וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקטע המרכזי של המטרו אושר: מתי תצא הרכבת הראשונה?

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 19:03

אורכו של המקטע שאושר כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. צפי עליה לקרון: 20 שנה במקרה הטוב

מטרו תל אביב. -, אתר רשמי
מטרו בתל אביב. חלום רחוק?/אתר רשמי, -

בעוד פתיחת הקו הראשון של הרכבת הקלה, המנוהל כבר כמעט שני עשורים, ממשיכה להתעכב - הממשלה אישרה היום את קו המטרו הראשון (M1). המשמעות היא שכל עוד הממשלה הבאה לא תיקח יוזמה ותקצר את ההליכים - הצפי ליציאת הרכבת הראשונה הוא בין 20 ל-30 שנה.

ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי, בראשות שרת הפנים, איילת שקד, אישרה הבוקר את התוכנית להקמת החלק הצפוני של קו M1. מדובר במקטע המרכזי של המטרו שיהווה את הבסיס והקישור עם קווי המטרו האחרים.

אורכו של המקטע שאושר הוא כ-14 ק"מ והוא כולל 11 תחנות תת קרקעיות. המקטע מתחיל בסמוך לגלילות וממשיך דרומה דרך רמת אביב, רחוב חיים לבנון, דרך נמיר, רחוב יגאל אלון ועד צומת חולון.

הקו עובר במרכז המטרופולין, וצפוי לשרת מרכזי תעסוקה, וכן מרכזי חינוך ותרבות, בהם אוניברסיטת תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל וסמינר הקיבוצים.

פתרון לגודש בכבישים?

מערכת קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל מלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה כפר סבא בצפון ופתח תקווה במזרח. קווי המטרו יהוו מענה נוסף ועיקרי להקלת הגודש בכבישים, הגדלת ההשקעה בתחבורה הציבורית וקיצור מרחקי הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.

מקטע זה משלים את המקטע הדרומי של קו המטרו M1, אשר אושר לאחרונה. אישור המקטע יאפשר קידום הקמת השלב ראשון של פרויקט המטרו ממחלף הכפר הירוק ועד מחלף ראשונים.

הרוח הציונות 29 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"מדובר באירוע היסטורי"/ראובן קסטרו

שרת הפנים, איילת שקד: "מדובר באירוע היסטורי. המקטע המרכזי של קו המטרו M1 מצומת חולון ועד צומת גלילות הוא מקטע משמעותי וחשוב הכולל 11 תחנות במוקדי מטרופולין ותחבורה מהחשובים ברשת וביניהן מרכז תחבורתי גלילות דרום, סבידור, השלום וההגנה שיביא להקלה על הפקקים. ממשיכים בעשייה גם בתקופה זו".

יו"ר מטה התכנון הלאומי, עו"ד שלומי הייזלר: "פרויקט המטרו הינו קריטי למטרופולין תל אביב שהולך וגדל. המטרו בשילוב מערכות הסעות המונים נוספות בהם הרכבת הקלה יתנו מענה תחבורתי ראוי לתושבים. אני מודה למינהל התכנון על העבודה המקצועית והמאומצת, ובחודשים הקרובים נפעל לאישור מקטעים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully