וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתוקה ביותר: נוף הגליל - בירת השוקולד של המזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 11:52

טיימינג מושלם: רגע לפני 'פסטיבל השוקולד של ישראל', שיחול בעיר בחול המועד סוכות - נוף הגליל הפכה באופן רשמי לבירת השוקולד של ישראל והמזרח התיכון

פסטיבל השוקולד נוף הגליל. יח"צ,
נוף הגליל - בירת השוקולד של ישראל/יח"צ

תל-אביב, ואת זה כולם יודעים, היא עיר ללא הפסקה, חולון מיתגה את עצמה כעיר הילדים -
ונוף הגליל הפכה, בשקט-בשקט, לבירת השוקולד של ישראל.

החל משנת 2022, שלושה מפעלים של שלוש מחברות הממתקים הגדולות בארץ - שטראוס עלית, כרמית ואפיפית - פועלות במקביל, זו לצד זו, דווקא בעיר הצפונית, שיכולה להתהדר בהישג יוצא דופן: העיר שמייצרת הכי הרבה שוקולד במזרח התיכון.

במהלך החודש האחרון, אחרי תום הריקול ולאחר שכרמית השלימה את מעברה לנוף הגליל, הפכה נוף הגליל לבירת השוקולד והממתקים!

החגיגה בנוף הגליל תהפוך למושלמת בחול המועד סוכות (11-13/10), אז עיר השוקולד תציג לראווה את פסטיבל השוקולד של ישראל. פרטים על הפסטיבל בהמשך הכתבה.

עשרות ק"ג בשנה

את מעמד 'בירת השוקולד' תבסס נוף הגליל במהלך השבועות הקרובים, כשהייצור יגדל עוד יותר, עם ההודעה של 'שטראוס עלית' על כך שהמפעל בנוף הגליל חוזר לייצר מוצרי שוקולד, בהם טבלאות שוקולד פרה ושוקולד מקופלת, כארבעה חודשים אחרי שנסגר.

המפעל של "אפיפית" נמצא כבר משנות ה-90 בעיר, ובשנה האחרונה גם חברת "כרמית" ראתה שטוב - והחליטה על מעבר מראשון לציון לבירת השוקולד הרשמית של ישראל, נוף הגליל.

שלוש החברות הללו, מהגדולות בתחום, מייצרות עשרות קילוגרמים של שוקולד בשנה, ומספקות מענה לביקוש העז:

בסקר מיוחד שערך ה-OECD בקרב 25 מדינות מפותחות בעולם, הגיעו הישראלים בתחום השוקולד והממתקים למקום השלישי והמכובד עם 38.8 ק"ג דברי מתיקה בשנה. בנוסף, בשנים האחרונות חל שינוי של ממש בהרגלי צריכת השוקולד בארץ, מקילוגרם וחצי לשנה לנפש, עלינו לכ-3.5 קילוגרמים לנפש - עלייה של 700%.

ייצור השוקולדים הוא כמובן לא רק לישראל. "כרמית", למשל, נחשבת לאחת הספקיות המובילות בתחום מוצרי ה-FREE FROM בעולם, והיא מייצאת את מוצריה ישירות מישראל ללא פחות מ-15 מדינות ברחבי העולם.

ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט בפסטיבל השוקולד בעיר. יח"צ,
ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט בפסטיבל השוקולד בעיר/יח"צ

החגיגה בנוף הגליל תהפוך למושלמת בחול המועד סוכות (11-13/10), אז עיר השוקולד תציג לראווה את פסטיבל השוקולד של ישראל - בפעם החמישית במספר ואחרי היעדרות בת שנתיים עקב מגפת הקורונה. כל זאת, בסיוע שותפים רבים ובתוכם שלושת יצרני השוקולד והממתקים הפועלים בעיר.

במסגרת הפסטיבל, מתחם "נופארק" בנוף הגליל יהפוך לממלכת השוקולד של ישראל. ברחבי הממלכה יוצבו מגוון ענק של מייצגים מיוחדים משוקולד, יתקיימו סדנאות שוקולד טעימות ומתוקות לכל המשפחה ושולחנות פונדו. בלב 'ממלכת השוקולד', יוקם אוהל השוקולטיירים, שם תוכלו להתרשם ולרכוש מגוון מתוקים מיוחדים שהכינו השוקולטיירים הבולטים בגליל בפרט ובישראל בכלל.

בנוסף, יתקיים שעשועון נושא פרסים, הסובב כמובן את עולם השוקולד. שלושת ימי הפסטיבל יינעלו בתחרות בה תיבחר 'עוגת השוקולד של ישראל' על ידי צוות שופטים מובילים (13/10).

כל אירועי הפסטיבל הם ללא תשלום ופתוחים לקהל הרחב.

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט: "הפכנו את נוף הגליל לעיר המתוקה בישראל והפסטיבל יהיה השנה מושקע יותר, עשיר יותר, מגוון יותר ומפתיע יותר בכל מתחמי האטרקציות, והכל בחינם - ללא תשלום".

פסטיבל השוקולד נוף הגליל. יח"צ,
פסטיבל השוקולד נוף הגליל/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully