וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי בשרון: מדירה ישנה לדירה חדשה. השווי - פי 3

24.8.2022 / 14:44

החל אכלוס ראשון בפרויקט "פינוי בינוי פינוי" מהגדולים בשרון (173 יחידות דיור). דירה ישנה שעלתה 1.2 מיליון שקל הוחלפה בדירה חדשה ששוויה 3.5 מיליון

פרויקט ME בורוכוב. איגל צילומים,
פרויקט ME בורוכוב ברעננה/איגל צילומים

רעננה מתחדשת: בימים אלה מתאכלס פרויקט "ME בורוכוב" ברחובות בורוכוב וכנרת ברעננה (שכונת קריית אליהו, ליד המשכן העירוני למוסיקה ותיכון "מור מטרו ווסט"). 48 המשפחות הוותיקות עוברות מדירות ישנות בנות כ-70 שנים בלי חניה ומעלית בשטח של כ-48-50 מ"ר ששוויין היה כ-1,200,000 ש"ח, לדירות חדשות עם ממ"ד בשטח של כ-100 מ"ר (כלומר, תוספת שטח של כ-52 מ"ר). בנוסף קיבלו הדיירים הוותיקים גם מרפסת בת כ-12 מ"ר, חניה כפולה ומחסן פרטיים; שוויין המעודכן של הדירות הוא כ-3,500,000 ש"ח.

מדובר באחד מהפרויקטים הבודדים בארץ שנבנה בהתחדשות העירונית בשיטת "פינוי-בינוי-פינוי"; באופן נדיר לפרויקטים של "התחדשות עירונית", השיטה מאפשרת לחלק גדול מהדיירים להיכנס לדירות החדשות מבלי לצאת מדירתם בתקופת הבנייה. כתוצאה מכך, עד לימים האחרונים בעלי הדירות ישבו בדירתם הישנה וצפו בבניית דירתם החדשה, ואילו בימים הקרובים הם כבר יישבו במרפסות החדשות ויצפו בדירתם הישנה נהרסת.

הפרויקט המיוחד, אותו יזמו חברות אשלי-לירן שבבעלותם של אשר אלון ורוני בריק המתמחות בפרויקטים של התחדשות עירונית, החל בפינוי בניין ישן בן 18 דירות (ברחוב בורכוב 86) ובניית 64 יחידות דיור חדשות; לאחר מכן בוצעה הריסת מבנה מסחר ובניית 19 יחידות דיור חדשות; ובשלב האחרון, 30 משפחות מפנות בימים אלו את דירתם הישנה ועוברים לדירתם החדשה בבניינים החדשים שהוקמו בשלבים א' וב', ולאחר פינוי הדירות תחלנה החברות בבניית 90 יחידות דיור נוספות על הקרקע שהתפנתה.

שאולי אלון, סמנכ"ל אשלי לירן, מספר כי "כשנסיים לאכלס את הפרויקט, תתחדש העיר רעננה ב-6 בניינים חדשים בני 8, 9 ו-10 קומות המכילים 173 יחידות דיור חדשות. הפרויקט נבנה במתחם בו שכנו 3 בנייני רכבת מתפוררים עם 48 יחידות דיור ומסעדת 'בורוכוב 88'. עם השלמתו של הפרויקט, הדיירים יזכו להשבחה משמעותית בערך הנכס. בנוסף, מיקומו האסטרטגי של המתחם באיזור היוקרתי והנחשק בעיר רעננה מושך אליו קהלים חזקים ואיכותיים מהעיר ומחוצה לה".

עו"ד גולן בן-צבי, שליווה את הדיירים בפרויקט, סיפר כי "כיף לראות את המתחם מגיע לשלב הסופי שלו, ואת ההתרגשות של הדיירים שזכו בדירות חדשות ומשודרגות. מדובר בפרויקט מורכב שמחדש את מרקם החיים ברעננה; בפרויקט בסדר גודל כזה - סביר שיתגלעו קשיים במהלך הדרך, ולמרות המכשולים - שמחתי לראות שהיזמים עמדו בכל התחייבויותיהם כלפי הדיירים".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully