וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיור ציבורי לבית משלהם: הגשמת החלום של תושבי כפר סבא

8.9.2022 / 13:09

ראש עיריית כפר סבא, לצד נציגי ההתחדשות העירונית וחברת ויאפלן, מוביל קמפיין עירוני המעודד דיירים קשיי יום מהדיור הציבורי בשכונת יוספטל, לרכוש את דירותיהם לפי 'חוק הדיור הציבורי' עד סוף השנה, וליהנות מדירות חדשות בפרויקט פינוי-בינוי הצפוי בשכונה

חוק הדיור הציבורי, שנועד לאפשר לדיירי הדיור הציבורי בישראל לרכוש את דירותיהם בהנחה גדולה, עומד להסתיים בסוף שנת 2022. קמפיין עירוני חדש בכפר סבא מעודד את תושבי הדיור הציבורי, לרכוש את דירתם בשכונת יוספטל בהנחה של מאות אלפי שקלים, לפני סיומו של חוק הדיור הציבורי.

השבוע ראש העיר רפי סער קיים באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית וחברת ויאפלן היועצים החברתיים של הפרויקט, כנס הסברה לתושבים הגרים בדיור ציבורי בשכונת יוספטל, על מנת להסביר להם את זכויותיהם בתהליך התחדשות השכונה. במסגרת הכנס הסבירו לדיירי הדיור הציבורי כי מובטחת להם הזכות לחזור לבית חדש בשכונה המתחדשת, והוסברו להם עקרונות זכויות הרכישה למי שמעוניין. ראש העיר אמר: "חשוב שאתם דיירי הדיור הציבורי תדעו את כל זכויותיכם וכל האפשרויות העומדות בפניכם. אנחנו בעירייה לרשותכם ולמענכם בכל תהליך ההתחדשות העירונית".

עיריית כפר סבא והמעבר מדיור ציבורי. יחצ,
ראש העיר רפי סער בכנס/יחצ

משרד הבינוי והשיכון מאפשר לדיירים ששוכרים דירות של חברות דיור ציבורי לרכוש את הדירות, בהנחה שתינתן להם בכפוף לעמידה בקריטריונים שנקבעו מראש על ידי המשרד. החוק עתיד לפוג בסוף שנת 2022 והעירייה פועלת בכדי לעודד כ-100 המשפחות המתגוררות בדיור הציבורי בשכונת יוספטל לרכוש את דירותיהם בהנחה משמעותית, בהתאם לסעיפי הזכאות. ההנחה יכולה להגיע לשווי של מאות אלפי שקלים לכל דירה.

חוק הדיור הציבורי נועד לאפשר לדיירי הדירות הציבוריות לרוכשן בעלות נמוכה, כשעד 85% מערך הדירה (כפי שנקבע על ידי שמאי), עד תקרה של 493,000 שקל, יהיה מענק מהמדינה. הסכומים הנקובים נכונים לשנת 1998 ומתעדכנים לפי שינוי המדד. לפי חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה) והתקנות שהותקנו מכוחו, אשר קובעים את הקריטריונים המבססים זכאות לרכישת דירת דיור ציבורי, זכאי ייחשב מי שהתגורר בדירה ציבורית במשך 5 שנים רצופות לפחות. רכישת דירת דיור ציבורי לא תתאפשר לאדם שהגיע לגיל פרישת חובה ואין לו נכסים, ילדים, הורים או בן זוג, או לאדם שהפר הפרה יסודית של תנאי חוזה השכירות בדיור הציבורי.

כדי להיאבק במחירי הדיור, מקודמת תוכנית עירונית בצפון מזרח כפר סבא, הכוללת ההתחדשות העירונית בשכונת יוספטל. פרויקט ההתחדשות העירונית בשכונה מוגדר כפרויקט בעדיפות לאומית ע"פ החלטת קבינט הדיור. כיום קיימות בשכונת יוספטל כ-1,000 יחידות דיור, ובמסגרת פרויקט ההתחדשות העירונית בשילוב בניה בקרקע פנויה במקום, צפויות להיבנות על פי ההערכות כ-3950 יחידות דיור חדשות. רוב דירות השכונה, הנמצאות במבנים של בנייני רכבת, מוגדרות כדירות קטנות של 50-60 מטר. הן קיימות כבר למעלה מ-50 שנה ויסודותיהן רעועים ומצריכים שדרוג.

"הזדמנות חד פעמית"

רחל תושבת שכונת יוספטל שגרה ב-8 השנים האחרונות בדיור הציבורי, מספרת בהתרגשות על הרגע המרגש והחלטתה לרכוש דירה: " אני מתגוררת ברחוב שאול המלך כבר 8 שנים והמחשבה לרכוש את הדירה לא עברה בכלל בראשי. בשיחה מזדמנת שקיימתי עם ראש העיר בנושא אחר שבו הייתי צריכה סיוע של העירייה, הוא שאל אותי היכן אני מתגוררת ובמהלך השיחה הוא סיפר שבמסגרת חוק הדיור הציבורי, יש לי הזדמנות חד פעמית עד סוף השנה לרכוש את הדירה במחיר שפוי. לאחר שיסתיים תהליך ההתחדשות העירונית בשכונה, אזכה בדירה חדשה ומרווחת ונכס אמיתי שאוכל להוריש לילדי ולדאוג להם לעתיד טוב יותר. מהרגע שהחלטתי לרכוש את הדירה, הרגשתי הקלה שסוף סוף יש לי בית משלי".

סער סיכם: " אני שמח על בחירתה של רחל לרכוש את הדירה בה היא מתגוררת בשכונת יוספטל ואני קורא ליתר המשפחות הזכאיות לנצל את הזכות המגיעה להם שתאפשר להם לרכוש דירה חדשה במחיר שפוי. מדובר בהזדמנות חד פעמית שלא תחזור. אנחנו נמשיך לפעול למיצוי הזכויות של תושבי העיר ביוספטל וביתר השכונות בעיר, בכדי שהמשפחות הצעירות של העיר כפר סבא יזכו לדיור במחיר שפוי".

  • עוד באותו נושא:
  • כפר סבא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully