וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשוב מאוד שתרבות הבטיחות תשתרש בענף הבנייה"

1.9.2022 / 14:34

על רקע תאונות העבודה הרבות באתרי הבניה בשבוע שעבר - תכנית הכוכבים של מטה הבטיחות בענף הבניה של התאחדות הקבלנים בוני הארץ והסתדרות העובדים הכללית ממשיכה. מנכ"ל חברת אפגד: "חשוב מאוד שתרבות הבטיחות תהיה בראש סדר העדיפויות של חברות הביצוע"

הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה, טירת כרמל, 21 באוגוסט 2022. יואב איתיאל
הרוגים בתאונת עבודה באתר בנייה בטירת הכרמל לפני שנה בדיוק. איך עוצרים את התופעה?/יואב איתיאל

על רקע תאונות העבודה הרבות באתרי בניה בישראל בשבוע האחרון, ממשיכים במטה הבטיחות בענף הבניה של התאחדות בוני הארץ והסתדרות העובדים הכללית בתכנית הכוכבים במסגרתה מכשירים אנשי המקצוע את חברות הבניה לשמירה על בטיחות באתרים.

במסגרת התכנית הוענק השבוע כוכב בטיחות שלישי (מתוך חמישה) לחברות אפגד ואלקטרה בניה לאור התקדמותם בתוכנית.

אפגד, אשר בונה ומשווקת כיום כ-1300 דירות באשקלון ומקדמת פרויקטי התחדשות עירונית, נמנית עם החברות הראשונות להצטרף לתוכנית הבטיחות, והייתה בין חמש החברות הראשונות לקבל כוכב בטיחות (הוענק לה לפני כשנתיים). מאז מתמידה החברה ביישום תוכנית כוכבי הבטיחות וכעת כאמור זכתה לקבל את הכוכב השלישי במספר.

אפגד בעיר היין. לירן פוגל,
פרויקט עיר היין של חברת אפגד/לירן פוגל

שי הניג, מנכ"ל אפגד : "מדובר בתוכנית חדשה יחסית שנמצאת עדיין תחת מסלול וולונטרי, אך אנו מקווים שבסופו של תהליך תהפוך להיות מחייבת. חשוב מאוד שתרבות הבטיחות תכנס ותשתרש בענף ותהיה בראש סדר העדיפויות של חברות הביצוע . מה שנראה בהתחלה כחזון רחוק עבורנו, הפך למיושם בשטח. במסגרת שתוף הפעולה הזה הצלחנו להחדיר את הבטיחות לאתרים ובעיקר למודעות האישית של העובדים והגאוה שלנו היא שבזכות כך כל מבקר באתר או ספק יודע שהוא מגיע למקום בטוח ושיחזור הביתה בשלום".

יהודה כתב, יו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז, סגן נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, מציין: "המצב הנוכחי לא מזהיר במיוחד, חייבים להמשיך בהובלה והסברה של הנושא. התאחדות הקבלנים בוני הארץ וארגון הקבלנים מחוז ת"א והמרכז משקיעים משאבים ומאמצים רבים על מנת לקדם תוכניות שונות, כדוגמת תוכנית הכוכבים עם חברות הבניה, ימי עיון, הדרכות בשטח ועוד, זאת על מנת להפחית בצורה ניכרת את תאונות העבודה באתרי הבניה. הפעולות הללו עוזרות מאוד, אבל צריך לזכור שמגיעים אלינו עובדים ממקומות שונים שנושא הבטיחות בעבודה לא תמיד בראש מעייניהם. תרבות העבודה שלהם שונה, הם לא התחנכו על בטיחות בעבודה ולוקח המון זמן לשנות הרגלים ולהוביל לחינוך נכון לנושא. מניתוח שעשינו ראינו שרוב תאונות העבודה נובעות מטעויות אנוש ולא מכשל או עייפות חומר של מכשירים כאלה ואחרים. המטרה שלי היא להוביל למצב של אפס הרוגים בתאונות עבודה באתרי הבניה. הדרך עוד ארוכה כי אין פה פתרונות קסם, אבל אני מאמין שבעבודה עקבית, המשך הסברה, הדרכות, מבחנים ועוד, נצליח להגיע ליעד, אנחנו חייבים!".

אלוף (במיל.) אייל בן ראובן, ראש מטה הבטיחות בענף הבניה : "עד כה כ-70 חברות הצטרפו לתוכנית הבטיחות. על חברות הבניה להבין שהמשמעות של בטיחות היא קודם כל לדאוג לשלום העובדים ולביטחונם האישי וזה הדבר החשוב מכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully