וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות שאתם לא רוצים לעשות כשאתם מוכרים נכס

15.8.2022 / 13:18

החלטתם למכור את הבית וכדי להאיץ את הפעולה לעשות שינויים? לא בטוח שזה נכון. שאלנו בעלי מקצוע, מאדריכלים ועד מתווך, מאילו טעויות יש להימנע

פרויקט עדי ארונוב. עמית גושר,
הכול צריך להיראות נקי. פרויקט של עדי ארונוב/עמית גושר

כולנו רוצים לדעת מה כן לעשות בשביל להשביח את הנכס במעמד המכירה, לדעת על כל התוספות והשיפורים האפשריים, אלא שישנה חשיבות רבה גם לצידו השני של המטבע, לדברים ולמהלכים שחשוב שלא לעשות במעמד המכירה, דברים שנראים קטנים אבל הם אישו ממש גדול.

מעצבת הפנים צביה קזיוף אומרת: "אין לבצע שינויים על דעת עצמנו, ויותר מזה, אסור להיות פזיזים. אם ישנם דברים שצריך לעשות בדירה, למשל צביעת קיר אחד בצבע לבן, חשוב לבדוק מהו הלבן שהיה המקורי שאיתו נצבע הבית בידי הקבלן המבצע, שימוש במספר צבע לא נכון יכול ליצור מראה מרושל, ויותר מזה, עדיף להשאיר קיר שמעט מלוכלך מאשר קיר בצבע שונה משאר הקירות בבית.

אילן זהבי, מנהל מותג, מבעלי 'גלרית זהבי' לעיצוב בראשון-לציון: "להשתדל לא להשתמש בדברים עם מראה זול כמו מחיצות מפלסטיק שעשויות להוזיל את הערך של ערך הדירה, להימנע משימוש בצבעים חריגים, אדומים סגולים כחולים, צבעים שתמיד נותנים קונוטציה לא טובה. בנושא ההלבשה והריהוט לבית, חשוב מאוד שלא להשתמש ברהוט כבד או עציצים בחדר המרפסת כדי שיחסום את הנוף. למרפסת ערך נדל"ני גבוה, וברגע שחוסמים אותה לטובת רהוט שהוא לא מינימלסטי שתופס את מרבית החלל, אוטומטית קונה פוטנציאלי יירתע מהחלל, בכלל הימנעות מהקטנת חללים היא קריטית, בעניין גם חשוב מאוד שלא לעשות נישות שמקטינות את החלל מגבס או מעץ, שאלה גם יוצרים אפקט של חלל יותר קטן.

"ברמת הבטיחות, חשוב לא להשאיר ציוד חשוף או מוצרי חשמל חשופים, לא לחסוך עלויות על תיקונים הכרחיים, לסגור פינות, לחזק את מוטות לווילונות אם יש, שהכול יראה 'פיין'. לגבי מדפים, אם יש מידוף בדירה חשוב שהם יהיו מהודקים לקיר ולהימנע ממראה מוזנח של מדפים רעועים".

פרויקט עדי ארונוב. עמית גושר,
הכי חשוב - לא להסתיר. פרויקט עדי ארונוב/עמית גושר

האדריכלית עדי ארונוב, בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים: "אם כבר החלטת למכור, תמכור את הבית כפי שהוא, בלי שינויים מרחיקי לכת, כי שינויים עיצוביים יכולים להיות מאוד בעיתיים במפגש מול קונה פוטנציאלי, במיוחד כשזה לא ממש 'קולע' לטעמו והעדפותיו העיצוביות של המתעניין, אם יש שינויים נחוצים כמו תיקונים מסוימים לדברים שיש לשפר שלא נראים אסתטיים ויפים. חשוב להיצמד לקו העיצובי שקיים בבית ולא להתפשר על איכות הביצוע, יש אנשי מקצוע לכל דבר, כאלה שיודעים לעשות את עבודתם בצורה טובה. לא צריך לקחת את המושכות ולנסות להיות נגר כשאתה בלי ההסכמה המקצועית הנדרשת".

"ישנם הרבה מאוד גורמים המשפיעים על הנכס שלנו ואנחנו כלל לא מודעים אליהם", מסכם סער פלד, בעלים של סער פלד שמאות מקרקעין, שמאי מקרקעין וסגן יו"ר לשכת שמאי מקרקעין בישראל, "הרבה פעמים ישנן לא מעט 'הפתעות' בעת המכירה כמו מיסים והיטלים שונים על הנכס. לדוגמא אם אנו גרים בדירת גג מס' שנים בידיעה שיש לנו מרפסת גג בלבד ומעולם לא חשבנו על בניה נוספת, אך במהלך השנים הופקדו תכניות המאשרות תוספת בניה בגג ובכך מעניקות לנו זכויות בניה נוספות לדירה, שמצד אחד מעלות את שווי הנכס ומאידך ישנם לעיתים חיובים בגין זכויות אלה כגון היטל השבחה ומס שבח על זכויות הבניה הבלתי מנוצלות בעת המכירה".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully