וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזו מגמה עיצובית תעזור לכם למכור את דירת הקרקע?

16.8.2022 / 15:41

שדרוג הגינה מעלה את ערך הנכס ויכול לסייע לכם למכור את הנכס לקונים רציניים. עיצוב הגינה בסגנון הרטרו והוינטג' , הוא אחד מאלו שיכול לקדם זאת ביתר שאת

מרגע שהחלטתם למכור את הדירה, השלב הבא שלכם יהיה לנסות למקסם את ערכו. אמנם יש לא מעט דרכים לעשות זאת, אך אחת מהן והיותר מקובלת היא דרך עיצוב ושדרוג הגינה. אתם בוודאי שואלים את עצמכם, מדוע כדאי להשקיע בדירה שאתם עומדים למכור? התשובה לכך פשוטה - עיצוב הגינה עוזר להגדיל את ערכו של הבית ועשוי למשוך אליו קונים רציניים. הרי החצר הביתית היא השער אל הבית שלכם והיא החזות הראשונית שהרוכש הפוטנציאלי נחשף אליה וממנה סופג את הרושם הראשוני.

אך איזו מגמה עיצובית יכולה להרשים קונים רציניים ולמה?

דירה בקומת קרקע בתל אביב, תכנון ועיצוב בועז שניר. ולרי זויז,
דירות קרקע צריכות להיות מעוצבות מבפנים ומבחוץ. אדריכלות ותכנון בועז שניר/ולרי זויז

תופתעו לגלות שדווקא סגנונות העיצוב אשר מבקשות לחזור אל העבר, הן אלו שיכולות למשוך לא מעט קונים כאלו. משמע מה שנראה ישן לא תמיד נחשב לזול אלא להפך. יש לא מעט רוכשים מיושבים שיודעים להעריך סגנונות עיצוב מיושנים אלו, ואף גינה מעוצבת בסגנון כזה תקרוץ להם מאוד ותגביר את הסיכוי לרכישה של הנכס שלכם.

מגמות החזרה אל העבר, או בשמן המוכר "הרטרו" ו"הוינטג'", הן אלו שמובילות גם השנה את מגמות העיצוב ובכלל, נדמה כי הן יוצאות לפגרה מדי תקופה וחוזרות אלינו ישר בסערה. האמת? כנראה שאנחנו פשוט לא יכולים לוותר על קצת נוסטלגיה בבית והן לא יכולות לוותר עלינו.

יש הנוטים להתבלבל בין סגנונות ה- "רטרו" וה-"וינטג'". המונח "רטרו" הוא סגנון עיצובי שהיה פופולארי בשנות ה 60-70, הושפע מאוד מהווי ההיפי ואג'נדת האהבה החופשית שסחפה את צעירי העולם המערבי. המאפיין העיצובי בא לידי ביטוי בצבעוניות עזה פורצת דרך ובצורות גיאומטריות מאורגנות.

סגנון ה- "וינטג'" המיושן והאלגנטי, עוסק בגילם הכרונולוגי של פריטים, כלומר פריטים שהם בני למעלה מעשרות שנים המספרים את ההיסטוריה שלנו, אשר ניתן לעשות בהם שימוש ולקבל מהם השראה. מדבור בפריטים המעוצבים בסטייל עתיק כדוגמת רהיטים כהים עם פיתוחי עץ, כלי חרסינה עם איורים מסולסלים ועוד. הדגש בסגנון העיצובי הוא שימוש בחומרים טבעיים כגון עץ, בדים טבעיים ועוד.

אז כנראה שלא תופתעו לגלות כי יותר אנשים בוחרים בימים אלו לעצב את סביבת הבית החיצונית על ידי מגוון של מוצרים לגינה בהשראת העבר, פרטים מודרניים עם נגיעות בטעם של פעם. הם כוללים בין היתר ריהוט גן מעוצב בהשראת שנות ה- 50 ו ה-60 עם איורים וצבעים ססגוניים שאפיינו את התקופה, גגונים להצללה מעוצבים במראה קלאסי אירופאי מהמאה הקודמת, ואפילו מוצרי חשמל אלחוטיים ומתקדמים המעוצבים בסגנון וינטג' שינעימו לנו את השהייה בחצר הביתית.

אירופה הקלאסית בפתח הדלת

התקנת גגונים המגנים מפגעי מזג האוויר בכניסה אל דלת הבית הפרטית, היא לגמרי מגמה שעומדת בפני עצמה. בישראל במשך שנים רבות, לא זכינו להיתקל בהרבה בתים המתהדרים בקירויים מסוג אלו ומהטרנד, התרשמנו בעיקר מבתים הלקוחים מסדרות אמריקאיות בהן מעל דלתות הכניסה הותקנו גגוני עץ או אחרים וקלילים. במסעות באירופה האלגנטית והקלאסית, כבר נחשפנו יותר לגגונים מעוצבים על ידי פאנלים שקופים המחוברים לתומכות פלדה מעוגלות ומסוגננות בהשראת בתי מלוכה היסטוריים. בשנים האחרונות המגמה צוברת תאוצה גם כאן אצלנו והפתרונות העיצוביים הפכו למגוונים ומקוריים עוד יותר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גגון מדגם Canopia מבית פלרם. יחצ,
גגון מדגם Lily של Canopia מבית פלרם/יחצ

מגמת Indoor-Outdoor שהתפתחה בשנים האחרונות ולמעשה ממשיכה את הקו העיצובי מתוך פנים הבית אל החוץ, העשירה את היצע ריהוט הגן וכעת השהייה בחצר הביתית יכולה לאפשר הרגשה כבסלון הביתי וזה אומר כמובן נוח וצבעוני הרבה יותר. לא מעט גינות יוקרה כיום מתהדרות בריהוט גן בסגנון "רטרו" ובהשראת מגמת "הבאוהאוס" (בגרמנית: (Bauhaus , אשר קרויה על שם בית ספר לעיצוב ואדריכלות המפורסם שנוסד בתקופה שבין שתי מלחמות העולם. המגמה הובילה לפיתוח הסגנון "הבינלאומי", שהיה לסגנון השולט ברחבי העולם משנות ה-30 ועד שנות ה-60 המאוחרות והתבטא בקווים ובצבעים לא שגרתיים.

כורסת דובה. ניסו רהיטים,
כורסת דובה. ניסו רהיטים/ניסו רהיטים

בשנת 48 ורגע אחרי מלחמות העולם ההרסניות, הצטופפנו סביב מכשירי הרדיו רק כדי לשמוע האם מועצת האומות המאוחדות מקבלת את הבקשה להקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, התמונות ההיסטוריות נחקקו בזיכרון הקולקטיבי של כולנו, אבל מי חשב ש75 שנה לאחר מכן אנחנו עדיין נוכל להאזין לאותו סגנון של רמקול רק באיכות סאונד מתקדמת, ללא חוט חשמל עם קישורית לטלפון החכם? כנראה שאף אחד. אך סגנון הוינטג' כאמור חי ובועט בכל תחום וכך גם במכשירי האלקטרוניקה. אז להשלמת הסגנון הישן של הגינה הביתית נוסיף גם מכשיר רמקול חדשני בעיצוב נוסטלגי ומרגש.

רמקול מדגם אודיו פרו. יחצ,
רמקול מדגם +Audio Pro ADDON T3. חברת T.R/יחצ

אם יש פריטים שבוודאות לעולם לא ייעלמו משגרת חיינו הרי אלו הם העשויים מעץ. אבל תנאי מזג האוויר השונים, מקשים על שימור הריהוט לאורך זמן, מה שמוביל למגמה העיצובית המובילה והיא ייצור ריהוט דמוי עץ. ריהוט מאלומיניום המדמה את החומר האלמותי, מעניק לו את הלוק הישן בצבעים בהירים ועדינים המחזירים אותנו על איי יוון הפסטורליים של שנות ה- 60 ו ה - 50. בתקופה זו בלט טרנד "הבוהו שיק" המתיישב עם האופי הים התיכוני החם. מדובר בסגנון עיצוב בעל יתרונות בולטים: הוא שמח, אינו מתנצל ומלא שיק וסטייל.

שולחן שלבים אלומיניום. יחצ,
שולחן שלבים מדגם רטרו, אתר המכולה/יחצ

האלמנטים שמאפיינים אותו בעיקר הם חומרים טבעיים כמו רהיטים מעץ ומראטן, איורים פרחוניים בצבעים עזים, טקסטורות מגוונות ומשתנות, חפצי אמנות וצמחים שונים עם השפעה אתנית.

  • עוד באותו נושא:
  • דירת קרקע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully