וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפוס אמות בגבעתיים הפך לבניין המשרדים מאופס האנרגיה והפחמן הראשון בישראל

19.9.2022 / 12:48

קבוצת 'אלומיניום קונסטרקשיין' התקינה פאנלים פוטו-וולטאיים אדריכליים בחזיתות קמפוס אמות בגבעתיים והפכה אותו לבניין המשרדים מאופס האנרגיה והפחמן הראשון בארץ

קמפוס אמות גבעתיים. אייל תגר,
קמפוס אמות גבעתיים/אייל תגר

קבוצת 'אלומיניום קונסטרקשיין', המפתחת ומייצרת מערכות מעטפת בניין מתקדמות המשלבות התייעלות אנרגטית וקיימות בשילוב אדריכלות פורצת דרך, התקינה פאנלים פוטו-וולטאיים אדריכליים בחזיתות קמפוס אמות בגבעתיים - בניין המשרדים מאופס האנרגיה ומאופס הפחמן הראשון בישראל.

התאים הפוטו-וולטאיים המיוחדים שהותקנו בקמפוס, נסתרים לצופה כשהזכוכית הפונה מחוץ למבנה צבועה, אך עדיין מאפשרת אליהם מעבר אור לייצור אנרגיה. זכוכית זו יכולה להיות בכל צבע ודוגמא ולכן מדובר בפתרון המאפשר גמישות אדריכלית מקסימלית עם שימוש חכם בחזית ליצירת אנרגיה מתחדשת, תוך שילוב במערכות מעטפת החוסכות בצריכת האנרגיה של הבניין. המערכת הסולארית נתמכת בציוד של חברת Solaredge, המבטיח ניצול אופטימלי של האנרגיה המופקת מהתאים.

טל אהרון, מנכ"ל חברת סמארטקון מקבוצת אלומיניום קונסטרקשיין: "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט פורץ דרך בישראל שהופך חזיתות בניינים ליצרניות חשמל. אם עד היום הכרנו רק את היכולת של הפקת אנרגיה מפאנלים המותקנים על גבי גגות בניינים, הבוקר אנו גאים להוציא לדרך את הבניין הראשון בישראל של אמות השקעות שמפיק אנרגיה גם מחזיתות הבניין. אין לי ספק שבשנים הקרובות נראה יותר ויותר בניינים המשתמשים בחזיתות על מנת לייצר אנרגיה ולחסוך באנרגיה במקביל, כשבקרוב נפתח את המפעל הראשון בישראל לייצור פאנלים פוטו-וולטאיים אדריכליים".

עופר בן צור, סמנכ"ל השיווק של אמות: "אנו גאים להוציא לדרך את בניין המשרדים מאופס האנרגיה הראשון בישראל. כחלוצים בתחום הבנייה הירוקה במתחמי תעסוקה, אנו מקפידים לספק לדיירינו תנאי עבודה אופטימליים, הנאה מקסימלית ממשאב הנוף והאור הטבעי, תחלופה גבוהה של אוויר צח ופרמטרים רבים נוספים המיטיבים עם בריאות העובדים ומשפרים את החשיבה, היצירתית והפריון - והכל תוך חסכון אנרגטי ושמירה על הסביבה."

קמפוס אמות גבעתיים הוא מבנה עצמאי שכולל משרדים, שטחי פנאי ומסחר, שטחים פתוחים וחניון תת קרקעי המכיל 450 מקומות חנייה. אמות השקעות השלימה את שיווק כל שטחי המשרדים בקמפוס, בהיקף כולל של כ-17,500 מ"ר. החברה חתמה על הסכמים עם חברות ההייטק סימילרווב, לשכירת 5 קומות ועם נקסט סיליקון, לשכירת שתי קומות בקמפוס.הקמפוס ממוקם בסמיכות לצומת השלום ובעל גישה נוחה להגעה באופניים ובקורקינטים. על גג הבניין מתחמי רופטופ לקיום אירועי פנאי ובילוי לרווחת העובדים. עוד כולל הקמפוס, קומת קרקע גדולה וגבוהה המאפשרת לשתי החברות למקם בה אזורים של אודיטוריום וחדרי כנסים, חדרי כושר ויוגה, מטבחי שף ועוד.בימים אלה השלימה אמות את חידושו של הבניין, בהשקעה של כ-100 מיליון שקל. מעבר להתקנת מעטפת החיפויים הפוטו-וולטאיים, נהנה הקמפוס מציוד מיזוג בנצילות גבוהה, ואלה מביאים יחד את הנכס לדירוגים: מבנה מאופס אנרגיה, מבנה בעל טביעת רגל פחמנית נמוכה ולעמידתו בתקןLEED Platinum V4 , הדירוג הגבוה ביותר לשמירה על איכות הסביבה ועל בריאות המשתמש.

קבוצת אלומיניום קונסטרקשיין אשר נוסדה ב-1987, היא מהמובילות בתחומי המחקר, פיתוח, הנדסה, תכנון, ייצור, התקנה ואחזקה של מעטפות מגדלים שתכליתן העצמת הקוגניציה, הפרודוקציה ותחושת ה-well being של האדם החי מאחורי המעטפת. פעילות הקבוצה ממוקדת במחקר ופיתוח מערכות מעטפת מתקדמות המשלבות מערכות בקרה ובינה מלאכותית וכן בביצוע פרויקטים הנדסיים מורכבים בארץ ובעולם. הקבוצה מחזיקה בלמעלה מ-50 מערכות מעטפת מתקדמות אשר פותחו במפעליה ומערכות אלה שואפות לענות לא רק על החזון האדריכלי והקונסטרוקטיבי של המבנה, אלא גם על הצורך בביסוס ואגבור היסודות לסביבות מגורים ועבודה בריאות יותר.

מערכות המעטפת המתקדמות של הקבוצה משלבות מערכות בקרה ובינה מלאכותית (AI) לצד אסתטיות, איכות ופונקציונליות. הן נחשבות למתקדמות ביותר מסוגן ומזכות בדירוג LEED גבוה כל פרויקט בו הן מותקנות. הפנלים הפוטו-וולטאיים האדריכליים המייצרים אנרגיה משתלבים באופן אינטגרלי במערכות השונות של קבוצת אלומיניום קונסטרקשיין ותורמות לחיסכון משמעותי בצריכת האנרגיה של המבנים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully