וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות הגדולה של הרשויות המקומיות

עודכן לאחרונה: 21.9.2022 / 13:06

לראשונה: הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מפרסמת קול קורא לרשויות המקומיות לביצוע תכנון שכונתי, הכולל אפשרות לתכנון מפורט. התכנון בהיקף תקציבי של 25 מיליון ש"ח ויביא לאישורן של עשרות תכניות ברחבי הארץ

גבעתיים. ראובן קסטרו
לקדם תכנון שכונתי מפורט/ראובן קסטרו

במסגרת הקול הקורא מוזמנות הרשויות המקומיות להציע שכונות המצויות בתחומן - בהן תסייע הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בהכנה של מסמכי מדיניות, תכניות מתאר להתחדשות עירונית או תכניות מפורטות להתחדשות עירונית, וזאת באמצעות העמדת צוותי תכנון אשר יגבשו עבורן מסמכים אלו. התכנון יהיה בתקציב של 25 מיליון שקל.

יצירת התכניות על ידי צוותי הרשות הממשלתית מהווה כלי חשוב להנעת תהליכי התחדשות עירונית מחד, וליצירת ודאות והסדרת תהליכים מצד שני, וזאת על פי ניסיון מתכניות שנוצרו על ידי הרשות הממשלתית ועוד כ-30 תכניות אשר מקודמות בימים אלו.

קול קורא זה מאפשר לראשונה לקדם תכנון שכונתי מפורט, המייצר פוטנציאל שינוי של המתחם וסביבתו בטווח הקצר. תכנון מסוג זה יעיל במיוחד בשכונות בהן הפעילות היזמית הפרטית היא מצומצמת מסיבות שונות, הן מבחינת החתמת בעלי הדירות והן מבחינת קידום התכנית, כאשר התכניות מגבירות את הוודאות ליציאתם של פרויקטים בשכונות אלו לפועל.

התכנון השכונתי שנעשה בשיתוף פעולה וגיבוי של הרשות הממשלתית יחד עם הרשות המקומית, הצליח להביא פעילות של התחדשות עירונית לשכונות בהן מסיבות כלכליות, חברתיות ועוד, לא התקיימה פעילות זו. במקרה של תכנון מפורט באופן מיוחד, היזמים יכולים להתחיל לקדם היתרי בניה באופן מיידי לאחר אישור התכנית, על מנת להתחיל לממש פרויקט. זאת בנוסף לכלים אחרים שהרשות הממשלתית מציעה, הכוללים ליווי חברתי לדיירים ועזרה ביצירת תהליך יעיל, הוגן ושקוף.

"אני קורא לרשויות המקומיות להיענות להזדמנות זו"

מסמכי המדיניות, תכניות המתאר להתחדשות עירונית והתכניות המפורטות להתחדשות עירונית המוצעים במסגרת קול קורא זה - נועדו ליצור תכנון כולל להתחדשות עירונית לשכונה, תוך התייחסות למכלול ההיבטים הנוגעים להתחדשות עירונית ברמת השכונה כהגדרתה להלן, לרבות בינוי, תנועה, נוף, תשתיות ופרוגרמה.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "העמדת תקציבי תכנון בהיקף משמעותי, על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מאפשרת לקדם ולעודד התחדשות עירונית גם במקומות בהם השוק הפרטי טרם פועל. התכנון השכונתי, ברמה מתארית וברמה מפורטת שמתקצבת הרשות הממשלתית, חושף פוטנציאל של התחדשות היכן שכוחות השוק ורצון התושבים לא הצליחו להניע מהלכים בתחום. קידום התכנון של הרשות הממשלתית כבר הביא למימושם של מיזמים בערים שונות ברחבי הארץ, וכך צפוי להביא גם הקול הקורא הזה. אני קורא לרשויות המקומיות להיענות להזדמנות זו ולצעוד צעד ראשון ובעל משמעות לכיוון התחדשות השכונות הוותיקות בתחומן."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully