וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים למכור את הנכס? תשקיעו בחללים האלה

22.8.2022 / 15:49

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. העמדתם את הבית למכירה? אלה המקומות שיצודו את עיני הרוכש הפוטנציאלי

ניגא שף FOR HOME. אלעד גונן,
מרווח ונעים. מטבח של ניגא שף FOR HOME/אלעד גונן

החלטתם למכור את הדירה. השלב הבא הוא להביא רוכשים פוטנציאליים לנכס, אבל לפני כן כדאי שתדעו שיש חללים בבית שאתם חייבים להשקיע בהם.

עולם המטבחים, למשל, עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות. לא רק המנות שלנו הפכו ליפות (ומצולמות) יותר, גם המטבחים עברו שדרוג של ממש, הם מעוצבים יותר, נוחים יותר, פונקציונאליים יותר ומשוכללים הרבה יותר. וכעת, מסתבר, שמטבח מעוצב ומתוכנן הוא אחד החללים החשובים ביותר שיכולים להשפיע על ערך הנכס שלכם, להעלות את מחירו ולהשפיע לטובה על סיכויי סגירת העסקה.

לדברי יעל מוסקוביץ, סמנכ"לית השיווק ומבעלי ניגא שף For Home, "זה לא סוד שהמטבח הוא ה-FOCAL POINT - נקודת המוקד של הבית עבור בני המשפחה, האורחים וכן גם עבור הרוכשים הפונטציאליים. ככזה, הוא נתפס כחלל שיקבע האם תיסגר או לא תיסגר עסקה. בשנים האחרונות הפכנו לחובבי קולינריה משובחת. כולנו צופים בתכניות בישול, מבקרים במסעדות שף בארץ ובעולם, מתמקצעים בטכניקות בישול ואפיה, ושואפים לגור בבתים בהם המטבחים זהים לאלה של השפים הגדולים בעולם. המטבח הפך למופע המרכזי של הבית - העבודה מתבצעת בלב המטבח שפתוח לכיוון חללי האירוח והמגורים, מתוך רצון להציג אותו בגאווה מבלי להסתיר אלמנטים ומכשירים מאחורי פאנלים אינטגרליים. בתוך כך, יותר ויותר רוכשי דירות שואפים ליצור מטבח בקו עיצובי מרענן וצעיר. אנחנו רואים שימוש הולך וגובר בנירוסטה איכותית, ממש כמו במטבחי השף, ופחות יישום של שיש וזכוכית".

עיצוב דניאל מיכאלי. שרון צרפתי,
לזרז את העסקה. עיצוב דניאל מיכאלי/שרון צרפתי

גם מעצב הפנים דניאל מיכאלי מצטרף לקביעה של מוסקוביץ. "המטבח הוא לב הבית", הוא אומר, "רוכשי דירות בוחנים את המטבח לעומק ולא מסתפקים במטבח משודרג שהוחלפו בו חזיתות וזהו. זה ממש לא פתרון לשדרוג הדירה. רוכשים מחפשים לראות עיצוב יפה, גם תכנון נכון. זה אומר שאם אנחנו רוצים לשדרג את הנכס ולהעלות את הערך שלו, צריך להשקיע במטבח חדש. מטבח של 70-80 אלף שקל בהחלט יעשה את העבודה. יזרז את העסקה ויעלה משמעותית את ערך הבית. מי שבא ומתעניין לא מסתפק במטבח יפה, הוא רוצה לראות מה קורה במגירות, בודק את המערכות ואת איכותן, את איכות הצביעה והפורמייקה. אני ממליץ לעבוד מול איש מקצוע שידע לתת את הטאצ'ים הנכונים שישדרגו את הנכס".

עוד מסביר מיכאלי: "המגמה היא 'להעלים' את הבלגן ולהסתיר כל מה שאפשר. חשוב לשים דגש על חומרי גלם - הרוכשים בודקים אותם. פורמייקה בקווים נקיים תעשה את העבודה כי היא עמידה מאוד. גם כשיעבור זמן, הצבע שלה לא דוהה וגם אם חס וחלילה קורה משהו למטבח אז אפשר להחליף בקלות את החזית וזה יראה אותו הדבר".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
סדר ופתרונות אחסון, דלקוב. יחצ,
סדר ופתרונות אחסון. דלקוב/יחצ

תמיר רז, סמנכ"ל השיווק של דלקוב ארונות, מתייחס לבעיה הקיימת בתחום הדיור ומציע פתרונות עבורה. "הדירות היום קטנות משמעותית מהדירות של פעם. הבנייה החדשה מאופיינת בחללים ובשטחים ההולכים ומצטמצמים ומרגישים את זה בעיקר באזורי ביקוש. צריך למצוא פתרונות שישפיעו על ערך הנכס ויציעו לרוכשים תמורה טובה יותר. המטבח זו עבודת הנגרות הגדולה והמשמעותית בבית, יש למטבח נוכחות גדולה והשפעה על הפן העיצובי והתכנוני. לכן חשוב להתייחס בכובד ראש למטבח ולהשקיע בו, הן בפן העיצובי ובעיקר בפן הפונקציונאלי. המטרה היא להתאים את המטבח לצרכים של הרוכשים ולייצר מקסימום נוחות. חשוב לייצר פתרונות אחסון רבים ונוחים".

נושא האחסון קריטי לרוכשים ובא לידי ביטוי במטבח ובחללים נוספים בבית, לדבריו. "שטח הדירות והבתים מכריח אותנו לייצר פתרונות אחסון יצירתיים ככל האפשר. אנחנו רואים את זה במטבחים ובחללים כמו חדר השינה, שם אנחנו מייצרים ארונות שהטלוויזיה משתלבת בהם בתוך הדלתות, בטכנולוגיות מתקדמות. בנושא האחסון אנחנו צריכים לעשות התאמות לבנייה החדשה ולהתאים ארונות לנישות בגדלים לא סטנדרטיים, עם פתרונות אחסון או תלייה למשל, שיהפכו את הארונות לפונקציונאליים יותר וייצרו יותר פתרונות אחסון שמשביחים את הנכס ומעלים את ערכו. באופן כללי האחסון הוא נושא מאוד חשוב ודומיננטי בבית. אנחנו אוהבים לאחסן ולאגור, יש לתת את הדעת ולהציג בית שנעים לשהות בו, לא בית מבולגן".

עיצוב כרמית גת, באדיבות ארטפרו. איתי בנית,
עיצוב כרמית גת, באדיבות ארטפרו/איתי בנית

לדברי מעצבת הפנים אודליה ברזילי "החלל המרכזי והציבורי, הפנים של הבית, השלישייה המנצחת של הסלון, המטבח ופינת האוכל. החלל המרכזי הוא זה שעל פניו תוכרע בדרך כלל העסקה. כמובן בהינתן שהבית סביר ומעוצב. כך שבמידה וחשוב לי למכור נכס, חשוב להשקיע בחלל הציבורי - להשקיע בצבע, תאורה, ריצוף".

לדברי הדס טויזר, סמנכ"לית שיווק ב"טופז קרמיקה" מסבירה כי החלל השני בחשיבותו בבית הוא חדר הרחצה, לאחר המטבח. חדר הרחצה צריך להיות מקום מאוד סטרילי ונעים. אם חדר הרחצה לא מושך את העין, ואין תקציב לשפץ, אנשים יעדיפו שלא לרכוש את הנכס. כך שכן חשוב נכס עם חדר רחצה נעים לעין, הוא לא צריך להיות מפואר וגרנדיוזי, אבל כן מקום שנעים לשהות בו. זהו חדר המפלט שלנו".

לדברי קובי חליפה, סמנכ"ל שיווק של חברת ארטפרו מפתחי ברזל מסביר "המפתחים כיום הפכו להיות דומיננטיים וחשובים בעת ביצוע עסקת רכישה. הצורך שלנו לגעת "בחוץ" הוא מהותי. אנשים רוצים נכס שהחוץ והפנים הם מקשה אחת. החלפת חלונות ומפתחים היא עינה השקעה של מה בכך. זוהי השקעה גבוהה, שעושה מהפך משמעותי לבית - אבל שוב- חשוב להבין שמדובר אכן בהשקעה שאינה זניחה. אנשים מעדיפים נכס "מוכן" כזה שהם יצטרכו להשקיע בו כמה שפחות וכזה שיתאים במקסימום למידותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully