וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 30 שנה: יוצא לדרך מתחם תעסוקה ומסחר חדש בשער הכניסה הדרומי לתל אביב

עודכן לאחרונה: 29.9.2022 / 14:16

מהפכה נדל"נית במתחם לודוויפול: מיקומו האסטרטגי יאפשר הקמת מתחם תעסוקה ומסחר מתקדם וייחודי

מגדלים ובניינים במרכז העיר תל אביב. ShutterStock
בשורה גדולה לעיר תל אביב/ShutterStock

לאחר 30 שנה עומד המתחם, הנמצא בין נתיבי איילון וכביש מס' 1 לבין דרך קיבוץ גלויות, בפני פיתוח משמעותי. קבוצת חג'ג' הודיעה לבורסה על מימוש האופציות לרכישת הקרקע במקום. מדובר בקרקע של כ- 18 דונם עם תב"ע מאושרת למסחר ותעסוקה בהיקף של כ-73 אלף מ"ר. תכנית המתאר תא/5000 מאפשרת להגדיל את זכויות הבניה לכדי כ-160 אלף מ"ר. החברה הודיעה כי תתחיל מיידית לקדם את התכנון במתחם, אשר יחד עם מיקומו האסטרטגי והנגישות התחבורתית אליו, יאפשרו הקמת מתחם תעסוקה ומסחר מתקדם וייחודי בשער הכניסה הדרומי לתל אביב.

קבוצת חג'ג', בבעלותם של האחים צחי ועידו חג'ג', הודיעה כי מימשה ביום חמישי האחרון, ה-22 בספטמבר, באמצעות חברת הפרויקט (שותפות של קבוצת חג'ג' עם חברות שבבעלות רונן חצור ורונן בן מוחה), את הסכמי האופציה לרכישת זכויות הבעלים הפרטיים במתחם לודוויפול.

מדובר בבשורה גדולה לבעלי הזכויות בשכונה ולעיר כולה

מתחם לודוויפול הוא שכונת מגורים בתל אביב שהוקמה לאחר הקמת המדינה במטרה לשכן עולים חדשים. השכונה נותרה כשארית בנויה, ללא פיתוח מתאים, בין נתיבי איילון וכביש מס' 1 לבין דרך קיבוץ גלויות. עם השנים נסללו והורחבו הכבישים ומסילות הרכבת סביב שטח השכונה, מה שגרם לניתוקה הגאוגרפי מהשכונות הסובבות, בנוסף למטרדי רעש וזיהום אוויר אשר פגעו משמעותית באיכות חייהם של התושבים במתחם.

כ-20 משפחות חיות במתחם, בבתים צמודי קרקע רעועים, וכן מספר רב של בעלי זיקה למקרקעין, עימם התקשרה החברה בהסכמים. מרביתם דור שני ושלישי של הבעלים המקוריים. עם השלמת העסקה בחודשים הקרובים, יקבלו המשפחות המתגוררות במתחם סכומי כסף משמעותיים שיאפשרו להן לעבור לדירות אחרות בהתאם לרצונן ולצרכיהן. יתרת הזכויות שייכות לגופים ציבוריים כדוגמת נתיבי איילון ועיריית ת"א.

נכון למועד זה התקשרה חברת הפרויקט בהסכמים ומימשה אופציות ביחס לזכויות המשקפות כ-87% מזכויות הבעלים הפרטיים במקרקעי הפרויקט. רכישת זכויות כלל הבעלים הפרטים במקרקעין מוערכת בסכום של כ-270 מיליון שקל.

קבוצת חג'ג'. שי תמיר,
קבוצת חג'ג'/שי תמיר

כאמור, מדובר בבשורה נדל"נית עצומה מאחר ובמהלך כ-30 השנים האחרונות ניסו יזמים רבים לאגד את בעלי הקרקע במתחם ולקדם תוכניות להשבחת הקרקע. בשנת 2016 אושרה תכנית להקמת מתחם תעסוקה בשטח של כ-12.5 דונם ועם היקף זכויות של כ-74 אלף מ"ר, אך אחד התנאים להוצאת היתר בנייה לתוכנית זו הוא אישור תכנית איחוד וחלוקה, דבר אשר לא קרה בשל ריבוי הבעלים, חוסר הסכמות והיעדר יזם או גוף אשר יפעל לאיגודם. כעת נראה כי הבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי. בנוסף לכך, תכנית המתאר של העיר ת"א, תא/5000, מאפשרת להגדיל את זכויות הבניה לכדי כ-160 אלף מ"ר.

את קבוצת חג'ג' יצגו בעסקה עו"ד נדב אברמוביץ ועו"ד ליאור פונקלשטיין ממשרד חג'ג' בוחניק וינשטיין, יחד עם עו"ד ניר אדרי ועו"ד אבי בן משה ממשרד מטרי מאירי וכט. את בעלי הקרקע יצגו בעסקה עו"ד צחי נרקיס ועו"ד יעל נתן ממשרד פירון ועו"ד דוד בסון ועו"ד יוסי קליין ממשרד הרטבי בורנשטיין בסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully