע"מ של 17%, כאשר בענף הבניה והנדל"ן המיסים מגיעים ל-23%.

כמו כן, את מס הרכישה נדרש היזם לשלם מיד עם רכישת המגרש וחתימה על ההסכם מול רשות מקרקעי ישראל. מס הרכישה על המגרש הוא על הקרקע בלבד, ישנה תוספת על אחוזי הפיתוח בפועל בחלק של פיתוח הקרקע.

נזכיר כי בחודש מרס האחרון פסק בית המשפט העליון כי אין לכלול הוצאות פיתוח במכירת קרקע לצרכי מס. פסיקה זו הוגדרה בידי מומחים כבשורה חשובה לשוק הנדל"ן, שכן משמעותה שיזמי נדל"ן שקונים קרקעות ישלמו פחות מס רכישה - מה שעתיד להשפיע לטובה גם על המחיר שמשלמים רוכשי הדירות, שבהכרח המס הנוסף היה מגולגל אליהם.

ביטול מס הרכישה על קרקע ופיתוח יהיה צעד משמעותי ומכריע בהורדת מחירי הדיור בישראל שרבים מייחלים לו.

חיים פייגלין, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ:

"מס רכישה בשיעור 6% על קרקע ועוד יותר מכך על היטלי פיתוח - מהווה חסם מכביד על גידול בהתחלות בניה והיצע הדירות בישראל. יתרה מכך, הוא מייקר באופן משמעותי את המשאב הקריטי ביותר בשרשרת הבניה, קרקע ופיתוח. בסופו של דבר, מתגלגל מס הרכישה על קרקע ופיתוח לציבור רוכשי הדירות בשיעור כפול לפחות, המגלם את כל הוצאות המימון, התקורות והרווח. בכך מייקר מס זה את עלויות הקמת הדירות ואת מחירי הדירות באופן משמעותי ביותר. אנו מברכים על עמדתו של הממונה על התקציבים באוצר, יוגב גרדוס, שיש לבטל את מס הרכישה על קרקע וכן כל מס עקיף המוטל על אמצעי ייצור דירות ובכלל. בניגוד למס הרכישה על דירות, שהוטל בין היתר כדי "לצנן" את הביקוש לדירות וגם הוא שגוי לטעמנו - הרי שהטלת מס רכישה על קרקע ופיתוח "מצנן" את היצע הדירות ובכך מנוגד לכל היגיון ודינו להתבטל מוקדם ככל הניתן".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully