וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריהוט מחפש משמעות: על הקשר בין רכישת נכס לריהוט שלכם

14.9.2022 / 13:46

ריהוט הבית היא משימה מורכבת הדורשת תכנון מוקפד ורציני, התחשבות במספר אספקטים חיוניים תסייע להימנע מטעויות בבחירה של פריטים לא מתאימים ותמקד אתכם באלו שכן. וכן, צריך לחשוב על כל זה *לפני* שקונים את הדירה

צבעים נועזים, ניסו רהיטים. שי אפשטיין,
ככה נכנסים לבית. צבעים נועזים, ניסו רהיטים/שי אפשטיין

מעבר לדירה חדשה או שיפוץ רחב לרוב יתלווה עם הרצון או הצורך שברכישת ריהוט חדש. מדובר במשימה מהנה מצד אחד, אך גם די מורכבת שדורשת הגעה אליה לאחר תכנון עיצובי תוך התחשבות במאפיינים המשפחתיים, בתנאים הכלכליים ובמפרט האדריכלי של הבית. תכנון מוקפד, יוביל לצמצום זמן ההתלבטות, לבחירות ממוקדות ורלוונטיות יותר לדיירי הבית ולאופיים. הוא יקבע כמו כן, את סוג הריהוט, צבעיו והחומר שממנו הרהיטים מיוצרים כך שהם יתאימו לבית וישתלבו בהרמוניה מושלמת.

עיצוב בהתאם למאפייני דיירי הבית

מאפיינים כגון מספר הנפשות במשפחה, אופי הדיירים ואורח חייהם, מהווים את המרכיבים המרכזיים בשלבי תכון עיצוב ריהוט הבית. זוג צעיר ללא ילדים לדוגמא, יעדיף לרוב ריהוט מודרני מסוגנן הכולל שילוב של צבעים מגוונים ואקזוטיים. הצורך בפינת אוכל גדולה, או ספה משפחתית רחבה במיוחד הוא לא באמת קיים אצלם, לכן הוא יסתפק בפינות ישיבה ואוכל מצומצמות ונעימות יותר. ומה לגבי סגנונות עיצוב הריהוט? הם משתנים לרוב בהתאם לגיל הדיירים והסטטוס בו הם נמצאים.

"הטרנדים החמים כיום בקרב צעירים הם בעיקר כאלו המושפעים מצו האופנה העכשווי. כאשר הרהיטים מעוצבים בצורות אמורפיות - עיצובים מודרניים, מעוגלים ולא קונבנציונליים, כך שהאינטראקציה בין היושבים הופכת לנוחה ונגישה יותר וזה יוצר למעשה תחושת חמימות. כאשר הצבעים הם צבעים עזים לא שגרתיים המשולבים אלו באלו. הדבר נכון הן למערכות ישיבה סלוניות והן לשולחנות האוכל. מדובר במגמות עיצוב שעושות רטרו משנות ה-60 וה-70, כאשר בשנים ההן הריהוט המסורתי המתבטא בקצוות מרובעים וחדים לא היה פופולארי באופן יחסי".

עיצוב קלאסי, צבעים רגועים. ניסו רהיטים. שרון צרפתי,
עיצוב קלאסי ורגוע. ניסו רהיטים/שרון צרפתי

את הדברים הללו אומר יוסי אדוט, מבעלי מותג רהיטי היוקרה "ניסו ריהיטים", שמוסיף: "מגמה עיצובית בולטת נוספת היא זו המאופיינת בסגנון עיצוב מונוכרומטי. המתבטא בכך שכלל ריהוט הבית מעוצב במניפת צבעים דומה, אך הטקסטורה של הבדים נבדלת בין הפריטים. יש זרם אנשים לא קטן כיום שמתחבר אליה ומרהט את הבית בהשראתה".

לעומת הקהל הצעיר, משפחה מרובת ילדים, תעדיף באופן טבעי ריהוט גדול ורחב כגון פינת אוכל גדולה ופינת ישיבה מרווחת כך שתוכל לאכלס את כל המשפחה. זוג הורים מבוגר למשל, הנוהג לארח את הילדים והנכדים בימי שישי ובערבי חג, יצטרך ריהוט שולחני גדול או לחלופין יכול להסתפק בשולחן קומפקטי יותר, אך כזה שנפתח ויכול להכיל מספר גדול יותר של אנשים. "יש כאלו שיעדיפו את סגנון העיצוב הקלאסי יותר. הצבעים יהיו בטוחים ורגועים יותר, בד הספות יהיה עשוי מעור למשל או מבד אחר זול יותר אך כזה הניתן לניקוי בקלות", מסביר אדוט.

רכישה על פי היכולת הכלכלית

הרצון לרהט את הבית בפרטי הריהוט האיכותיים והיוקרתיים ביותר הוא מובן ללא ספק. עם זאת, היצע הפריטים הוא עשיר ומגוון וכולל רהיטים זולים ויקרים יותר וכך גם היכולת הכלכלית של אחד ואחת היא שונה. לכן כבר בשלב התכנון המוקדם, יש צורך להתמקד ברהיטים המצויים בטווחי המחירים שבהישג היד ובכך גם לא להתפתות להרפתקאות מיותרות שלא יהיה ניתן לעמוד בהן.

"בחירת הרהיטים מתחילה מתקציב וסגנון", אומרת יהודית שניידר, בעלת משרד לאדירכלות, תכנון ועיצוב", "עוד בשלב תכנון הבית אני מתייחסת להעמדת ריהוט, פונקציונאליות, מידות, צורת ישיבה וכו', כל אלו משפיעים על תהליך העיצוב עוד בשלב ראשוני ממש. הבחירה היא לפי אופי הבית. חשוב מאוד להשאיר תקציב בצד, הרי ההנאה שלנו היא השלב האחרון בכל תהליך הבנייה והעיצוב. לקוחות צריכים לשים לב לנושא ולהתארגן בהתאם. הרי בסוף התהליך, כשאנו בבית, אנחנו כבר לא רואים את השלד או את הטיח. חבל שלקוח שהשקיע תקציבים רציניים בבית, בסוף התהליך יישאר ללא תקציב לפסיליטיס שנותנים הרבה ערך".

אדריכלות ועיצוב יהודית שניידר. עודד סמדר,
לתכנן בשלב המקדים. עיצוב יהודית שניידר/עודד סמדר

חשוב לזכור שחישוב מידות הרהיטים והתאמתם לגודל חללי הבית, הוא מרכיב מרכזי בשלבי התכנון. לעיתים, "התאהבות" ברהיטים מסוימים עלולה להוביל לטעויות קריטיות בסידור ועיצוב הדירה, שכן הפריטים יכולים לא להתאים לממדי החללים אליהם הם מיועדים ולהפוך אותם לצפופים במיוחד. "אהבה עיוורת" כידוע, יכולה לפעמים לפגוע לכן צריך לדעת גם מתי לוותר.

כדי להימנע מאותן הטעויות האפשריות, ישנן מספר אפשרויות המוצעות בענף עיצוב הפנים. אחד מהם הוא להתייעץ עם מעצב או מעצבת פנים, אשר יעזרו להבין גם את הקו העיצובי המתאים לאופי דיירי הבית, כגון איזה סוגי רהיטים ואיזה צבעים יש לבחור, אך בנוסף הם יכולים להתאים את הפריטים לתכנון האדריכלי של הבית ולמידותיו. זוהי כמובן לא חובה, אך מאוד מומלץ לשמוע חוות דעת מקצוענית כדי לקבל לצמצם סיכונים ורכישת ריהוט שלא תצטערו עליו בהמשך.

גלריית אילן זהבי. ערן תורג'מן,
להגיע עם תוכנית של הבית וקומופוזיציה. גלריה אילן זהבי/ערן תורג'מן

"חשוב להגיע עם תכנית של הבית וקומפוזיציה של העמדת הרהיטים בחלל, כך שתהיה הרמוניה בין כולם, אווריריות, ונכון מבחינה עיצובית", אומר אילן זהבי, מבעלי גלריית זהבי, "לאחר מכן מתחילים לבחור צבעים, חומרי גלם, טקסטורות וריהוט משלים כמו אקססוריס וכו'. בפועל אני יושב ביחד עם הלקוח, והמעצב שמלווה אותו, מבינים את הצרכים של הלקוח, וביחד בונים את התוכנית המתאימה לו ביותר. בחלל התצוגה הוא יכול לראות הדמיות של חדרי מגורים על מנת לקבל השראה. מבחינה תקציבית יש סגנונות יקרים יותר ואחרים פחות. לדוגמא העיצוב הקלאסי, שמשלב בדי קטיפה יוקרתיים, עבודות חריצה בעץ, וסוגי מתכת מעובדים, הוא עיצוב שבד"כ מייקר את הייצור ולפיכך גם את המחיר הסופי.

"בנוסף, יש פריטים שאני ממליץ לא להתפשר עליהם, כדוגמת מערכות הישיבה בסלון. חלל מאוד דומיננטי וחשוב ולצידו גם בלאי גבוה לאור השימוש היומיומי. כך גם פינת האוכל, עדיף לבחור שולחן עמיד, וכזה שישרת אותנו לטווח הארוך. אפשר להתפשר על השולחן הסלוני, שידות חדר שינה, אלמנטים פחות מהותיים".

תכנון ועיצוב מרינה רכטר רובינשטיין, rema אדריכלות. עמית גושר,
פונקציה חשובה ומשלימה. תכנון ועיצוב אדריכלית מרינה רכטר רובינשטיין/עמית גושר

"בחירת רהיטים היא פונקציה חשובה ומשלימה בחלל", מסכמת ל אדריכלית מרינה רכטר-רובינשטיין מ-rema אדריכלות , "הריהוט הוא חלק חשוב ומהותי בעת תכנון החלל. הם הולכים יד ביד, על מנת שהתוצאה תהיה מדויקת לצרכים של הלקוח. הכול ביחד נעשה עם חשיבה מדוקדקת ומקצועית, ותכנון מבעוד מועד לפי סדר הגיוני. ההגעה לאולמות תצוגה ובחירת רהיטים אינה אקראית, אלא נעשית בתכנון מראש לפי פרוגרמה מדוייקת של כל חלל וחלל, לפי בחירה והחלטה מראש של סגנון מסוים. אין פה בחירות אקראיות. כמובן שיש מנעד של אפשרויות שמתאימות לחלל, אבל הסגנון, החומר, הצבעים, אלו דברים שאנו יודעים ומתכננים מבעוד מועד".

צורות אמורפיות, ניסו רהיטים. נופר בוגנים, עמית גושר,
צורות אמורפיות. ניסו רהיטים/נופר בוגנים, עמית גושר

כדאי לדעת שכיום יש לא מעט חברות שמציעות ללקוחות לעשות הדמיה של הבית בשילוב הריהוט המבוקש, ובכך מאפשרות לקבל פרספקטיבה כמעט מדויקת לתוצאה הסופית. כמו כן, לא מעט חנויות ריהוט בעצמן מציעות ללקוחות להגיע עם התוכניות האדריכליות אל החנות, ובכך יוכלו לסייע בהתאמת מידות הריהוט.

  • עוד באותו נושא:
  • דירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully