וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחירים עלו. איך בכל זאת משפצים את הבית?

21.9.2022 / 16:14

האופציה להגדלת המשכנתה כדי לפנות כסף לשיפוץ תמיד קיימת, אבל יש עוד אפשרויות לשיפוץ, כשלפעמים עבודה קטנה יוצרת הבדל גדול

אדריכלות ועיצוב עדי ארונוב. עמית גושר,
ככה אנחנו רוצים את הבית שלנו. אדריכלות ועיצוב עדי ארונוב/עמית גושר

משפצים? בונים? תהליכים מרגשים שמלווים בהרבה כאבי ראש. כאשר עניין התקציב הוא אחד החשובים והמהותיים בתהליך, לפחות לרובנו. שיפוץ או בנייה מלווים בתקציב שכל משפחה מקצה בתחילתו. נכון שלרוב התקציב יגדל ויסתכם בעוד10-15% כי העיניים "יוצאות" ואם כבר משפצים את המטבח, אז למה לא גם את חדר הרחצה? ואם משפצים את חדר הרחצה, אז למה כבר לא את חדר השינה.. וכו וכו.

משטחי למינם. יחצ,
הכול התייקר. איך בכל זאת משפצים? משטחי למינם/יחצ

אבל מסתבר שכיום, עליית המחירים אינה נובעת מ"עיניים גדולות" של הלקוח, אלא מעליית מחירים ממשית וגבוהה שמתרחשת בשל התייקרות חומרי גלם, שינוע, המלחמה באוקראינה, היטלי גז, ומה לא? שמשפיעים משמעותית על גובה השיפוץ, עם עלייה של כ-30% , מספר שכלל הנראה רק יילך ויגדל בתקופה הקרובה. "נכון שהאופצייה להגדיל את המשכנתה תמיד קיימת, אבל יש אופציות אחרות זולות יותר , שיאפשרו לנו להגיע לתוצאות טובות , אפילו מעולות, בלי לרוקן את הכיס" מסבירה האדריכלית עדי ארונוב.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הלל אדריכלות. מאור מויאל,
להחליף ישן בחדש. הלל אדריכלות/מאור מויאל

אדריכלית שירה מוסקל מ"הלל אדריכלות" מסבירה "בהרבה חללים אנו מוצאים אלמנטים ישנים ולא עדכניים, שהלקוח מעוניין להחליף בחדש. לעתים מספיק לשנות משהו כדי לשדרג את המראה הכולל. דוגמא לכך אפשר להתייחס למדרגות ישנות, שאם נשנה להן את המעקה, יתקבל מראה חדש ומעניין שלא יותיר זכר למדרגות הישנות". עוד מסבירה מוסקל בהתייחסה בכלל לתהליך השיפוץ או הבנייה, "ישנם לקוחות שמגיעים אלינו עם בית רעוע כדי שנהרוס ונבנה עליו את בית חלומותיהם. הם כל כך סגורים ובטוחים שהגיעו אלינו לטובת בנייה, שלא משאירים פתח לרעיון שאולי אפשר להשאיר את השלד של הבית הישן לטובת יצירת חדש. תהליך שבוודאי יחסוך להם הרבה מאוד כסף, הרבה בירוקרטיה וכפועל יוצא מכך גם הרבה זמן. כבר נתקלנו בלא מעט מקרים כאלו שהסבו הרבה אושר ללקוח והרבה מאוד חסכון".

ההמלצות של אדריכלית עדי ארונוב

  • 1. מחיצות גבס במקום בלוקים. כיום יש חלופות גבס מצויינות ועמידות ואקוסטיות לטובת מחיצות, מה גם שהוא זול יותר מבלוקים.
  • 2. המפתחים הם עסק יקר. כולם רוצים לטשטש בין החוץ לפנים. להגדיל ולמקסם את המפתחים עם אלומיניום או ברזל. השאיפה היא למפתחי ברזל שאמנם יקרים יותר, אבל התרומה שלהם לחלל מרהיבה. אל תוותרו על מפתחים, רק בחרו מקום מרכזי והשקיעו שם במפתח גדול ודומיננטי.
  • 3. פרקט. מספק הרבה מאוד חמימות לחלל ולרוב זול יותר מאריחים. אופצייה נוספת היא להדביק אריחים על הריצוף הקיים. מה גם שפינוי ריצוף עלול לפגוע באיטום המערכות הקיימות.
  • 4. נגר טוב בהחלט יכול להגיע לתוצאה טובה ולרוב הוא זול יותר מחברות מטבחים, ארונות וכו.
  • 5. תזמינו מחו"ל. תתפלאו אבל באתרים כמו עלי אקספרס ועוד הרבה מאוד אתרים בינ"ל, אתם עשויים למצוא מוצר זהה, כדוגמאת ברזים, שטיחים, אקססוריס, וכו, במחירים נמוכים משמעותית.
  • 6. ישנן חברות "שנתקעו" עם מלאים ורוצות להיפטר מהסחורה ולעשות עליהם הנחה משמעותית.
  • 7. תתפלאו, למרות שרכישה בחו"ל על פניו היא כאש ראש המלווה בהרבה חששות, המשמעות היא חסכון משמעותי ביותר. רק חשוב למצוא חברה או נציג עם נסיון כדי שהנסיעה תהיה ממוקדת ומקצועית.
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully