וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן גרופ, איוויב מניבים וכלל ביטוח ופיננסים רוכשות קרקע למרלו"ג בכניסה לנמל אשדוד

13.9.2022 / 9:47

אספן גרופ, איוויב מניבים וכלל ביטוח ופיננסים רוכשות קרקע למרלו"ג בכניסה לנמל אשדוד תמורת כ-350 מיליון שקלים. העסקה כוללת רכישת קרקע בשטח של כ- 43 דונם, המצויה בכניסה לנמל אשדוד

עסקה משמעותית בענף הלוגיסטיקה בישראל. החברות אספן גרופ, איוויב מניבים (מקבוצת Ewave Nadlan) וכלל ביטוח ופיננסים מדווחות על רכישה משותפת של קרקע המיועדת להקמת מרכז לוגיסטי אוטומטי, בכניסה לנמל אשדוד ב-350 מיליון שקלים. הקרקע הינה בשטח של 43 דונם וממוקמת בצמידות למסילת הרכבת אשר עוברת בנמל. העסקה מתבצעת בחלקים שווים, כך שכל אחת מהשותפות תחזיק לאחר השלמת העסקה בשליש מהזכויות בקרקע הנרכשת.

החברות מתכננות להקים על הקרקע מרכז לוגיסטיקה אוטומטי, בשטח בנוי של מעל ל-30 אלף מ"ר, שיכלול 2 מחסנים אוטומטיים בשטח כולל של כ- 20,000 מ"ר עם קיבולת אחסון של כ- 130 אלף משטחים, ומבנה תפעולי בשטח של כ-10,000 מ"ר, אשר ישמש בעיקר לקליטת המשטחים, מתן שירותים לוגיסטיים תומכים והפצת המשטחים ללקוחות.

הדמיית המרלוג של אספן. יחצ,
המרכז הלוגיסטי - הדמיה/יחצ

המרכז הלוגיסטי יהיה מהמתקדמים ביותר, יופעל באמצעות מערכת אחסון אוטומטית ויכלול מידוף מתקדם, מערכות אוטומציה לרבות מסועים, מעליות, עגורנים ותוכנה. תכנון המרכז הלוגיסטי מבוצע ע"י חברת פרוגרמה, ובליווי צוות מומחים בעל ניסיון רב שנים בתחום. פרוגרמה הינה חברת יעוץ והנדסה מהמובילות בארץ, ומתמחה בתכנון ובהקמה של מרכזים לוגיסטיים בארץ ובחו"ל.

צופית הראל, מנכ"לית אספן גרופ: "העסקה הנוכחית מעמיקה את פעילותה של אספן גרופ בתחום המרלו"גים ומרכזי התעשייה, אותו אנו מזהים כמנוע צמיחה חשוב בשנים הקרובות, ואף מחזיקה שנים רבות בנכסים ממגזר פעילות זה, בהולנד ובישראל. מיקום הקרקע, בסמוך לנמל אשדוד, יחד עם שיתוף הפעולה שלנו עם כלל ביטוח ופיננסים וקבוצת Ewave, יהפכו את המרלו"ג שיוקם עליה למרלו"ג הגדול ביותר בארץ ויביאו ליצירת ערך רב לנכס בשנים הבאות. בכוונתנו להמשיך ולפתח את תחום הלוגיסטיקה, לצד פיתוח פעילויות הליבה בתחומי הנדל"ן המניב בישראל ובהולנד, כמו גם את תחום המלונאות, דרך ההשקעה בחברת פאי סיאם, שבוצעה בשנה קודמת ואנו ממשיכים לפתח ולהשביח את נכסיה, ולהגדיל את פעילותה. כמו כן, אספן מחזיקה שנים רבות בנכסים בתחום הלוגיסטיקה ותעשייה בישראל ובהולנד, ולאחרונה רכשה את המרלו"ג של חברת זוגלובק בקריית אריה".

רז זלצמן, מנהל נדל"ן ישראל, בכלל ביטוח ופיננסים: "אנו שמחים על שיתוף פעולה עם חברת אספן וקבוצת Ewave, בחתימה על עסקה משמעותית, במסגרתה נעמיק את פעילותה של כלל ביטוח ופיננסים, בתחום הלוגיסטיקה אשר ממשיך ונהנה מביקושים גבוהים. מיקום הקרקע בכניסה לנמל אשדוד יחד עם מבנה חדש ומתקדם ברמה הגבוהה ביותר, מייצרים מוצר מנצח. בכוונת כלל להמשיך ולפתח את התחום, לצד הזדמנויות עסקיות נוספות".

אופיר דביר, יו"ר Ewave Nadlan: "תחום הנדל"ן המניב, ובפרט זה המיועד ללוגיסטיקה, גדל בישראל בקצבים גבוהים. מדינת ישראל צומחת ואיתה הצורך בשטחים ייעודיים לניהול שרשרת האספקה. הכניסה שלנו לתחום זה משמשת עבורנו פעילות משלימה וחשובה לפעילות ייזום הנדל"ן למגורים בישראל, פעילות ההתחדשות העירונית, וזרוע נדל"ן חו"ל אותה השקנו בשנתיים האחרונות בקפריסין".

צופית הראל מנכ"לית אספן גרופ. יחצ,
צופית הראל/יחצ

איוויב מניבים יוצגה בעסקה על ידי עו"ד אוהד זלבסקי ועו"ד אלעד כהן ממשרד עו"ד AYR - עמר, רייטר, ז'אן, שוכטוביץ, ושות'; אספן גרופ וכלל ביטוח פיננסים יוצגו על ידי עו"ד ישראל עזיאל, עו"ד יעל מירון מזמר ועו"ד יעל בילופלטאו ממשרד עו"ד גרוס ושות'; והמוכר יוצג על ידי עו"ד עמוס נעים ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן ושות'.

חברת אספן גרופ, הינה חברת נדל"ן הפועלת בעיקר ברכישה, ייזום, השכרה, ניהול והשבחה של נכסים מניבים הכוללים משרדים, שירותים, מסחר, מבני תעשייה, מלונאות ולוגיסטיקה בעיקר בישראל ובהולנד. לאספן גרופ פורטפוליו נכסים משמעותי בהיקף של כ- 431 אלף מ"ר אשר ממוקד בהולנד ובישראל. בשנה האחרונה הרחיבה אספן משמעותית את פעילותה בתחום המלונאות בישראל, באמצעות חברת פאי סיאם, ש-50% ממניותיה נרכשו אשתקד.

רז זלצמן. יחצ,
רז זלצמן/יחצ

חברת איוויב מניבים, הפעילה בעולמות ייזום נדל"ן לתעשייה ולוגיסטיקה, הינה יוזמת הפרויקט ועליה מופקד ניהולו. החברה הינה חלק מקבוצת Ewave Nadlan, המשמשת זרוע הנדל"ן של Ewave, קבוצת אחזקות בתחומי הטכנולוגיה, בריאות ונדל"ן. Ewave Nadlan עוסקת בייזום וניהול פרויקטי בנייה והתחדשות עירונית באזורי ביקוש בישראל, והיא כוללת בנוסף את Ewave Cyprus, המשמשת זרוע היזמות של החברה בחו"ל עם התמחות בפעילות נדל"ן למגורים ומלונאות בקפריסין.

כלל ביטוח ופיננסים, מנהלת תיק נדל"ן ישראלי כחלק אינטגרלי מתחומי פעילות נוספים בחטיבת ההשקעות בחברה, והיא כוללת רכישה וצבירה של נכסים איכותיים ותזרימיים המיועדים לייצר תשואה מותאמת סיכון בתיקי העמיתים והנוסטרו של החברה. תיק הנכסים בישראל, המנוהל על ידי רז זלצמן, כולל כ-350 אלף מ"ר, בהם שטחי משרדים, מסחר, לוגיסטיקה, תעשייה וחניונים, בהיקף שווי של כ-8 מיליארד שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully