וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לשבור אפילו קיר אחד: המהפך שיעלה לכם את ערך הדירה

9.8.2022 / 0:16

בתקופה בה דיור הוא לא לגמרי בר השגה, והשחקנים המובילים בענף הנדל"ן הם דווקא הכוח הקונה ולא הכוח המוכר, הנה כמה דרכים אפשריות שבהן ניתן להעלות את מחיר הנכס במעמד קניה, גם מבלי לפגוש פטיש אחד

שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות. עודד סמדר,
ריח של חדש באוויר. עיצוב שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות/עודד סמדר

אתם רוצים להעלות את ערך הבית, אבל למי יש כוח לשפץ עכשיו? ובכן, הבשורה הטובה היא שלפעמים לא באמת צריך. כן, אם הבלטות ממש ישנות והקירות מלאי עובש רצוי לעשות משהו בנדון, אבל לפעמים אפשר בעבודה מינימלית לגרום לבית להיראות טוב בהרבה - וגם להעלות את ערכו.

"החלל הכי חשוב בבית בעיניי ברוב הבתים הוא המטבח", אומרת המעצבת סיסי ארזי מסטודיו 73, "ברוב הבתים שנבנו בקו קבלני סטנדרטי יש מטבחי שהוא די קטן. זהו אחד החללים חשובים ביותר שאנשים בוחנים ומתעכבים עליו, הלב של הבית, נקודת המפגש היומית של כל בני המשפחה. קיימות דרכים לשדרג אותו ולהשביח אותו גם מבלי לשבור קירות, אנשים בוחרים להשקיע במטבח ולא בכדי".

ארזי מסבירה מה המשמעות של "בלי לשבור קירות" בהקשר של המטבח: "אפשר לשדרג אותו בעזרת החלפת חזיתות של המטבח - לא כולו, כי מגיעים לעלויות מאוד גבוהות. כל מה שצריך זה נגר מקצועי שייקח מידות מדויקות בשביל לעשות התאמה עם צבע נכון יותר -לא לבן קבלני. בנוסף, עדיף להחליף לידיות יותר יוקרתיות, לדוגמא את הידית ניקל המצויה כיום עם הדלת הלבנה. כמובן רצוי להחליף ראשית את הדלת עצמה בדלת למשל בצבע אפור גרפית, לשלב ידית זהב במקום הניקל. צבע הזהב היוקרתי בידית ישדרג את כל המטבח - כל המטבח מקבל לוק אחר, ואת אפקט ה"וואו".

עיצוב סיסי ארזי. אורן עמוס,
אין ספק שבית כזה יימכר ביותר. עיצוב סיסי ארזי/אורן עמוס

רעיון נוסף לפי ארזי הוא אשליית הגובה: "ניתן להוסיף גם תוספת של גובה למטבח מהגובה הקבלני הממוצע של 2.20 מטר. אפשר לבנות תוספת יחידות ולטפס איתן עד לתקרה, אשליית הגובה לחלוטין מעשירה את פני המטבח ונותנת לו יוקרה ובהתאם לכך גם מעלה את ערכו".

לקובי חליפה, הבעלים של חברת 'ארטפרו' המתמחה ביצור ברזל וחלונות מברזל, יש רעיון אחר: מעבר מחלונות אלמוניום לחלונות פרופיל בלגי מיוצרים מברזל. "מדובר פעולה שלא מצריכה לשבור אף לא קיר אחד וגם בלי לשנות את הפתחים של החלונות הקיימים, משדרגת לחלוטין את מראה הבית ומביאה לו ערך כספי של כמה עשרות עד מאות אלפי שקלים. נמחיר משתנה כמובן בגודל הבית שהוא בעצם התשתית של החלונות שבעצם החלונות נותנים את האפקט.

"החלונות במראה מאוד אסתטי בפרופיל דק, בין 2.5 ל 4 ס"מ, בשונה מהממוצע בכמעט פחות ממחצית. לגבי ההשקעה, אתן כדוגמא פרויקט שביצענו בישוב קדימה, שבו הבית נמכר בסכום של מיליון שקלים מעל מחיר הבתים בישוב, כשתוספת ההשקעה בין מחיר החלונות הרגילים עמדה על סכום של 100 אלף שקלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדריכל יונתן מונצק, מפתחים ארטפרו. רועי מזרחי,
אדריכל יונתן מונצק, מפתחים ארטפרו/רועי מזרחי

חליפה אומר שחשוב לעשות בדיקה מקדימה לברור שהפתחים בחלונות מתאימים להחלפה. הפעולה היא דיי מיידית, יכולה לקחת בין יום אחד למספר ימים, ולאורך התהליך עדיין החלונות נשארים סגורים, בשונה מהתקנה רגילה שבה החלון נשאר פתוח גם בזמן התהליך. "חלונות הם אלמנט עיצובי מאוד חשוב בבית, מקור החיבור בין הפנים לחוץ, וגם מקור האוויר, הנשימה והנשמה", הוא מסכם.

שאנל מור, מומחית בעיצוב וייצור וילונות יוקרה וטקסטיל לבית, אומרת כי בית בלי וילון מרגיש ריק ולא מזמין, קשה לגלות שייכות לבית שמרגיש שמשהו חסר בו: "וילונות וטקסטיל בפרט הם פריט שאומנם נראה תמים וקטן, אבל האמת שמדובר בפריטים חובה בכל בית, במיוחד בימינו, כשיש כל כך הרבה פתרונות הצללה, השמש יוקדת וכן רוצים להנות מהאור הטבעי המאוד שופע הזה, אבל בצורה שהיא לא פולשנית. ענף הטקסטיל כיום מציע מגוון רחב של אפשרויות לשלב סוגי בדים טבעיים או סינטטיים, ואפשרויות הצללה רבות שלא היו בעבר, למשל וילונות חשמליים בטכנולוגיה מתקדמת. האפקט הוא מאוד דומיננטי ומיידי ביחס להשקעה, שהיא מאוד מינורית. האימפקט שהוא מעביר לרוכש פוטנציאלי משמעותי ולבסוף מתורגם לכסף רב במעמד המכירה".

עיצוב שרי גורשטיין. שאנל מור וילונות,
אלגנטי ונעים. שרי גורשטיין, באדיבות שאנל מור וילונות/שאנל מור וילונות

מור פורשת את השורה התחתונה בפשטות: "וילון נותן תחושה שהבית לא 'ערום'. עם הגעתנו לראות נכס נדלני, רוב הפעמים הבית ריק והתחושה בהתאם. מספיק שקצת נלביש את הבית בצורה מדויקת ונכונה, והלוק שלו יהיה שונה לחלוטין".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully