וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של קרוב ל-30 אחוז: כמה תשלמו על שיפוץ בחגים?

דוד רוזנטל

31.8.2022 / 15:59

תקופת החגים מתאפיינת בהתחדשות, ובהתאחדות קבלני השיפוצים סיפקו נתונים לגבי המגמות של 2022. בכמה עלה המחיר (הרבה), האם הביקושים גברו ומהו הטרנד הכי נפוץ?

מעט יותר משלושה שבועות נותרו לפתיחת השנה העברית החדשה ותחילת "חג השיפוצים" הרשמי. ענף השיפוצים רושם ביקושי שיא יחד עם המשפחות והזוגות הישראלים ברחבי המדינה. התאחדות קבלני השיפוצים מדווחת על עלייה במחיר הממוצע אותו משלמת משפחה משפצת, כשביקושי שיא נרשמו לפני החגים לחידושים, איטומים, דקורציות וחיפויים.

כמדי שנה, לפני תקופת החגים נרשמות אלפי פניות לקבלני השיפוצים ולהתאחדות קבלני שיפוצים בנוגע להזמנות חדשות לקראת החגים. התאחדות קבלני השיפוצים, הגוף הרשמי והמייצג של קבלני השיפוצים בישראל, בודקת בסמוך לתקופת החגים מהם הטרנדים המובילים, מהי העלות הממוצעת לשיפוץ דירה בישראל, מהו החדר המבוקש ביותר בבתים הישראלים ועוד.

ריהוט יפרח בן צבי. שי אפגין,
הסלון חזר להיות דומיננטי. ריהוט יפרח בן צבי/שי אפגין

על פי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים, עלות שיפוץ ממוצע של משפחה ישראלית בתקופה המקבילה לפני כשנה עמדה על כ-30,000 שקל בלבד ואילו היום עומדת על כ-38,000 שקל, כשההסבר לכך הוא עליית המחירים וגם ביקושי שיא לשיפוצים.

בנוסף, בדקו בהתאחדות קבלני השיפוצים מהם הטרנדים שמביא איתו תקופת החגים. על פי ההתאחדות, כמדי שנה הטרנדים נעים בין תקופת השיפוץ בין אם בשגרה או בין אם בתקופת חג, אך בשנים האחרונות הטרנדים משתנים במהירות עקב השינויים התכופים אותם עוברים הישראלים מתקופות בחירות מרובות, מגיפת הקורונה, עליית מחירים, מבצעים צבאיים ועוד.

בשנת 2020 השיפוץ הפופולרי ביותר לפני החגים היה שיפוץ חדר העבודה, וזאת כמובן בעקבות מגפת הקורונה שהחזירה אלפי עובדים לעבוד מביתם הן בסגרים והן בשגרה. בשנה לאחר מכן, לאחר שאנשים ישבו בבית לא מעט זמן, החל הטרנד של שיפוץ, אבזור וחידוש של חדר האמבטיה והשירותים, כאשר התגובות מהשטח דיברו על כך שככל שהמתגוררים נמצאים יותר בבית כך גם הרצון שלהם להתפנק בחדר זה. כאמור, בשנת 2022, לקראת החגים שיגיעו אלינו בחודש הבא, השיפוץ הפופולרי ביותר על פי התאחדות קבלני השיפוצים הוא הוספת דקורציות בחלל המרכזי בבית - הסלון, שכולל הוספות נישות, חיפויים, קיר טלוויזיה ודקורציות.

ערן סיב. יחצ,
בעלי דירות הבינו את הערך בשיפוץ. ערן סיב/יחצ

כמו כן, מספרים לנו בהתאחדות, כי לאחר 3 שנים נושא ההתחדשות הפופולרי בחגים חוזר לראש סדר העדיפויות הישראלי ואלפי משפחות בחרו לצבוע את ביתן, לצבוע חיצונית (בעיקר בתים פרטיים) ועוד. לסיום, הוסיפו בהתאחדות כי נרשמה עלייה של עשרות אחוזים בבקשות איטומים, בדיקת נזילות גגות ורעפים. זאת כאמור כחלק מהכנות של הבתים בישראל לחורף שנהיה קשה משנה לשנה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, התייחס לשינויים ולעונת החגים: "כמדי שנה אנו רואים את העליייה והביקוש הרב לשיפוצים לפני החגים. השנה בשונה משנים עברו אנחנו רואים את הבקשות המסורתיות של צביעת הבתים חוזרים לראש מעיינם של הישראלים אחרי 3 שנים של שינויים בבקשות לשיפוצים. העלייה בהזמנות ובעלות השיפוץ נובעת גם מכך שאנשים הבינו לאחר השנים האחרונות, שההשקעה בבית משתלמת כפליים הן מבחינת השבחת הנכס והן מבחינת השקעה בתא המשפחתי".

עיצוב פנים קרן גנס. אסף פינצ'וק,
הלב של הבית. עיצוב קרן גנס/אסף פינצ'וק

ומה הזווית של מעצבי ומעצבות הפנים לנושא?

לדברי מעצבת הפנים קרן גנס, "אנשים יותר מארחים בבתיהם בשנה-שנתיים האחרונות, לפיכך הסלון מהווה את חלון הראוה שלהם. רוצים סלון מזמין ויפה. למרות המחקר שנעשה, חדרי הרחצה ממשיכים את ההובלה של 2021 גם ב-2022, כחלל המשופץ ביותר בבית, כאשר רווחת המגמה של חדרי רחצה שהם חלק בלתי נפרד מסוויטת ההורים. במקום השני, מבחינתי ממוקם הסלון שמגיע כמקשה אחת ביחד עם המטבח".

רננה אזולאי, מנהלת קשרי אדריכלים ברשת ellita living מסבירה: "הסלון, או באופן כללי החלל הציבורי שכולל גם את המטבח ופינת האוכל, גדלו משמעותית, גידול שבא לידי ביטוי בהשקעה ניכרת. הקהל סיים לשפץ את החללים הפרטיים, ועכשיו שהוא מרבה לארח, על אחת כמה וכמה לקראת החגים, הופכים הסלונים לכוכבים של 22. השקעה דומיננטית שבאה לידי ביטוי במערכות ישיבה גם מפנקות וגם גדולות ומרווחות במיוחד, הרבה דגש על פרטי CUSTOM MADE, כאשר הכל, כל החלל הציבורי, "מדבר" באותה שפה".

רשת elita living. יחצ,
מרבים לארח. סלון של ellita living/יחצ

מעצב הרהיטים יפרח בן צבי מסביר: "הסלון תמיד היה מוקד כוח וחלל חשוב ומהותי. נדמה ש-22 הביאה אותו לקדמת הבמה עם הרצון של הלקוחות לחדש ולהתחדש, לארח ולרענן. גולת הכותרת היא כמובן הספה. היא דומיננטית ומושכת את תשומת הלב, לצד הרבה מאוד דגש על אחסון ושילוב רב ודומיננטי של חומרים, שהופכים את הסלון לשונה ומיוחד".

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully