וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ענף השיפוצים יכול להיות אחד הגורמים לירידת מחירי הדיור"

18.9.2022 / 12:34

בכנס לציון 21 שנה להקמת התאחדות קבלני השיפוצים שנערך בסוף השבוע, בהובלתו של ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, במלון דניאל ים המלח התארחו שורת בכירים מהענף, שרים, חברי כנסת, אנשי תקשורת ותרבות: "חשוב להכשיר כח עבודה במדינת ישראל"

בכנס לציון 21 שנה להקמת התאחדות קבלני השיפוצים שנערך בסוף השבוע, בהובלתו של ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, במלון דניאל ים המלח התארחו שורת בכירים מהענף, שרים, חברי כנסת, אנשי תקשורת ותרבות.

בין האורחים בכנס נמנו שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, סגן שרת הכלכלה והתעשייה יאיר גולן, י"ור ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון לשעבר ופרויקטור האקדמיה חגי רזניק, ועוד רבים וטובים מהענף. בנוסף, האורחים נהנו משלל הופעות של ליאור נרקיס, סטאלוס ואורן חן ונדב אבוקסיס, כמו כן התקיימו הרצאות של אילנה ראדה, מתן חודורוב (13), אוהד חמו (12) ועוד.

השר שאב אלקין, ערן סיב וראול סרוגו. יחצ,
השר זאב אלקין, ערן סיב וראול סרוגו/יחצ

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים: "כבר למעלה מ-20 שנה שאנחנו נלחמים עבור ענף השיפוצים, פעם בחקיקה, פעם בהסדר, פעם בתנאים ובכל פעם מחדש אנחנו פורצים דרך חדשה שתטיב עם הענף, עם הקבלנים ועם הלקוחות. השנה התחלנו פרויקט ענק בשם האקדמיה למקצועות הבנייה. פרויקט משמעותי בהובלתי ובהובלת שותפיי לדרך מההתאחדויות השונות בענף במטרה להזרים מאות ואלפיי ידיים עובדות. כולי תקווה שהצורך האמיתי שעלה מהשטח יפתר בזכות האקדמיה ובזכות הממשלות הבאות שרואות כבר עכשיו את הביקוש האדיר ואני מקווה כי ידעו לקחת חלק ביחד איתנו על מנת לפתור את בעיית העובדים הגדולה בענף".

ח"כ זאב אלקין, שר השיכון והבינוי התייחס לבעיית כח האדם בענף הנדלן והשיפוצים ולאקדמיה למקצועות הבנייה שיצאה לדרך לפני מספר חודשים: "חשוב להכשיר כח עבודה במדינת ישראל יש ביקוש אדיר. ההוכחה לכך היא העובדה שיש ביקוש ללמוד באקדמיה למקצועות הבנייה. הדבר מלמד כי צריך להכשיר ידיים מקצועיות והרבה. האקדמיה היא פרויקט קריטי לענף ואני מקווה שיצליח כמה שיותר, משרד השיכון ישקיע בכח אדם ישראלי דרך האקדמיה. בסוף זה צורך הענף".

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוג התייחס לפתרונות להורדת מחירי הדיור והקשר של ענף השיפוצים: "ענף השיפוצים יכול להיות אחד הגורמים לירידת מחירי הדיור. אפשר וצריך לחשוב על פתרונות יצירתיים ילד עם הממשלה". עוד הוסיף סרוגו כי: "יש לא מעט משפרי דיור בישראל, וצריך לחשוב איך בעתיד נוסיף דירות קטנות לשוק. כך שבמקום שרוכש דירה יעבור דירה פעם בכמה שנים הוא יוכל למעשה לנצל את זכויות הבנייה הנותרות ולהגדיל את הדירה שלו". עוד הוסיף סרוגו בנוגע לחוסר בידיים עובדות כי: "יש לנו 80 אלף עובדים פלסטינאים מעזה ומהגדה ואני מקווה שלא תהיה שוב הידרדרות בטחונית כי היא עלולה להשפיע על קצב העבודה. במקביל אנחנו מנסים להכשיר כמה עובדים שניתן ניתן גברים, נשים, ערבים, יהודים, בדואים, חרדים גם בעזרת האקדמיה למקצועות הבנייה".

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
"בסוף מה קורה? העובד עולה לפיגום ומת"/יואב איתיאל

ח"כ יאיר גולן, סגן שרת הכלכלה והתעשייה שם דגש על בטיחות בעבודה: "נושא הבטיחות בעבודה צריך לעמוד בראש מעייננו. כל אחד ואחד שנכנס לאתר בנייה חייב לעבור הכשרה מקצועית והכשרת בטיחות. הגיע הזמן שמדינה כמו שלנו תדע לאמץ לענף הבנייה והשיפוצים טכנולוגיות שתתרום לבטיחות בענף".

ח"כ אלכס קושניר, יו"ר ועדת הכספים תקף את תכנית מחיר למשתכן : "מחיר למשתכן אחד הגורמים לעליית המחירים בענף, ברגע שהציבור הבין שמדובר בבלוף הם חזרו לשוק החופשי".

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות התייחס לנושא הבטיחות והפנה אצבע מאשימה לממשלה: "בישראל מכניסים למעלה מ-80 אלף פלסטינים לענף ואף אחד לא דואג שיכשירו אותם לבטיחות. בענף הנדלן צריך לטפל. התפוח הלוהט של הבטיחות התגלגל לפתחנו כי המדינה לא עושה מספיק. מה אשם קבלן שמקבל עובדים שמגיעים לו על פי חוק ואחר כך לא נותנים לו להכשיר אותם. בסוף מה קורה? העובד עולה לפיגום ומת. הגיע הזמן שהמדינה תיתן כסף כדי לתת לנו להכשיר ידיים עובדות. הענף יכול וצריך לקלוט עובדים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully