וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40% בשנה: הזינוק המטאורי של אחד מיעדי המגורים הנחשקים בישראל

בשיתוף גלעד מאי

עודכן לאחרונה: 1.9.2022 / 11:25

המע"ר של מודיעין הופך למודל ארצי לבניית מרכז עירוני מודרני ותוסס המשלב עסקים, מגורים ואיכות חיים גבוהה עם נגישות מרשימה. גם המחירים מזנקים לשיא כל הזמנים. כך בונים איכות למשפחות שמחפשות מקום אידאלי לגידול ילדים

מודיעין. חברת olin,
יש גם שדרה שנבנתה בהשראת שדרת הרמבלס של ברצלונה/חברת olin

בשנים האחרונות הפכה מודיעין לאחד מיעדי המגורים הנחשקים בישראל. הסביבה הירוקה, האקלים המושלם, המיקום האידאלי, האוכלוסייה האיכותית, מערכת החינוך המפותחת ולא פחות מ-30 פארקים ירוקים ורחבי ידיים, הם רק חלק מהיתרונות שמעניקים לה את אופייה המיוחד, המשלב בין אורבניות דינמית לאווירה שקטה ופסטורלית.

רק השבוע התבשרנו כי מודיעין העפילה לשיא עליות המחירים במדינה עם עלייה של 40% בשנה, לפי מחקר של יו"ר לשכת השמאים לשעבר אוהד דנוס.

לפני כשנתיים הושק מרכז העיר החדש המכונה המע"ר (מרכז עסקים ראשי) עם פתיחתם של העסקים הראשונים ואכלוס דירות המגורים הראשונות. המרכז, שמתוכנן כמקום הבילוי והפנאי המרכזי במודיעין, כולל שדרה (דם המכבים) לאורך של כקילומטר עם מדרכות רחבות, שבילי הליכה, גינות, ספסלים, מזרקות מים ועוד שנבנתה בהשראת שדרת הרמבלס של ברצלונה.

ראש עיריית מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס: "הקמת מרכז העיר החדש במודיעין מכבים רעות יצרה מציאות חדשה שעד כה לא היתה קיימת בעיר. היום יש לתושבי העיר ולמבקרים בה מקום מרכזי לבלות בו בכל ימות השבוע. שדרה תוססת שנותנת מענה למגורים וכמובן לתחומי המסחר, התעסוקה, הבילוי והפנאי ולמעשה משדרגת באופן משמעותי את העיר ואין לי ספק שהוא יהיה אחד ממרכזי העיר היפים והמתקדמים במדינת ישראל."

רובע המע"ר ממוקם לאורך שדרת דם המכבים, בין שדרות החשמונאים לרחוב תלתן ויכלול בסופו כ-1,500 יח"ד בנוסף לשטחי משרדים, שדרת מסחר רציפה, מועדון ההופעות GREY, מוסדות ציבור, מוזיאון מורשת החשמונאים, ובית דיור מוגן. כל בתי העסק בשדרה רשאים לפתוח 24/7 ולאורכה ניתן ליהנות ממזרקות, פינות חמד, בתי קפה משולבים, מצללות ועוד. לטובת מבקרי השדרה הוקם חניון ציבורי ענק המכיל כ-400 מקומות חניה. השדרה המרכזית מייצרת רצף אורבני עירוני עבור הולכי הרגל ומחברת בין כל האלמנטים של מרכז העיר: כיכר התחבורה, פארק ענבה, תחנת הרכבת "מודיעין מרכז", קניון עזריאלי, היכל התרבות, שלל שירותים לאזרח ובעתיד אף מכללה ומעונות סטודנטים.

הביקושים למגורים במע"ר גבוהים במיוחד ולראיה, על פי נתוני רשות המיסים, מחירי הדירות ב-3 השנים האחרונות ברובע המע"ר עלו בלמעלה מ-52%.

כך למשל, בשנת 2019 עמדו העסקאות במע"ר על כ-21,000 שקלים למ"ר בממוצע, בעוד שעל פי נתוני העסקאות שדווחו עד כה לשנת 2022 עומד המחיר הממוצע באזור על כ-32,000 שקלים למ"ר.

נתון זה משקף עליה של 52% במחירי הדירות בשכונה שאגב גבוהים בכ-15% מהמחיר הממוצע למ"ר בשאר חלקי העיר. העלייה במחירי הנכסים במע"ר היא תהומית גם ביחס לעלית המחירים בעיר ב-3 השנים האחרונות העומדת על כ-22%.

ההסבר לנסיקה ברמות המחירים הוא תוצאה ישירה למהפכה שהתחוללה בשכונה שהפכה ללב הפועם של העיר, עם מסחר, תרבות, פנאי ובילויים ומהווה לכל הדעות סיפור הצלחה בקנה מידה ארצי שלאורו הגיעו ביקושים חסרי תקדים גם בקרב תושבים מחוץ למודיעין (ירושלים והמרכז) ומשקיעים שזיהו את פוטנציאל המגורים במע"ר ומגיעים עם תקציב משמעותי לרכישה בו.

שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין: "אין זה סוד שמודיעין, הנחשבת לעיר המפותחת והמתוכננת בישראל, עם אוכלוסייה איכותית במעמד סוציו-אקונומי גבוה ומערכת חינוך מהטובות בארץ, היתה ונשארה עיר מבוקשת מאוד למגורים ולהשקעה, ואין ספק שהיא גם תמשיך להיות כזאת בעתיד. הרצון של תושביה הוותיקים בעיקר, להמשיך לחיות בה, בין אם להתרחב לנכס גדול יותר ובין אם לצמצם את הקיים, משאירים את שוק הנדל"ן המקומי דינמי וחי, וניתן לומר שכל בניה חדשה בעיר או פרויקט חדש שיוצא לדרך מעורר עניין וגם המכירות בהתאם. לאור סיום בנייתו של המע"ר, והרצון של רבים מהתושבים, בעיקר הוותיקים יותר "להתמרכז" ולחיות חיי נוחות בסביבה אורבנית, אני צופה שהמחירים בשכונה, שהאמירו מאוד גם ביחס לשכונות האחרות בעיר, ימשיכו באותה מגמה של עליות, כפי שקורה בכל עיר נחשבת שיש לה מרכז עיר תוסס ותרבותי השומר תמיד על ביקושים גבוהים הן למגורים והן להשקעה".

מודיעין. חברת olin,
הביקושים למגורים במע"ר גבוהים במיוחד ולראיה, על פי נתוני רשות המיסים, מחירי הדירות ב-3 השנים האחרונות ברובע המע"ר עלו בלמעלה מ-52%/חברת olin

צפי למגמת עליית מחירים

בשיא בנייתה של שכונת המע"ר, לפני כ-3 שנים, עמדו המחירים בהתאמה לממוצע בעיר, כיום ובשל ההבנה שמספר הדירות לשיווק בשכונה הולך ומתמעט, הביקושים רק עולה והמחירים בהתאם. צפי למגמת עליית המחירים תמשיך ולראיה כבר כיום נמכרות דירות חדשות בסכום העולה על 35,000 שקלים למ"ר.

פרויקט MY AVENUE של חברת גלעד מאי הוא הפרויקט האחרון שייבנה במע"ר על עתודת הקרקע האחרונה שמשווקת ומכאן מהווה הזדמנות אדירה לרוכשים למגורים ולהשקעה. הפרויקט ייבנה בסגנון של עירוב שימושים ויכלול 7 בנייני בוטיק בני 5 עד 7 קומות ובהן 123 דירות בתמהיל מאוד מגוון של דירות 3, 4, 5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים גדולים בנוסף לכ-1,000 מ"ר של מסחר רחוב. הפרויקט ייבנה כמתחם פרטי שחציו צופה אל השדרה הראשית התוססת - דם המכבים וחציו פונה לרחוב תלתן הפסטורלי. הפרויקט מיועד למגוון רב של קהלים: תושבי מודיעין ויישובי הסביבה, אוכלוסיה בוגרת של מצמצמי דיור המעוניינת להחליף את הבית הפרטי במגורים במרכז העיר השוקק ומאידך למשפחות צעירות השואפות לחיות בסביבה דינאמית ומלאת חיים ובנגישות מצוינת במרחק הליכה לתחנה המרכזית ולרכבת המחברת אותם תוך פחות מחצי שעה לעבודה בתל אביב וכן למשקיעים המבינים את פוטנציאל ההשבחה האדיר של האזור.

גלעד מאי הוא תאגיד מדווח וחברה ותיקה בתחום הנדל"ן המתמחה זה למעלה משני עשורים בייזום והקמת פרויקטים למגורים בהיקפים גדולים, בהם שכונות מגורים שלמות לצד פרויקטים מפוארים ואיכותיים וכן פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית. בימים אלה החברה יוזמת ומבצעת כ-1,700 יח"ד במקביל בפריסה ארצית מרשימה: מודיעין, נתניה, צפת, נתיבות, חצור הגלילית, בת ים, הרצליה, באר שבע ועוד, כל זאת לאחר פעילות ענפה במבחר ישובים נוספים וביניהם קצרין, מצפה רמון, שדרות, תל אביב, אשקלון, אשדוד, פרדס חנה, רחובות, ובית שאן.

בשיתוף גלעד מאי
  • עוד באותו נושא:
  • מודיעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully