וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים קבוצה: הקשר בין ליגת האלופות לחברות נדל"ן

גלעד רבינר, טור אורח

18.9.2022 / 12:45

לרגל פתיחת עונת ליגת האלופות, גלעד רבינר, מנהל השיווק והמכירות של פארק עתידים תל אביב, מסביר מה מובילי נדל"ן מניב יכולים ללמוד מקבוצות המובילות בליגה על שיווק נכון של נדל"ן

ישנן דוגמאות רבות של שחקני כדורגל שבוחרים להשקיע בנדל"ן ודוגמאות של יזמי נדל"ן שבוחרים להשקיע בקבוצות כדורגל.

ואכן, זה לא מקרי - מסתבר שיש הרבה מן המשותף בין קבוצת כדורגל לפרוייקט נדל"ן.

שחקני מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
לא סתם המונח "בונים קבוצה" כל כך פופולארי בכדורגל. מכבי חיפה בליגת האלופות/מאור אלקסלסי

הקמת קבוצת כדורגל חזקה ופרויקט נדל"ני מוביל הינם שני תהליכים מורכבים, אשר אמנם פועלים בעולמות תוכן שונים ואל מול קהלי יעד אחרים (לא תמיד) אך עקרונות ההקמה והבניה משותפים: קבוצת כדורגל חזקה תלויה בהעמדת כל שחקן בהתאם ליכולותיו והחוזקות שלו על המגרש ובבחירה של שחקני "עוגן" דרכם ניתן לשכנע שחקנים להגיע לקבוצה.

כך גם בבניית מתחם עסקים "חכם" - יש לבחור ולהביא את "השחקנים" הנכונים שיתמקמו במגרש, למקם אותם כל אחד בעמדתו, לצד 'שחקני לקוחות' עם שמות בולטים בתחומים מגוונים כמו רכב, הון, הייטק ועסקי שירות ומזון לעובדים כמובן. חשוב לייצר תמהיל קבוצתי נכון למען מטרה משותפת של שגשוג המתחם, ולפיכך חלוקת הנכסים בין 'שחקני' המפתח, בדיוק כמו במגרש חשובה, כל אחד בתחום התמחותו-כדי לצור מגרש מגוון ומנצח גם של מנהלים, גם של עובדים.

מאמנים כדורגל טובים הביאו קבוצות לניצחונות, בעזרת תכנית עבודה, התואמת את החזון שהמועדון קבע, מאמן שמבין את הערכים והמסורת של המועדון ומכיר את הסביבה בה פועלת קבוצתו, יכול לנהל את האירוע בצורה הנכונה ביותר. מעבר למקצועיות והידע של המאמן, חשוב להאמין בשחקנים ולתת הרבה מוטיבציה. מאמנה של ריאל מדריד קרלו אנצ'לוטי, הוא דוגמא לאישיות בעולם הכדורגל שיישמה את כל העקרונות הללו.

בנייה, מודיעין נדל"ן בניינים. ראובן קסטרו
להביא את השחקנים הכי טובים - נכון גם לכדורגל וגם לנדל"ן/ראובן קסטרו

בכל מתחם נדלני, מי שמנהל את האירוע ומייעץ לגבי סדר הפעולה הוא המנהל, אך בפועל, צוותי השירות והתמיכה בלקוח יעשו את העבודה הנדרשת - והלקוחות על עובדיהם יוכלו לקבל את המענה הנדרש ובהתאמה להיות פרודוקטיביים. המנהל הוא זה שמנצח על הסיטואציה, אך כדי לרתום את קבוצתו למטרה המשותפת נדרשת השריית אמונה ומוטיבציה. על בעלי המועדון לוודא ששומרים על שחקנים טובים לאורך זמן כך גם היזמים חשוב לדאוג לשמירת שוכרים החותמים על חוזים ארוכים לאורך זמן .

השחקנים האגדיים בכדורגל הם אלו שיחזיקו שנים ארוכות בתחום, ויהיו מחוזרים עד תום הקריירה שלהם על ידי מועדונים רבים נוספים, כמו ברצלונה בעשור שעבר ומילאן בעונות השיא. כך גם, בעולם הנדל"ן - על מנת לייצר חוזים לזמן ארוך, לשמר את העובדים במקום העבודה, צריך לספק סביבת עבודה מפרה ומאפשרת, לתת מקום לעובד להתפתח ולצמוח בתוך המקום. פארק עתידים מהווה חממה לחברות ויזמויות, שרוצות קרקע פורייה לגדול ולהתפתח. הדבר מייצר תמהיל של שוכרים איכותיים, שאוהבים את סביבת העבודה ויישארו לטווח הארוך.

בעולם הכדורגל, חשוב להבין את החוזקות והחולשות של שחקני הקבוצה המתחרה, ובהתאם לכך לבצע מהלכים במסגרת המשחקים, לנסות תמיד להפתיע ולהביא 'שחקן חיזוק נוסף', לעשות שימוש בעקב האכילס של שחקני הקבוצה המתחרה ולתכנן מהלך אחד קדימה, להקדים את מה שאנחנו חושבים שעתיד לבוא. כך למשל, ליאו מסי שעבר לפאריס, החליש את ברצלונה בו זמנית. סאדיו מאנה שעבר הקיץ מליברפול לבאיירן מינכן, החליש קבוצה אחת וחיזק שנייה.

ברגע שנבין מה הפעולות אותם עושים המתחרים שלנו, נוכל לקבל ידע כללי והבנה של השוק, להתאים עצמנו לקהל הלקוחות שלנו, ולהפתיע במהלכים חדשניים שמתחרינו טרם חשבו עליהם. חשוב תמיד להיות מחוברים לערכים של החברה ולמתרחש בשוק, ולדבר אל קהל הלקוחות באותה השפה.

סאדיו מאנה שחקן באיירן מינכן לפני רפאל גיקייביץ' שוער אוגסבורג. Alexander Hassenstein, GettyImages
החליש קבוצה אחת וחיזק את האחרת. סאדיו מאנה/GettyImages, Alexander Hassenstein

בסוף, בשביל להצליח במשימה וליהנות מהדרך, דרושה תשוקה בעשייה. וכאן השחקנים הם הצוות. אם השחקן לא מחוייב לקבוצה שלו ולחזון שלה, הרי שהוא עשוי להביא את קבוצתו לכישלון. אפשר לראות זאת בכדורגל עם אלופת אירופה "ריאל מדריד", שהיא וודאי לא האלופה הכי נוצצת ולא הכי עשירה, אבל ללא ספק הכי מחויבת על המגרש.

אם העובד לא מחובר למטרה המשותפת של מקום העבודה שלו, בהתאמה התוצאות לא תהיינה טובות. ההצלחה היא התוצר של המחויבות והרעב לתהליך. התלהבות ואמונה בדרך ובקבוצה - זה מה שהופך את העסקה מבינונית למנצחת.

הכותב הוא מנהל השיווק והמכירות בפארק עתידים תל אביב המאכלסת כ-70 חברות מתחום ההייטק, הפיננסים והשירותים, ומשמש עבור התאחדות הכדורגל המתרגם של נבחרת אלבניה במשחק נגד נבחרת ישראל וגם של יובנטוס נגד מכבי חיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully