וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטה חברת ICL העולמית מוקם בבאר שבע בסטנדרט 3 כוכבי בנייה ירוקה

14.8.2022 / 11:17

חברת המינרלים ICL מהחברות הישראליות המצליחות בעולם, יכלה לקבוע את ביתה בכל בירה עולמית נחשבת, ובחרה לתכנן את משכנה כבניין מתקדם וירוק בב"ש, בתכנון משרד האדריכלים פישר-אלחנני מעומר

חברת המינרלים ICL (כיל בשמה הקודם) היא אחת החברות הישראליות המצליחות בעולם. עליית מחירי האשלג העולמית הנוכחית, בין השאר בשל הסנקציות שהוטלו על רוסיה ובלארוס - מדינות שבהן מפיקים 40% מהיקף האשלג העולמי, הגדילה את רווחי ICL משמעותית. החברה דיווחה ברבעון השני של 2022 על רווח תפעולי בסך 1.13 מיליארד דולר. זינוק של 369% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

בשל פעילותה הבינלאומית העניפה, יכלה החברה לקבוע את משכנה בכל בירה עולמית מרכזית, אולם ההחלטה האסטרטגית של ICL היא להקים את מתחם החברה ברחוב הנגרים המרכזי והאסטרטגי בבאר שבע.

מבנה ICL. יחצ,
בניין ICL/יחצ

בנייה ירוקה היא בנייה ידידותית לסביבה ולמשתמש, הכוללת חסכון וייעול השימוש במשאבים חדשים, שימוש מחדש ומיחזור מירבי של הקיים, תוך חתירה לשמירה על הבריאות ואיכות החיים של המשתמשים במבנה, בהווה ובדורות הבאים.

מבנה ICL בתכנון משרד האדריכלים פישר - אלחנני יבנה כבניין מתקדם עם תקן בנייה ירוקה ברמה של 3 כוכבים. תקן בניה ירוקה הישראלי מדורג לפי מספרים מ-1 עד 5 כוכבים. הניקוד נקבע בהתאם להתנהלות הפרוייקט ב-8 מישורים: אנרגיה, קרקע, מים, חומרים, בריאות ורווחה, ניהול פסולת, תחבורה וניהול אתר הבנייה וניהול הבניין.

כיום, רוב המבנים הירוקים בארץ, עומדים בקריטריונים של כוכב אחד. קיימים מעט מאד מבנים בארץ המדורגים ברמת 3 כוכבים ומעלה לבנייה ירוקה.

בניין המטה של חברת ICL מכיל 13 קומות. כ-11 קומות משרדים וכן קומת חדר אוכל ומטבח לעובדים, קומת קרקע המיועדת למסחר ולובי כניסה ראשית למשרדים. לבניין כ- 4 מפלסי חניה תת קרקעיים.

המבנה מכיל בתוכו אלמנטים של גינון ברחבת הכניסה והמסחר וכן בחצר מגוננת ליד חדר האוכל של העובדים ובמרפסות היקפיות מגוננות, המתוכננות במספר קומות הביניים. היקף הפרויקט: יותר מ- 35,000 מ"ר.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully