וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפחים את החצר שלכם? זה טוב עבורכם עכשיו, וזה יהיה יותר טוב עבורכם בעתיד

19.8.2022 / 0:35

ישראל מצטופפת, וכשזה המצב רבים מאלה שיכולים להרשות לעצמם מחפשים לברוח ממרכזי הערים הסואנות ומתמקמים בשכונות ובישובים מוקפים בירוק. פיסת אדמה, גם אם מדובר במטרים בודדים, מעלה משמעותית את האטרקטיביות ויכולה לסייע גם במכירה

אדריכל שחר פרנס, בריכה: פלגים. אורן אלון,
רוכש שרואה את זה לא נשאר אדיש. אדריכל שחר פרנס, בריכה: פלגים/אורן אלון

יש לכם בית עם גינה? כמובן שאנחנו מקנאים בכם, אבל האם אפשר לכמת את הקנאה הזאת בכסף?

קשה לאמוד במדויק עד כמה החוץ משפיע דה פקטו על ערך הבית, אך לדברי שי דוד, מנכ"ל ובעלי חברת 'כרכום עיצוב נוף', סביבת חוץ מטופלת ומנומקת מגדילה את האטרקטיביות של הבית: "ראיתי כבר לא מעט מקרים שנכס נמכר במחיר גבוה משמעותית בזכות סביבת החוץ שלו. ככלל, כל התחום הזה השתדרג והתפתח באופן מרשים ביותר וכמובן שזה מאוד תלוי במה סביבת החוץ מציעה ובאילו היקפים, הכול יושב על תכנון נכון ואפקטיבי. גן פורח כשלעצמו יקסום לרוכשים, אך לרוב לא יעלה את שווי הנכס באופן ממשי. אם עושים זאת נכון, לסביבת החוץ יש יכולת אמיתית לשדרג את הנכס ולהכפיל את שטח מרחב המחיה".

דוד מסביר כי כל עוד ניצור אזורי פעילות חווייתיים ופונקציונליים, שימחישו לרוכשים מה ניתן לעשות בחצר, רוב הסיכויים שנצא נשכרים: "בריכה כמובן משדרגת את הנכס ומגדילה את ערכו הכלכלי. כך גם פינות ישיבה, אזור שיזוף, מטבח חוץ וכיוב'. רוכשים יודעים לאמוד שבאלמנטים כמו מטבח חוץ ובריכה מושקעים עשרות ומאות אלפי שקלים (בהתאמה) והם מוכנים לשלם עבור ההשקעה שנעשתה".

כרכום עיצוב נוף. אורית ארנון,
ככה נראה חוץ מושקע. כרכום עיצוב נוף/אורית ארנון

דוד מזכיר בריכות, שהפכו לאטרקטיביות מאוד בשוק הבתים הפרטיים. לדברי אבנר צדוק, מנכ"ל ובעלי חברת פלגים המתמחה בהקמת בריכות שחיה פרטיות בנכסי יוקרה,בחמש השנים החולפות נבנו לאורכה ורוחבה של ישראל עשרות אלפי בריכות שחיה פרטיות תקניות בישראל. שנת 2020, הלא היא שנת הקורונה, שברה שיאים ולראייה - במהלכה נוספו לא פחות מ-8,000 בריכות, עליה של 25% ביחס לשנה הקודמת.

"כחלק ממערך ההשקעה בחוץ הבית, חשוב מאוד להבין כי אנשים היום רוצים שהבית יהיה מוגן ופונקציונלי אך עדיין עיצובי", אומר צדוק, "התקנת בריכת שחיה סטנדרטית ותקנית מבטון מתחילה מכ-150,000 שקל (סכום הכולל את עלויות החפירה, הבנייה ומערכת סינון וחיטוי). בנייתה אפשרית כך שיותר ויותר מבעלי הנכסים הריאליים לוקחים אותה בחשבון. יתרה מכך, אם חושבים כמה צעדים קדימה, במידה בריכת השחייה עשויה לזרז את מכירת הנכס בעתיד ויותר מכך, צפויה להניב לבעלי הבית סכום בין כפול למשולש ביחס לעלות הקמתה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תמונות באדיבות כרכום. אלון גרגו,
אשליה של בית גדול יותר. כרכום עיצוב נוף/אלון גרגו

לדברי האדריכלית עדי ארונוב, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב, במהלך משבר הקורונה הבית קיבל משמעות אחרת: "החיים של כולנו השתנו והמשבר גרם לנו להבין עד כמה הם דינמיים. לא תמיד נוכל לצאת לחופשה המיוחלת ולהתפנק על שפת הבריכה בריזורט, לכן הבית הפך למרחב שאמור לספק גם את הצורך הזה. אחוז לא מבוטל מהרוכשים שמים דגש על הצורך הזה ומחפשים פתרונות קיימים בנכסים העומדים למכירה. כך, למשל תוספת של בריכה, שהתגלתה כאלמנט שמאוד משדרג את הנכס. כך גם מפתחים גדולים, בדגש על חלונות מינימל, שמחברים באופן כמעט בלתי אמצעי בין הפנים לגינה המטופלת ויוצרים אשליה של בית יותר גדול. טרנד שמאוד קורץ לרוכשים הוא מטבח חיצוני מאובזר למשעי עם גריל, טאבון, בר ומקומות ישיבה שמייצרים חוויה אמיתית בעת שהייה עם בני המשפחה או אירוח של חברים".

מרפסות מטופחות משפיעות גם הן על ערך הנכס ואכן אנו עדים ליותר ויותר מרפסות שלא נופלות מחצרות הבתים בפרטיים. רבים מבעלי הנכסים משקיעים בקונסטרוקציה ובחישובי העומסים שמאפשרים להם להרים גינה לתפארת, כולל עצים ואפילו בריכה. "ההשקעה ביסודות היא אקוטית, גם אם אין באפשרותנו להשלים את כל התכניות כרגע", אומרת ארונוב, "כך הדברים יהיו בני ביצוע גם בהמשך", אומרת ארונוב. "דוגמה לכך היא דירה שתכננתי לאחרונה בפתח תקווה. מדובר בנכס שלא תוכנן בכוונה להימכר ואכן הושקעה המון מחשבה על תכנון החוץ של הבית. לימים בני הזוג הצעירים, בעלי הבית, קיבלו הצעה לרילוקיישן בבריטניה ונאלצו למכור את הבית. ההשקעה בסביבת החוץ הניבה תוצאה משמעותית. השקענו המון באלמנטים חיצוניים בסביבת הבית, שברנו קירות שהוחלפו במחיצות אלומיניום , דק, גופי תאורה, מטבח חוץ וכמובן השקעה בצמחיה ובגינון. בסופו של דבר הנכס נמכר בתוספת משמעותית של קרוב ל-1.8 מיליון יותר ממה ששילמו עליו הזוג בתחילה".

מנו שלם, בריכת פלגים. אורן אלון,
נקי ומזמין. אדריכלות מנו שלם, חברת פלגים/אורן אלון

יהודית שניידר, בעלת משרד לעיצוב ואדריכלות, מסבירה כי חשוב שלא להתפשר על השקעה בפתחים מכיוון שזהו אלמנט שמשביח מאוד את הנכס: "כאלה, למשל, חלונות הבאוהאוס המדוקקים שצוברים תאוצה בשנים האחרונות ומשדרגים לאין ערוך את נראות הבית. ככל שהפתחים גדולים יותר, הם מעלים את ערך הבית מכיוון שאינם סטנדרטיים. מנגד, יש לקחת בחשבון שהעלויות של החלונות הללו הן גבוהות. גובה חלון סטנדרטי הוא כ- 2.20 מ' בעוד שחלונות אלה מגיעים לגובה של כ- 3 מ', מה שמייקר את המפרט".

רוכשים פוטנציאלים מודעים כיום יותר מאי פעם וכפועל יוצא הם ערים לאיכות של כל פרט- מחומרי המעטפת ועד לדיטיילים הקטנים: " בבית שתכננתי במירון, שמחופה כולו חיפוי אבן אפור", מסבירה שניידר, "כלפי חוץ הוא משדר משהו מיוחד. הסרגלים האפורים משדרגים את המראה ומקנים למבנה ממד נקי ומודרני. זהו לא חיפוי סטנדרטי ומעבר לעניין הוויזואלי, חיפוי אבן שומר על הבית מפני פגעי מזג האוויר, שומר על הקירות ומבודד. בעוד הטיח מתיישן, האבן נותרת תמיד על זמנית. השקעה בגינון ובריהוט נוף כגון פרגולות מושקעות ומטופחות, פינות ישיבה, אלמנטים של מים ומפלים ותאורות LED תת רצפתית. גם הם תואמים רבות. זאת ועוד, על אף שדשא טבעי יקר באופן יחסי לסינטטי, ודורש יותר תחזוקה, הוא תמיד יקסום יותר וישווה לפרויקט יותר יוקרתי. דוגמה טובה נוספת מדוע מומלץ לא להתפשר על איכות החומרים".

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully